Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring met olie lekkage op deze plek? Het is een Monster 1100

Lastig om zo aan de hand van een foto te zeggen waar de lekkage vandaan komt.

Mogelijkheden:
1) Misschien onder de inbus vandaan? Hoort daar een ring onder?
2) Misschien is de pakking tussen dit deksel en onderliggend carter lek?
3) of is de voetpakking vd cilinder lek?

Ben wel benieuwd, hou ons op de hoogte.
 
Sinds vandaag heb ik ook een Monster! Een mooie zwarte 900ie uit 2001:
IMG_20200208_110302s.jpg

Compleet met lapjes "studenten" motorpak, misschien dat daar de volgende upgrade plaats gaat vinden :+

Ga denk ik eens rustig zoeken naar originele delen: dekseltje van het kettingwiel, kap die op de buddy achter hoort en mogelijk originele spiegels. Al moet ik zeggen, die bar end spiegels zijn echt verrassend goed. Nu eerst een verse Bridgestone BT023 eronder voor en dan kilometers maken.

Klopt het trouwens dat het achterspatbord maar met 2 boutjes op de brug vast zit? De vorige eigenaar heeft deze gedemonteerd en ik heb hem los mee. Er zitten echter 3 gaten in die bestemd lijken voor de bevestiging. Op exploded views op het internet zie ik echter maar 2 bouten.

Wat een super gaaf ding zeg, zeker voor mijn toch wat korte lengte *O*
 
Gefeliciteerd met de aankoop!
Tenzij je met 2 gigantische voelsprieten op je stuur wil gaan rijden om nog een beetje zicht naar achter te houden, zou ik die bar-ends erop laten zitten.
 
Whow, mooi hoor!! Gefeliciteerd met je aankoop.

Als je helemaal Italiaans wilt rijden, kies dan de Pirelli Angel GT. Scoort al jaren 1e of 2e plek in tests.
Inmiddels is er de Angel GT-II die zou ik dan weer niet kiezen, omdat het profiel minder mooi is.

Bar-end spiegels handhaven, véél mooier dan de originele spiegels (geen gezicht).
Heeft jouw Monster een tail chop gehad? Is de "taartschep", vanaf het achterlicht naar achteren verwijderd?
 
Ik herinner me dat ik destijds bar end spiegels staan had omdat ik er meer in zag dan in fe originele.
 
Dankjulliewel!

@tankard Ik heb gisteravond inderdaad hetzelfde plaatje uiteindelijk gevonden in de Monster gebruikershandleiding, het lijkt erop dat de "parts" pdfjes die rondzwerven hier minder duidelijk over zijn. Bedankt, dan kan ik nu eens kijken hoe ik hem terug plaats.

Whow, mooi hoor!! Gefeliciteerd met je aankoop.

Als je helemaal Italiaans wilt rijden, kies dan de Pirelli Angel GT. Scoort al jaren 1e of 2e plek in tests.
Inmiddels is er de Angel GT-II die zou ik dan weer niet kiezen, omdat het profiel minder mooi is.

Bar-end spiegels handhaven, véél mooier dan de originele spiegels (geen gezicht).
Heeft jouw Monster een tail chop gehad? Is de "taartschep", vanaf het achterlicht naar achteren verwijderd?

Ik heb er een BT023 voor besteld omdat de achterband al van dat type is, ik probeer voor en achter altijd gelijk te houden. Voor de toekomst houdt ik de Pirelli's zeker in het achterhoofd. Achterband is ook nog voorlopig niet aan vervanging toe, vandaar.

Wat betreft de tail chop: ja, dat heeft de vorige eigenaar gedaan. Zou het zelf niet zo snel doen, maar vind het resultaat best mooi :)
 
Wat betreft de tail chop: ja, dat heeft de vorige eigenaar gedaan. Zou het zelf niet zo snel doen, maar vind het resultaat best mooi

Klopt, mijn Monster heeft de taartschep nog. Laat ik lekker zo, maar als hij al een tail chop had ondergaan had ik het ook zo gelaten. Misstaat een Monster niet idd.

Over een paar duizend km ben ik aan een setje nieuw rubber toe: dan worden het weer Pirelli's Angel GT's.

Voor mijn Monster S2R800 heb ik op een Spaanse website zowel het werkplaatshandboek, als de onderdelen catalogus gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Die kikkerbek achter maakt hem zo uniek.
Ik hou hem er ook op.
Misschien dat ik hem laat mee spuiten met de rest van de motor.

Het is een hele leuke fiets en al van af dat hij op de markt kwam was ik er gek van.
Oh, het is wel een gemene kwam ik pas achter 😱 . Even snel een verkeerlicht pakken wat op oranje springt kan zomaar leiden tot artikel 5 ( wheely )
 
Sinds vandaag heb ik ook een Monster! Een mooie zwarte 900ie uit 2001:
Bekijk bijlage 1464440
Compleet met lapjes "studenten" motorpak, misschien dat daar de volgende upgrade plaats gaat vinden :+

Ga denk ik eens rustig zoeken naar originele delen: dekseltje van het kettingwiel, kap die op de buddy achter hoort en mogelijk originele spiegels. Al moet ik zeggen, die bar end spiegels zijn echt verrassend goed. Nu eerst een verse Bridgestone BT023 eronder voor en dan kilometers maken.

Klopt het trouwens dat het achterspatbord maar met 2 boutjes op de brug vast zit? De vorige eigenaar heeft deze gedemonteerd en ik heb hem los mee. Er zitten echter 3 gaten in die bestemd lijken voor de bevestiging. Op exploded views op het internet zie ik echter maar 2 bouten.

Wat een super gaaf ding zeg, zeker voor mijn toch wat korte lengte *O*
De kap achter op de buddy hoort er bij een Dark niet standaard op te zitten. Een Dark is wat kariger uitgerust. Dat neemt niet weg dat ik het voor de oer monster de mooiste kleur vind.
 
Sinds vandaag heb ik ook een Monster! Een mooie zwarte 900ie uit 2001:
Bekijk bijlage 1464440
Compleet met lapjes "studenten" motorpak, misschien dat daar de volgende upgrade plaats gaat vinden :+

Ga denk ik eens rustig zoeken naar originele delen: dekseltje van het kettingwiel, kap die op de buddy achter hoort en mogelijk originele spiegels. Al moet ik zeggen, die bar end spiegels zijn echt verrassend goed. Nu eerst een verse Bridgestone BT023 eronder voor en dan kilometers maken.

Klopt het trouwens dat het achterspatbord maar met 2 boutjes op de brug vast zit? De vorige eigenaar heeft deze gedemonteerd en ik heb hem los mee. Er zitten echter 3 gaten in die bestemd lijken voor de bevestiging. Op exploded views op het internet zie ik echter maar 2 bouten.

Wat een super gaaf ding zeg, zeker voor mijn toch wat korte lengte *O*

Toffe Monster! Veel plezier ermee. 8-)
 
Gisteren voor de verschrikkelijke storm aan toch maar eens de eerste meters gemaakt dit jaar.
Even een rondje van 45 km door Groningen Drenthe. Genieten! Had buiten een proefrit om nog niet fatsoenlijk met de Monster gereden.

20200208_134702.jpg
 
Gisteren voor de verschrikkelijke storm aan toch maar eens de eerste meters gemaakt dit jaar.
Even een rondje van 45 km door Groningen Drenthe. Genieten! Had buiten een proefrit om nog niet fatsoenlijk met de Monster gereden.

Bekijk bijlage 1464727
Jaloers! Toen ik thuis aankwam met de nieuwe aankoop begon het te regenen... Hopelijk wordt het snel droger weer :Y
 
Zondag had ik ook gehoopt om eens een keertje wat km's te kunnen maken. Maar helaas wou het weer niet mee werken. Hopelijk komende zondag wel.
 
Zelfde probleem hier, vorige week motor opgehaald. Even een klein rondje gereden. Maar ik wil hem wel eens echt gaan uitlaten nu ik de de killers er uit heb gehaald.
3E7D39D6-943F-4ADC-82E8-308C3124F77F.jpeg
 
Officieel moet bij een ander type luchtfilter en b.v. open uitlaten (zonder dB killers) de boel opnieuw afgesteld worden (carburateur fietsen). Met injectie moet je een andere mapping laden. Bij een luchtfilter valt dat idd wel mee, open pijpen is een ander verhaal.

Laten afstellen op een Dynojet rollenbank door iemand die weet waar hij mee bezig is.

Ik rijd zelf een 620 IE (2002) en heb er open uitlaten van Termignoni op gezet omdat ik dat mooier vond en voor het geluid. Hiervoor heb ik Biggelaar gevraagd of dit afgesteld moet worden en dat was niet nodig zei hij. Die dingen staan nog niet op t randje van te arm afgesteld dus die kunnen heel wat hebben (emissie normen waren toch nog wat ruimer :9 ). rijd er nogsteeds 200+km mee per tank en prestaties zijn er niet minder op geworden.
dat het niet beter kan met een andere mapping is weer een ander verhaal, of je daar het geld in wil steken..
luchtfilter zal ongeveer t zelfde doen, of t moet een veel dichter filter zijn, dan krijg die wat meer moeite met ademen.
 
Ik rijd zelf een 620 IE (2002) en heb er open uitlaten van Termignoni op gezet omdat ik dat mooier vond en voor het geluid. Hiervoor heb ik Biggelaar gevraagd of dit afgesteld moet worden en dat was niet nodig zei hij. Die dingen staan nog niet op t randje van te arm afgesteld dus die kunnen heel wat hebben (emissie normen waren toch nog wat ruimer :9 ). rijd er nogsteeds 200+km mee per tank en prestaties zijn er niet minder op geworden. dat het niet beter kan met een andere mapping is weer een ander verhaal, of je daar het geld in wil steken..
luchtfilter zal ongeveer t zelfde doen, of t moet een veel dichter filter zijn, dan krijg die wat meer moeite met ademen.

Ja prima toch! Zelfde bij mij. Toen ik mijn bike kocht waren de killers eruit. Mooi diep geluid, maar toch iets té (naar mijn smaak). Dus de splinternieuwe killers erin gedraaid en maakt kwa afstelling niets uit. Evt. kan je op een rollenbank je motor perfect laten afstellen, met of zonder nieuwe mapping. Maar de mijne gaat als de brandweer en rijdt perfect. Dus ik laat het zo.
 
Laatst bewerkt:
Hey hoi,

Ik ben dus opzoek naar meer info over de Monster 1100 en 1100 EVO. Kent iemand een goed artikel of review waarin dit model goed beschreven wordt?

Of heb je zelf misschien ervaring met de 1100 en heb je er wat over te delen? Hoor 't graag!

De EVO vind ik overigens minder mooi, dus het liefst specifiek over de 1100 vanaf bj 2009. Het verschil tussen de twee wil ik opzich ook wel weten

thaanks
 
Beste allen,

Ik ben van plan om van de zomer een S2R 800 te kopen. Wat is naar jullie mening een schappelijke prijs hiervoor? Ben eigenlijk op zoek naar een originele rode (dus geen Dark o.i.d.), maar een 1000 afhankelijk van de prijs kan natuurlijk ook.
 
Beste allen,

Ik ben van plan om van de zomer een S2R 800 te kopen. Wat is naar jullie mening een schappelijke prijs hiervoor? Ben eigenlijk op zoek naar een originele rode (dus geen Dark o.i.d.), maar een 1000 afhankelijk van de prijs kan natuurlijk ook.

De 1000 is mooi maar wel veel schaarser. Ik heb het idee dat de oer-Monster en dan specifiek de S2/S4 best wel hun waarde houden.
S2r schat ik toch wel rond de € 4000,-
 
Hey hoi,

Ik ben dus opzoek naar meer info over de Monster 1100 en 1100 EVO. Kent iemand een goed artikel of review waarin dit model goed beschreven wordt?

Of heb je zelf misschien ervaring met de 1100 en heb je er wat over te delen? Hoor 't graag!

De EVO vind ik overigens minder mooi, dus het liefst specifiek over de 1100 vanaf bj 2009. Het verschil tussen de twee wil ik opzich ook wel weten

thaanks

Je ziet veel testen van de EVO of de 1100S, van de standaard 1100 kom je niet zoveel artikelen tegen.
Wat vind je minder mooi aan de EVO? De uitlaat bochten? Verder zijn ze haast identiek.

Wat voor info zou je willen hebben?
 
Iemand van jullie briljante tips voor bagage op een Monster 696/796/1100? Zowel wat betreft tanktas als bagage achterop. Qua tanktas is eentje met een lockring rondom de tankdop waarschijnlijk het handigst. Zijn die ringen rondom de opening een beetje makkelijk weg te halen, vind heel het jaar met zo'n lelijke ring rijden omdat je twee weken per jaar op vakantie wil ook zo wat.

En achter is door de hoge uitlaten al helemaal een uitdaging. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

Dit vind ik een mooie oplossing, maar kost wel al snel 370 euro voor twee niet al te grote tassen... Kan natuurlijk wel mooi een rolletje nog bovenop het zadel, zonder dat hij tegen de uitlaten zakt.

panniers2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan