Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de kleppen gemeten van mijn M900ie........daar werdt ik niet vrolijk van -O-

"Net een beurt gehad en dealer onderhouden" MY ASS!

Alle "opening shims" hadden allemaal iets teveel speling (~0.16) maar niet bijzonder, eentje stond met 0.02 wat te strak. Wat wel extreem is zijn de "closing shims" die zitten allemaal op en rondt de 0.30mm, dat moet tussen de .12 en .15 zitten :o

Daar kwam ook nog eens bij kijken dat bij beide kleppen in de verticale cilinder de shims een braampje haden geslagen in de klepsteel waardoor de closing shims er niet af konden, dat heb ik voorzichtig met een dremel opgelost.

Daarna een hartaanval gekregen vanwege de prijs per shim die ducati vraagt, 10 euro voor een opening shim, 25 f*cking euro voor een closing shim!
Dus nu gelijk maar een complete shim kit uit Amerika gekocht met meer dan 30 verschillende maten voor 7.50 euro per shim 8-)

Dus als iemand shims wil ruilen of kleppen laten stellen, kan je bij mij terecht.

20160527_141347_zpscxhhzohb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de kleppen gemeten van mijn M900ie........daar werdt ik niet vrolijk van -O-

"Net een beurt gehad en dealer onderhouden" MY ASS!

Alle "opening shims" hadden allemaal iets teveel speling (~0.16) maar niet bijzonder, eentje stond met 0.02 wat te strak. Wat wel extreem is zijn de "closing shims" die zitten allemaal op en rondt de 0.30mm, dat moet tussen de .12 en .15 zitten :o

Daar kwam ook nog eens bij kijken dat bij beide kleppen in de verticale cilinder de shims een braampje haden geslagen in de klepsteel waardoor de closing shims er niet af konden, dat heb ik voorzichtig met een dremel opgelost.

Daarna een hartaanval gekregen vanwege de prijs per shim die ducati vraagt, 10 euro voor een opening shim, 25 f*cking euro voor een closing shim!
Dus nu gelijk maar een complete shim kit uit Amerika gekocht met meer dan 30 verschillende maten voor 7.50 euro per shim 8-)

Dus als iemand shims wil ruilen of kleppen laten stellen, kan je bij mij terecht.

[afbeelding]
Scheelt weer dat je het zelf doet anders was je die kosten ook kwijt :+
 
Hallo iedereen!

Al een tijdje actief op het motorforum alleen niet zo een actieve poster, maar heb nu toch een keer jullie raad nodig.

Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn Monster 900 uit 2000, heb jullie tips wat een goede koop is? En waar ik die dan zou kunnen bestellen? Ik neem aan dat het zelf vervangen van de accu goot te doen is?

Verder moet ik er een aantal dingen aan laten doen, dus mochten jullie nog goede garages kennen in het verre zuiden des lands dan hoor ik dat graag :).

Groetjes!

Zelf gebruik ik een onderhoudsvrije accu van MotoBatt, de Motobatt MB16AU. Deze heeft een hogere start capaciteit waardoor mijn Monster 900 uit 2000 veel makkelijker start dan met de vorige accu. Hij houdt ook de lading erg goed vast, ik en mijn Monster zijn er erg blij mee!

Groeten!
 
Mede monster liefhebbers, voor de verbouwing van mijn monster ben ik op zoek naar een ander voorspatbord. Maar die laat zich niet eenvoudig ergens vinden.

Bij de monster modeljaar 2003/2004 was er een optie van Ducati Performance voor een alu voorspatbord.

De artikel nummers waren: (uit 2003/2004)
Satin alu versie: 96933801B
Polished alu versie: 96934601B

ScarpaMoto heeft gezocht in de Ducati artikelen database, maar daar dat heeft niets opgeleverd. Heeft misschien iemand hier deze nog ergens liggen of een idee hoe deze te vinden? Alle hulp is welkom :)
full
 
Op www.oemducati.com kan je vaak veel vinden, ook van oudere onderdelen.

Hallo Arnoud, Wat een goede tip! Ik ben gelijk gaan kijken en ze hebben werkelijk ieder standaard onderdeel. Hele fijne site trouwens, je kunt alles wel zo snel vinden. Het ziet ernaar uit dat er geen Ducati Performance onderdelen op staan. En dit betreft een Ducati Performance onderdeel. Ook de zoekfunctie op de site gaf geen resultaat.

Als ik het goed zie is deze site van StarTwin. En als zij van dezelfde onderdelen database gebruik maken als de andere Ducati dealers, dan weet ik (via ScarpaMoto) dat niemand dit spatbord meer heeft in NL. En op de internationale sites heb ik ook niets kunnen vinden. Vandaar de uitbreiding van mijn zoektocht in dit topic. :)
 
Hi Kees-Jan,

Het is inderdaad van Startwin, ze putten allemaal uit dezelfde (italiaanse) database alleen startwin heeft het vaak allemaal ook op voorraad. Zelfs dealers bestellen bij startwin.
Succes met je zoektocht.
 
Mede monster liefhebbers, voor de verbouwing van mijn monster ben ik op zoek naar een ander voorspatbord. Maar die laat zich niet eenvoudig ergens vinden.


Ik heb er ook één, maar zoals je ziet heb ik die zelf nodig - is dus niet te koop.
Heb wel een tip voor je : zoek eens onder Roadracing. Deze delen waren oorspronkelijk van dat merk. Succes.
full
 
Tnx! En zo weer wat geleerd. RoadRacing dus.

Leuke commentaren kom je dan trouwens tegen:
"road racing went out of buisness. they ahd some nice stuff. i had a bike with their tank it was the shit"

en

"to me, RoadRacing is like the Holy Grail of the Ducati Monster world."

Nooit geweten dit allemaal. Enfin, ook de Japanse sites met Road Racing onderdelen (Leve Google Translate!) zijn down, out of stock, etc. Zoeken op 'Road Racing' blijkt niet heel eenvoudig blijkt het best wel een algemeen woord/combo is :X Komen er ineens racefietsen en circuitdagen voorbij _O-

Maar goed, de zoektocht gaat verder.

Enne CH Racing M900, je fiets vond ik al indrukwekkend, maar je legt de lat steeds hoger zie ik. :}
 
Anders laat je CH Racing het spatbord overtreken op een A3 en ga je zelf aan de slag met een plaat alu en een carrosserie hamer :)

Geen spatbord kan ook mooi zijn

chicagojoess2r1000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ervaringsvraag. Ik overweeg mijn distributieriem deksels te verwijderen zodat de riemen vrij lopen. Nu heb ik foto's van monsters hier gezien die ook de deksels verwijderd hebben. Wat is jullie ervaring daarmee? Is dat alleen voor de show of kun je probleemloos zonder distributieriem deksels rondrijden?

Alternatief is dat ik de bestaande alu deksels zwart spuit. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Of zeggen jullie al per direct: Niet doen, onhandig.
 
Er zit niet voor niks een kap op tegen troep ,water , zon dat de riemen aantast, stel je voor er komt iets tussen :X . er zijn ook een soort doorzichtige kappen te krijgen als je ze perse wilt zien draaien

Bij de mijne zijn ze van carbon tevens het voorspartbord ik vind het wel strak + lekker licht :]
 
Laatst bewerkt:
Pieter zal zelf ook wel reageren, maar hij heeft ook lang zonder de deksels gereden, net zoals Johan. Zal dus wel (kunnen) goed gaan.
 
Ervaringsvraag. Ik overweeg mijn distributieriem deksels te verwijderen zodat de riemen vrij lopen. Nu heb ik foto's van monsters hier gezien die ook de deksels verwijderd hebben. Wat is jullie ervaring daarmee? Is dat alleen voor de show of kun je probleemloos zonder distributieriem deksels rondrijden?

Alternatief is dat ik de bestaande alu deksels zwart spuit. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Of zeggen jullie al per direct: Niet doen, onhandig.

Rij al 10 jaar zonder bij mij nooit geen problemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan