Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie fiets hoor! Qua auto's hebben we zo te zien een vergelijkbare smaak ;)

Z

Dan moet ik toch maar eens kijken. In het weekend heb ik de motor een poets beurtje gegeven en ben niks geks tegen gekomen. Ook heb ik nog niks eronder zien liggen.

Benzine verdampt heel snel, dus het is niet alsof je een plasje ziet als bv een kraantje of aansluiting wat lekt.

Aan de andere kant -nu ik lees over het net hebben van je rijbewijs- hoe heb je je motor afgetankt? Als je het vulpistool er volledig in steekt en dan tankt tot hij afslaat, dan mis je wel een paar litertjes. Pistool iets verder uitnemen en met beleid aftanken tot net onder de buis van de vulopening van de tank. Misschien ten overvloede, maar just checkin' :+
 
Tanken doen ik indd netjes tot onder aan de tank ring. Misschien ligt het eraan dat ik te laag of hoog in de toeren rij. Geen idee. Ik houdt het nu heel even in de gaten en kijk hoe lang ik met deze tank doe en anders gaat hij toch even richting een motorzaak.

Tank trouwens wel braaf 98.
 
Was net onderweg en toen begon het benzine lampje te branden. Toen ik de vorige keer getankt heb, heb ik de trip meter op 0 gezet. Nu 150 km verder brandje het lampje al.

Nu is mijn vraag hoe veel km doen jullie ongeveer met een volle tank.?

Hoeveel liter ging erin? Met mijn Multistrada 1000 had ik da hij bij 150km ook ging branden, maar dan was die misschien nog maar half leeg.
Is bij dat type bekend probleem met de sensor, niet gezegd dat het bij jou Monster zo is hoor.

Anders wellicht afstelling niet lekker dat hij royaal loopt?
 
Ook een Volvo rijder dus.. vind de Duc toch mooier ;)
Ik ook, de Volvo is puur praktisch. Een oude Volvo V70 Classic op LPG omdat ik belastingtechnisch een 15 jaar oude auto zocht en ik genoeg kilometers maak om gas de moeite waard te maken. Hiervoor een Italiaanse Peugeot die qua lijnvoering wel iets fraaier was dan m'n Zweedse baksteen

Met m'n vorige Monster:
Dm936Lt.jpg


En met m'n eerste motor:
J4ZFz4h.jpg
 
Heren, even een vraagje. Ik denk dat mensen emotionele waarde meenemen in de prijzen op Marktplaats... wat zou ik over moeten hebben voor een monster 1100 uit 2009/10 vandaag de dag (met zo'n 15-25dz km)?
 
Hoeveel liter ging erin? Met mijn Multistrada 1000 had ik da hij bij 150km ook ging branden, maar dan was die misschien nog maar half leeg.
Is bij dat type bekend probleem met de sensor, niet gezegd dat het bij jou Monster zo is hoor.

Anders wellicht afstelling niet lekker dat hij royaal loopt?
Liters durf ik niet te zeggen. Afgelopen keer in België vol getankt voor een euro of 15. En vandaag in Nederland bij de schel voor 18 euro. Dus wat zal dat zijn een litertje of 10 schat ik zo.
 
Ahhh, dat is maar 2/3e van de tank inderdaad (15 liter). Dan kun je dus nog wel zeker 50 kilometer verder komen :]
 
Was net onderweg en toen begon het benzine lampje te branden. Toen ik de vorige keer getankt heb, heb ik de trip meter op 0 gezet. Nu 150 km verder brandje het lampje al.

Nu is mijn vraag hoe veel km doen jullie ongeveer met een volle tank.?

In de kou verbruikt mijn Monster meer, zo ongeveer 1:17. In de zomer haal ik bijna 1:20.

Belangrijk: juiste bandenspanning en tank RON98 als je een kunststof tank hebt.
 
Heren, even een vraagje. Ik denk dat mensen emotionele waarde meenemen in de prijzen op Marktplaats... wat zou ik over moeten hebben voor een monster 1100 uit 2009/10 vandaag de dag (met zo'n 15-25dz km)?

Die van mij dus in December aangeschaft voor €5000,-.
Dat is inclusief complete historie, 23.500 km op de teller, TomTom en paddockstands.

Particulier dat dan wel, denk dat prijzen tussen de 5000 en 6500 netjes zijn.

De mijne is gewoon heel netjes, als ik deze niet had gezien was ik denk ik voor een S uitvoering gegaan.
 
Die van mij dus in December aangeschaft voor €5000,-.
Dat is inclusief complete historie, 23.500 km op de teller, TomTom en paddockstands.

Particulier dat dan wel, denk dat prijzen tussen de 5000 en 6500 netjes zijn.

De mijne is gewoon heel netjes, als ik deze niet had gezien was ik denk ik voor een S uitvoering gegaan.
Ja 5000 is heel netjes, mooi prijsje. Ik zie ze staan voor 8?! Zelfs particulieren haha.. maargoed, geen haast!

Ziet er inderdaad zeker netjes uit! Veel plezier ermee
 
Was net onderweg en toen begon het benzine lampje te branden. Toen ik de vorige keer getankt heb, heb ik de trip meter op 0 gezet. Nu 150 km verder brandje het lampje al.

Nu is mijn vraag hoe veel km doen jullie ongeveer met een volle tank.?

150km bochtjes sturen in de bergen, 170-180km op nederlandse wegen. Gaat hier om een Ducati 620 2004, valt mij op dat de tank wat kleiner is.
Dit vooral tegenover mijn Kawa waarmee ik gemakkelijk 240km haal in nederland
 
Tanken doen ik indd netjes tot onder aan de tank ring. Misschien ligt het eraan dat ik te laag of hoog in de toeren rij. Geen idee. Ik houdt het nu heel even in de gaten en kijk hoe lang ik met deze tank doe en anders gaat hij toch even richting een motorzaak.

Tank trouwens wel braaf 98.
Met mijn 620 reken ik altijd zo ongeveer 220 á 230 kilometer op een tank. Ik ben ook vrij lang (196) dus pak vrij veel wind. Ook een half jaar lang elk weekend op en neer naar Helmond vanaf Delft gereden. Toen haalde ik die afstanden ook wel ongeveer, misschien iets minder, terwijl ik toch ook lange stukken 130 en daarboven reed.
Onder de 4000 toeren met de originele vertanding vind het blok het niet zo plezierig en de pret komt pas echt los bij 5500 toeren. Daartussen rij ik 'm meestal warm en als je op de snelweg 120 rijdt, is het niet gek om zo'n 5500 of 6000 toeren te draaien naar mijn ervaring.
 
Als ik het zo lees heb ik toch een wat hoog verbruik. Of dat nu aan de motor ligt of aan mij zal nog moeten blijken. Wordt vervolgd!!

Nu eerst nog eens tijd vinden om te kunnen rijden.
 
Is een mooie dame.

Volgens mij hoorde ik hier pas iemand iets roepen over oude tijden en ritten plannen. Dus misschien komt er dit je wel een leuke monster rit aan.
 
Ja, altijd in voor een leuke rit. Afgelopen zondag nog ff een flink uur gereden om de accu weer ff op te peppen. Zat een hele leuke bocht in het tracé en wat stuurt zo'n Monster toch monsterlijk goed door zo'n bocht, écht klasse!!!

BTW: ik rij gemiddeld 200km (1:20) en dan gaat het reservelampje branden. In de winter met kou haal ik ong. 170~175km (ong. 1:17) voor het reservelampje aan gaat. Dan heb ik nog een kleine 4 liter reserve. In de tank past 14 liter, waarvan dus 4 liter reserve is.
 
Zoals dat gaat kriebelt het bij mij meteen na aankoop van de Monster om er van alles aan te gaan doen. Nu heb ik met mijzelf afgesproken dat ik eigenlijk alleen aanpassingen wil doen die het rijplezier ook echt verbeteren. Dus niet te veel geld uitgeven aan carbon kapjes, koppelingdeksels en cnc-dekseltjes hier en daar, hoe mooi ook. Ik heb nu het volgende lijstje, iemand nog goede aanvullingen:

-Verstelbare hendels (zijn al onderweg, deze staan te ver van het stuur af en zijn niet verstelbaar)
-14 ipv 15t-tandwiel voor
-verstelbare rearset
-Healtech Quickshifter Easy

Vering/demping voelt -voor zover ik dat na twee ritjes goed heb kunnen voelen- best goed aan, maar zag al wel dat er voor de voorvork bijvoorbeeld verstelbare cardtridges leverbaar zijn, mocht ik ooit tegen de limieten van de niet verstelbare vork aan lopen.

Verder wil ik graag bobbins achter om makkelijker aan de motor te kunnen werken. Iemand goede tips voor een setje (door de as heen of juist van die adapters waardoor je ook het wiel er nog uit kan halen?
 
Zoals dat gaat kriebelt het bij mij meteen na aankoop van de Monster om er van alles aan te gaan doen. Nu heb ik met mijzelf afgesproken dat ik eigenlijk alleen aanpassingen wil doen die het rijplezier ook echt verbeteren. Dus niet te veel geld uitgeven aan carbon kapjes, koppelingdeksels en cnc-dekseltjes hier en daar, hoe mooi ook. Ik heb nu het volgende lijstje, iemand nog goede aanvullingen:

-Verstelbare hendels (zijn al onderweg, deze staan te ver van het stuur af en zijn niet verstelbaar)
-14 ipv 15t-tandwiel voor
-verstelbare rearset
-Healtech Quickshifter Easy

Vering/demping voelt -voor zover ik dat na twee ritjes goed heb kunnen voelen- best goed aan, maar zag al wel dat er voor de voorvork bijvoorbeeld verstelbare cardtridges leverbaar zijn, mocht ik ooit tegen de limieten van de niet verstelbare vork aan lopen.

Verder wil ik graag bobbins achter om makkelijker aan de motor te kunnen werken. Iemand goede tips voor een setje (door de as heen of juist van die adapters waardoor je ook het wiel er nog uit kan halen?

Je hebt een natte koppeling, dus aan een open deksel hoef je al geen geld uit te geven. ;)
Wat betreft de bobbins, ik zou wel een setje willen op de achterbrug, het is handig als je je wiel kunt demonteren indien nodig.
 
Dat weet ik, maar zelfs daar hebben de onderdelenboeren wel een oplossing voor...

dsc_0937_1.jpg


Geen idee waarom je dit zou willen, laat staan dat je er 600 piek voor neer telt...
 
Bwuh, wat praktisch :X O-)

Kwam deze ook nog tegen, ca 265 euro incl verzending. Ziet er ook niet verkeerd uit, wat minder glimmend dan die CNC setjes. Gecko racing uit Italië.

ducati-696-796-1100-cambio.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan