was groot onderhoud,dusAls het begonnen is na je service beurt zal daar wel de oorsprong liggen. Lijkt 'simpelweg' een verstopping. Wat heb je allemaal losgehad?
Wel raar dat het maar om 1 en niet om 2 cilinders gaat.
olie,filter,kleppen gesteld en alle oliën ververst
daarna kleppendeksel er terug op en de carbs gesynchroniseerd.
benzinetank er terug opgelegd en alles klaar gemaakt voor een testrit.
tijdens de testrit zat er toen precies een vogel in de motor(gepiep,drooglopen nokkenas)en fluctueerde het motortoerental.
terug naar de werkplaats gereden en gemerkt dat de nokkenas droogstond aan de rechtse cilinder.
de 3de cilinder stond nog gesmeerd.
het is effectief de smering onder de brug waar de nokkenas mee vastzit die niet doorgeeft. bij de 3de cilinder krijgt hij nog smering van bovenaf via de leiding die van vanonder aan de achterzijde van de kop binnenkomt
na losleggen van de linkse en rechtse brug over de inlaatnok merk je duidelijk dat er olie word geduwd,enkel bij de rechtse gebeurd dit niet
en aan de staat van de uitlaatnok te zien is dit ook het geval voor de uitlaat nok :-(
aan de inlaatnok is er ook een klein beetje aluminiumbraampjes te zien dus hij was al aan het inslijten.
ik weet niet of de te maken kosten intressant zijn om uit te voeren