Het algemene Vulcan topic

Vuil in de carb(s)/bezinksel.
Waarschijnlijk te lang stilgestaan.
 
bedankt, ik heb vandaag mijn eerste zelfstandige meters gemaakt. Het was wel even wennen maar hij rijdt prima. Het enige probleempje wat mij opviel was dat wanneer ik bij iets hogere snelheden (80/100) in 5 de motor iets schokkerig vermogen levert bij een constante snelheid (halve seconde inhouden en dan weer normaal ). Ik heb al een flesje Forte moto power 1 in de tank. Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?


maak eerst je benzinekraan maar schoon, was bij mij ook het euvel.
 
Nog 2 flesjes Forte kopen. Heeft bij mij wonderen gedaan. 1 flesje was niet genoeg, 3 flesjes werkte perfect.
 
Ik heb net een revisie setje besteld voor de benzinekraan, komende week ga ik de tank reinigen en diafragma vervangen. Ik hoop dat het dan opgelost is.
 
hallo iedereen.
ik heb een vraag,
een maat van mijn rijd een kawa vulcan 750 usa
en ik ga zijn blok reviseren
dus ik zoek een webshop of winkel waar ik alle pakkingen kan bestellen en lagerschalen en zuiger veren enz enz ben al tijdje op zoek op heb web maar kan zo wat geen webwinkel vinden die die onderdelen heb
alvastbedankt.
 
Ik zit mij af te vragen of de uitlaten van de 900 ook op de 800 te sleutelen zijn? Het gaat mij voornamelijk om de flensaansluiting op de cilinder en de bocht naar achter. Ophanging aan achterzijde is altijd wel te knutselen. Ik vind zo op het wijde web en microfiches niet direct een zinnig antwoord
 
Hij zou misschien wel op de poorten passen, maar de bochten kunnen behoorlijk anders zijn.
Heeft de 900 niet een compleet ander frame? Ik weet niks zeker, maar ik vermoed een gevalletje net niet.
Maar waarom een 900 uitlaat?

Ik zit mij af te vragen of de uitlaten van de 900 ook op de 800 te sleutelen zijn? Het gaat mij voornamelijk om de flensaansluiting op de cilinder en de bocht naar achter. Ophanging aan achterzijde is altijd wel te knutselen. Ik vind zo op het wijde web en microfiches niet direct een zinnig antwoord
 
Een mand of 3 geleden een vulcan 750 uit 1993 voor 100,00 Euro gekocht voor mijn vrouw.
full
 
Eh Johan, van ene Peter? Dan wil graag mijn knipperlichtrelais weer terug <GRIN>
 
Kut voortandwiel, ben al de hele dag aan het kloten om het kreng los te slaan, echt niet.
Nou ja, dan maar weer de plaatselijke motorboer spekken, al heeft tie het natuurlijk weer veels te druk.
Al 2 keer bijna de motor onderuit gekregen met dat slaan, fuck ding
 
Gisteren weer bezig geweest en na 2 uur kloten was ik het zat, spuugzt. heb de boormachine gepakt, de boren geslepen, althans een poging daartoe en twee tegenover elkaar gelegen gaten in die moer geboord. Daarna een flinke schroevendraaier en een Murph hamer en dat loeder met dom geweld losgemept. Zou Murph dan toch gelijk hebben dat je met een 5 ponds hamer een heel eind komt.
Achterwiel had ook zo zijn issue. De speedocable was niet los te hossen, althans de inbus, die na 17 jar toch niet echt hard meer was en vrijwel gelijk doldraaide. Achterwiel er zo uit halen dat de remtrommel verwijderd kon worden op zijn plek ging niet dus ook maar de gehele speedocable er afgejast. Tja toen ging het vlot. Oude ketting tandwiel ging wel zo los en na schoonmaken en invetten ging de nieuwe er ook zonder problemen er op. Moet alleen even wachten op mijn voortandwiel. Want die lummels van GLS hebben dat ding ergens tussen Zwolle en Rotterdam en vv laten liggen. Kunnen niets doen, maar hadden wel gezien dat het beschadigd was, zag ik aan de Track en Trace pagina want ze hadden hem als zodanig gescand. Tja, ik moest maar contact opnemen met de verkopende partij, en maar hopen dat die een nieuw tandwieltje afzenden en een claim bij GLS indienen. Dat wordt weer even wachten (laat dat even maar weg) ik haal voortaan zo'n ding zelf wel op.
Het is gelukkig toch geen mooi weer om te rijden
 
Sinds tijden weer 's bezig geweest met de Vulcan, want ik wil er van de zomer mee naar Frankrijk, en als ik er geen genoeg van kan krijgen, doorgaan naar Zuid-Spanje.
Ik begon zowaar weer enthousiast te worden voor dat ding.
lekker sleutelen op straat, zonnetje erbij.
Ik moest maar 's uitzoeken waarom m'n LED rem en achterlicht niet meer werkte.
Daar kwam ik achter toen ik m'n custom spatbord ging demonteren, want ik wou m'n ducktail er weer op zetten, zodat ik m'n rekje er ook weer kan op zetten.
De hele bundel kabel was de voor de helft weggeschuurd..heeft zeker losgehangen.

In ieder geval, er is nog een hoop te doen/spenderen
* 16 inch apes vervangen voor 12 inch apes, incl al die bekabeling
* Bedrading repareren
* Nieuwe achterband
* Rubbers vervangen in het blok
* Nieuwe o-ringen achter de nokkenasrubbers.
* Nieuwe sissy bar, maar dit keer een wat mooiere.
* Defect slot vervangen van zadeltas, na inbraakpoging.
* Beurtje




 
Laatst bewerkt:
Toch wel lef om zo op straat te sleutelen, hier zou wss de helft al weg zijn voor ik het besef.

Maar ik zit nu ook een beetje te denken aan een ape, maar ik weet niet wat voor mij de beste hoogte zal zijn, dus eerst maar een paar mock ups maken en dan de boel ook nog moeten verbouwen met die aangepaste bedrading die ik heb
 
Tja, maar ik bereid me goed voor, zodat ik niet de spullen onbeheerd hoef te laten.
In jouw geval zou een 16 inch ape waarschijnlijk niet eens zo extreem zijn denk ik, je bent vrij lang.
Als je de eerste keer met die rijdt, lijkt het alsof je op een gigantische motor zit.
Handvatten komen bij mij tot net boven de schouders.
I.v.m. De motorvakantie zet ik er maar een maatje kleiner op.
Wat heb je aangepast aan je bedrading?


Toch wel lef om zo op straat te sleutelen, hier zou wss de helft al weg zijn voor ik het besef.

Maar ik zit nu ook een beetje te denken aan een ape, maar ik weet niet wat voor mij de beste hoogte zal zijn, dus eerst maar een paar mock ups maken en dan de boel ook nog moeten verbouwen met die aangepaste bedrading die ik heb
 
Ik heb aan beide zijde knipperlichtbediening en de originele stuurschakelaars vervangen door schakelaars van een ander merk, de bedrading loopt nu binnen het stuur en is aangepast naar de originele bedrading. Ik zal dus alles heel goed moeten labelen voor ik het losmaak.
Okee, dat zal niet het meeste werk zijn, maar voor de 16 zal ik ook de kabels moeten aanpassen ben ik bang (ach, kan ik gelijk weer de duwende gaskabel er ook weer opzetten)
Ik ga eerst maar eens wat buigen van een stukkie pijp.
 
Hoe dan ook, bij apes groter dan 10 inch moet je toch alles vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan