Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power Is Here

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie hier en daar setjes te koop, zit de bedrading erbij en waar loopt die kabel heen?
Systeem uitschakelbaar?
Geen idee over setjes.. Ik heb een Dynojet QS die aangesloten zit op mijn PowerCommander V. Daar gaat die kabel dus ook heen; onder de tank omhoog en dan langs het frame naar de ruimte onder het zadel waar mijn PC-V zit.
 
Zie hier en daar setjes te koop, zit de bedrading erbij en waar loopt die kabel heen?
Systeem uitschakelbaar?


Uitschakelbaar wel, maar onnodig. Als je de koppeling erbij pakt schakelt het systeem zich vaak uit of merk je niet dat het in werking treedt.

Je hebt quickshifters die af-fabriek geleverd worden, en dus naadloos samenwerken met de originele ECU.

Dan heb je nog de quickshifters die je aan een bestaande tuningsmodule aan kan sluiten, zoals een Powercommander of Rapidbike.

En je hebt stand-alone quickshiftsystemen. Deze zijn vaak van hoge kwaliteit (worden ook gebruikt in WSBK/MotoGP), maar zijn ook everedig duur, denk aan 350-450€ voor een plug&play systeem. Bekende merken onder andere HM, Translogic, SP, etc.

Ook zit er verschil in de manier waarop deze units de ontsteking onderbreken. Door de injectoren ofwel de bobines te onderbreken wordt een ontlasting van de bak gerealiseerd. Er zit geen verschil in prestaties tussen de twee methoden, eerder wat praktisch is op basis van het bestaande ontwerp van de motor. Overigens is er wel een verschil qua geluid, bij een ontstekingsgeschakelde quickshifter krijg je vaak een flinke knal + steekvlam uit de pijp bij stevig doortrekken en doorschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Als je trouwens een QS wilt zonder PC of RB, dan heb ik inmiddels op i-bmw begrepen dat als je een QS kit koopt voor een S1000RR, deze zonder modificatie past en werkt op een K12/13, inclusief de stekkers en bedrading.

Maargoed, als je al een PC of RB module hebt, dan is het veel economischer om daar een QS op aan te sluiten. Een PC QS kost ongeveer 200 euro; een losse kit zoals MasterTommy al aangaf tussen de 350-450 euro.
 

Het lijkt me sterk dat bijvoorbeeld de lengte van de schakelstang hetzelfde is bij een S1000RR en een K1300, maar het zou zomaar kunnen, ik heb het nog nooit vergeleken.

Ik weet wel dat je om de optie quickshifter te activeren een vrijschakelcode moet hebben, die ook weer geld kost.
 
Nier de BMW q's, maar aftermarket
 
Goedenavond
Weet iemand waarom de K1300S 2 luchtfilters heeft ,en de K1300R er maar 1.En wat kunnen de gevolgen/verbeteringen zijn als je de 1300R uitbereid naar twee luchtfilters wat mogelijk blijkt te zijn via een een aanpassing van het luchtfilterhuis .

K1300R Evolution Twin Air Intake Kit via Ebay
 
...zulke grappen, zeg maar...


...vraag me dan toch wel af, of dat allemaal wel zo goed is voor het fietsje...

De vlam + knal komt doordat de brandstoftoevoer door blijft lopen, terwijl de ontsteking onderbroken wordt. Daardoor komt er een aantal verbrandingscyclussen aan benzine in het uitlaatsysteem terecht, wat wordt ontstoken door de eerstvolgende verbranding.

Qua schade aan je bak, die is bij een goed afgestelde bak nul. Ik durf zelfs te stellen minder dan bij gewoon schakelen als je een keer misschakelt. Een quickshifter doet exact hetzelfde als wat jij met je linkerhand doet, alleen dan in 60ms in plaats van 1-2 seconden.
 

Wat vind de CAT van die ploffen?
 
Gisteravond m'n 12s opgehaald met gemodificeerde NAKS. Wat een verademing om de motor nu te starten

Ik heb het gevoel dat hij overal ook iets stiller is, maar ik heb de motor nog maar zo kort dat ik er niet zeker van ben.
Starten scheelt in ieder geval een slok op een borrel.

Nu de lente lijkt echt te komen.
 

Tis net of de motor als nieuw is he
 
rustig hier op het forum.....

misschien een rare vraag. Maar zijn de remmen met elkaar gekoppeld, zoals bij sommige honda's?
Dus remt de achterkant mee als je voorrem inknijpt en vice versa?
 
Achter remt mee met voor, maar voor remt niet mee met achter.
 
Gisteren eindelijk (na 5 weken wachten) m'n Sargent zadel met opbergruimte ontvangen.
Nu alleen nog m'n opbergruimte op kleur laten spuiten.





 
Laatst bewerkt:
De Sargent is super. Moest er eerst even aan wennen want de zitpositie is iets anders als met origineel, maar zou niet meer zonder de kofferbak kunnen leven.
 
Hallo fijne gasten!

Ik ben nieuw hier op t forum, en ik zit met hoofdpijn van de keuzes.. Ik zal even uitleggen dat ik nu een jap heb, een Z1000, maar ik wil heel graag een K 1200 S..

Nu heb ik een mooie gevonden, maar ik zit nog met wat vragen:

Wat kost de NAKS aanpassing bij dealer ongeveer? Ik ben wezen kijken en hij rammelde bij starten.
Zijn versleten handgrepen bij 23dkm normaal of discutabel?
Wat zijn ongeveer de kosten voor een beurt kl/gr?
En kunnen jullie mij helpen aan wat goede aankoop of alert - tips voor de K 1200 S uit 2005?

Ik hoop dat jullie mij willen helpen, en hopelijk zit ik dus voortaan wat vaker in dit forum ;-)

Groeten Edwin
 
NAKS aanpassing weet ik niet, was voor mij toen gratis (garantie).
De handgrepen slijten inderdaad snel, viel mij toen ook op.
Kosten beurten zijn afhankelijk wat er moet gebeuren maar volgens mij niet duurder dan bij Kawasaki of een ander merk.

Tips: ga proefrijden en vraag of alle modificaties zijn gedaan. Banden zijn prijzig dus een beetje profiel zou aardig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.