Dus een paar flessen goedkope cola zal ook prima werken?Elektrolyse is echt heel simpel.
Het enige wat je nodighebt is een gelijkstroomlader, beetje kabel, stukje hout, een op te offeren stukje ijzer en duktape.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan maak je het op te offeren stukje ijzer vast via het houten plankje. Zorg ervoor dat het ijzer nergens de tank raakt of je hebt kortsluiting. In het water los je wat soda op voor de geleiding.
De plus sluit je aan op het op te offeren stuk ijzer, de min op de tank.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarna is het geduld hebben. Veel geduld.
Na een halfuurtje is het al duidelijk wat er aan het gebeuren is:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu nog een dagje laten verderdoen. Het roest wordt omgezet in hematiet, een zwarte neerslag. Die krijg je er uit met wat zuur. Dus na de elektrolyse gaat er verdund citroenzuur in.
Ziet er profesioneel uit! Ga je de tank na deze behandeling nog bewerken met iets om roest in de toekomst te voorkomen? Hoe kom je aan een gelijkstroomlader?
Ik heb mijn Hercules net voor het eerst aan het draaien gekregen, ben helemaal high van de 2-takt dampen. Ik probeer later wat foto's te posten.
Ga straks even op mijn K180 rijden, heb de smaak te pakken!
Verder wou ik de ketting er opleggen, maar die krijg ik er niet op. Ik kom er net niet.
Ik vrees dat dit komt door het tandwiel 14 ipv 13, ketting heeft 114 schakels. Iemand enig idee of er een ketting voor dit model bestaat van 115 schakels? Of hoe ik de ketting beter kan aantrekken? Ze is natuurlijk erg vettig en dat maakt alles nog moeilijker. Achterwiel staat op het uiterste natuurlijk.
Zo staat hij er nu bij:
[afbeelding]
Vandaag eens goed aan de slag gegaan met water en spons. Alles eens mooi gekuist.
Tevens de carburator terug gemonteerd, de bougie vervangen en de cilinderkop eens gelicht. Cilinder ziet er nog goed uit!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oude en nieuwe bougie is een groot verschil:
[afbeelding]
Bij het monteren van de carburator heb ik het stuk van de motor gepoetst onder de carburator. Daar kwam dit naar voren van onder de smurrie:
[afbeelding]
Dit is de toegang tot de koppelingsolie. Nu nog eens zoeken hoe ik ze kan aflaten en vervangen.
Verder wou ik de ketting er opleggen, maar die krijg ik er niet op. Ik kom er net niet.
Ik vrees dat dit komt door het tandwiel 14 ipv 13, ketting heeft 114 schakels. Iemand enig idee of er een ketting voor dit model bestaat van 115 schakels? Of hoe ik de ketting beter kan aantrekken? Ze is natuurlijk erg vettig en dat maakt alles nog moeilijker. Achterwiel staat op het uiterste natuurlijk.
Zo staat hij er nu bij:
[afbeelding]
Ik heb ergens gelezen dat de bout onder aan het motorblok iets te maken heeft met de kickstarter. Olie aftappen doe je dan door de carterzijkant aan de kant van de koppeling los te maken.Onderaan het blok zal een plug zitten daar kan je de olie aflaten(ook de vulplug losdraaien,anders zou het blok vacuum kunnen trekken,weet niet of er een carter ontluchting opzit).
Dat is je stuurdemper.Voorwiel zit er terug in.
Weet iemand waarvoor de draaiknop aan het balhoofd dient? Ik kan er niets van terugvinden.