Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind die 4400,- inruil absoluut geen gekke richtprijs. :N Gezien het jaartal en aantal km's

Ik zat namelijk eerder te denken aan 3500,- mits jij je netjes aan de grote beurten hebt gehouden. Die riemen, olie etc zou mij niet interesseren, maar is wel een leuk gegeven... Dus succes met particulier verkopen :)

Opzich is 4400 een goede inruilprijs bij een dealer. Ik wil geen italiaan meer :)
Heb er vorig jaar/ dit jaar veel aan gedaan dat is alleen zo jammer dan :) alrijd netjes onderhoud gehad op tijd bij scarpa. Vorig jaar nieuwe bandjes, kettingset en riemen. Dit jaar olie filter en andere hyperpro vering
 
Ik zou mijn monster graag wat meer de hoogte in willen hebben met zn kont, nu heb ik dus een sleutel besteld waarmee je de achterveer kan spannen maar ik heb ook ergens gelezen dar de 620 Dark standaard al wat lager is dan origineel dmv dogbones. Klopt dit?

Volgende week trouwens eens kijken of ik deze mooi in kan bouwen:
12V Motorcycle Phone USB Charger Power Adapter Waterproof

iemand ervaring met het aftappen van 12v voor navi oid?

edit: kras trouwens opgepoetst met commandant 4, ging wel aardig maar dat stukje van de tank glimt nu wel als een spiegeltje :P moet nog iets bedenken om het wat op te doffen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mijn monster graag wat meer de hoogte in willen hebben met zn kont, nu heb ik dus een sleutel besteld waarmee je de achterveer kan spannen maar ik heb ook ergens gelezen dar de 620 Dark standaard al wat lager is dan origineel dmv dogbones. Klopt dit?

Volgende week trouwens eens kijken of ik deze mooi in kan bouwen:
12V Motorcycle Phone USB Charger Power Adapter Waterproof

iemand ervaring met het aftappen van 12v voor navi oid?

edit: kras trouwens opgepoetst met commandant 4, ging wel aardig maar dat stukje van de tank glimt nu wel als een spiegeltje :P moet nog iets bedenken om het wat op te doffen
Rij een keer langs hyperpro of hk suspension
 
Ik lees nu dat zowel de standaard en de dark uitvoering lager zijn dan de S uitvoering, ik kan toch gewoon de achterkant iets verhogen door de preload van de achterveer strakker te zetten?

daarna eventueel nog een klikje stugger draaien op de terugkomende slag als dat nodig is.

stuureigenschappen zullen dan wel veranderen lees ik dus zal even testen worden wat ik het lekkerste vind rijden :)
 
Ik zou mijn monster graag wat meer de hoogte in willen hebben met zn kont, nu heb ik dus een sleutel besteld waarmee je de achterveer kan spannen maar ik heb ook ergens gelezen dar de 620 Dark standaard al wat lager is dan origineel dmv dogbones. Klopt dit?

Volgende week trouwens eens kijken of ik deze mooi in kan bouwen:
12V Motorcycle Phone USB Charger Power Adapter Waterproof

iemand ervaring met het aftappen van 12v voor navi oid?

edit: kras trouwens opgepoetst met commandant 4, ging wel aardig maar dat stukje van de tank glimt nu wel als een spiegeltje :P moet nog iets bedenken om het wat op te doffen

Ik heb mijn Garmin 390 bekabeling aangesloten op mijn achterlicht.
 
maar er zijn toch ook gewoon stelmogelijkheden zonder dat er meteen een niewe veer in moet? :?

Ja, maar die stelmogelijkheden zijn beperkt.
De veer van de achtershock zijn standaard al te slap bij de monsters.
Blijft ie in de bocht z'n lijn niet houden en wil ie naar buiten,kun je de achterkant iets verhogen met de preload van je shock en de vork iets doorsteken zodat de geometrie veranderd.
Verhogen van de preload veranderd overigens niets aan je veerconstante, maw je veer wordt dus NIET harder of stugger.
Zorg wel dat je m achter niet te hoog zet, er moet nog wel genoeg sag zijn.
Static sag (dus zonder berijder), je pakt de achterkant en trekt de kont omhoog uit de veer +- 10-15mm
Rider sag (met berijder erop +-30-40mm inveren)
Kun je bijv. meten met meetlint vanaf kentekenplaathouder tot aan de grond

Rij anders ff naar hyperpro, die geven je alle info en stellen de boel voor je af..Gratis!!!
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand misschien voor welke prijs ik mijn termignoni dempers kan verkopen? Dan weet ik of het zin heeft de originele uitlaten er weer onder te zetten als ik hem verkoop. Anders laat ik ze er gewoon op zitten. Weekend even bij een motorzaak kijken

Toevallig uitlaten te koop voor een s2r 800?:D
 
Heb vrijdag een nieuwe motor gekocht! :D
Een S2R 800, wat een gaaf ding zeg!
2007 met 10.000 km. Hopelijk veel rijplezier en minder onderhoud zoals mijn vorige duc.

Alleen nog even andere uitlaten zien te scoren, maar komt een heleboel geloof ik bij kijken?( Katalysator kan die blijven zitten? , motor laten afstellen ), poepoe.

Maar foto's :

full

full

full
 
Heb vrijdag een nieuwe motor gekocht! :D
Een S2R 800, wat een gaaf ding zeg!
2007 met 10.000 km. Hopelijk veel rijplezier en minder onderhoud zoals mijn vorige duc.

Alleen nog even andere uitlaten zien te scoren, maar komt een heleboel geloof ik bij kijken?( Katalysator kan die blijven zitten? , motor laten afstellen ), poepoe.

Maar foto's :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Toffe fiets ! Kat kun je laten zitten en alleen demper vervangen.

Paar posten terug heeft Gerben zich voorgesteld en deze heeft onlangs zijn dempers vervangen voor een shorty, meende dat deze niet eens zo heel gek duur waren (incl e-keur) Voor merk ed zou je hem een pb kunnen sturen.

Op mijn s2r800 zitten open termi's en een katvervanger zonder verdere aanpassingen. Op de testbank liet hij mooie lijnen zien :Y
 
Mijn uitlaat is een Fresco shorty. Koste nog geen 300 euro. Op die site staan nog wel meer modellen uitlaten, misschien zit er wat voor je tussen Maarten. Levertijd is wel iets van een maand want ze worden op bestelling geproduceerd. Toffe fiets trouwens.

http://www.fresco-exhaust.com/
 
Hey mensen, aangezien ik ongewild afscheid heb moeten nemen van mijn motor ben ik alweer aan het orienteren naar iets anders. In eerste instantie wou ik voor de Street Triple R gaan maar de nieuwe Monster 821 heeft mijn aandacht getrokken.

Nu ben ik alleen benieuwd naar de schetsplaten/stepjes berijder en passagier. Zo te zien maakt dit deel uit van het frame, dus wanneer je de motor zacht laat vallen en een stepje verbogen is zou dit niet meer te vervangen zijn?

2015-Ducati-Monster-821e-small.jpg


Ik had gehoopt dat de passagier stepjes eraf konden zodat de lijn van het kontje mooier wordt en de uitlaat ook meer in het zicht zit.
 
De stepjes zijn gewoon demontabel en eventueel te vervangen door andere stepjes

http://ducati.nl/accessories/street...014&idCategory=0&nameOrder=asc&sortOrder=name

De 821 gisteren op TT Assen gezien in de Ducati stand, mooie afwerking, iets meer gedrongen dan de 1200. Zelf vind ik dat geen reden om het niet te doen, maar jij kent je eigen valgeschiedenis het beste ;)

Ik bedoel niet alleen het stepje maar de hele schetsplaat er omheen. Zo te zien maakt dit onderdeel uit van het frame en wanneer je de motor bijv zacht neerlegt (mijn vriendin gaat er ook op rijden) buigt het en alu houd er niet van om terug gebogen te worden. Tevens zou ik het willen kunnen demonteren aangezien ik dat gedeelte van de motor echt foeilelijk vindt.

dWtY3jW.jpg


edit:

Nog een foto

b207tAw.jpg



Verder lijkt mij dit de ideale motor kwa gewicht/prestaties. Ik hoef niet perse een dikke 1200 onder mijn kont maar wil ook niet direct terugschakelen bij een inhaal actie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan