Help ! smart key kwijt

Anthony.Srs

Rookie
9 feb 2022
19
4
Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaar van een Honda Forza 125 van 01/2018.

Deze tweedehands kunnen kopen en een 2tal weken ingeschreven.

Eergisteren is mij iets overkomen. Na mijn werk vertrekken op mijn moto en na een klein 10minuten had ik in de gaten dat het icoontje van de smartkey knipperde… aan het eerst volgende licht in mijn jaszak gevoeld en ja… deze stond nog open en mijn smartkey is hieruit gevallen.

Terug gereden en parcours terug gevolgd maar zonder succes. Vandaag was ik thuis dus deze morgen heel het parcours nog tevoet gedaan maar weer zonder succes.

Nu heb ik in het boekje opgezocht hoe ik de noodprocedure moet uitvoeren om mijn moto te kunnen starten zonder mijn smartkey. Alles ging goed tot ik een ID label moest hebben met een unieke code. Deze heb ik bij verkoop niet meegekregen. Contact gehad met de vorige eigenaar maar deze zou de label ook niet gehad hebben..

Is er een manier waarop ik toch nog kan rijden en een nieuwe smartkey kan bestellen en laten coderen ?

Dank u !
 
Of wat moeite doen en een tweedehands set kopen. Dat moet toch wel te vinden zijn, desnoods in het buitenland. Ik zie regelmatig complete sets voor allerlei motoren voor 400 - 500 euro.
Mag ik dan vragen op welke websites?
Ik heb al elke motor afbraak in de buurt opgebeld zonder resultaat.

Eveneens op Google ingetikt en mails verstuurd naar websites die tweedehands onderdelen verkopen.

Alvast bedankt !
 
Ik denk dat je vooral moet gaan zoeken in landen waar veel scooters verkocht worden.
Ebay al geprobeerd?
Bij verkopers die meerdere onderdelen van eenzelfde model hebben kan je altijd vragen of ze een set hebben,ze plaatsen niet altijd alles wat ze hebben op ebay.
Zoek uit hoe dat heet in bvb. Frans,Italiaans enz. om beter te kunnen zoeken.
En zoek de onderdeelnummers en zoek daarmee in Google.
Voor deze ben je te laat : Honda Forza NSS 125 2018 16,401 miles keyless ignition lockset (6045) | eBay
Maar het is wel duidelijk dat er te vinden zijn.

En dit is natuurlijk de zoveelste hier die een motor koopt met 1 sleutel en daar gewoon mee verder doet,tot het mis loopt.8)7
 
Er staat nog een typenummer bij genoemd, ik denk dat dit dan gelijk moet zijn met het typenummer van jouw motor.
Type carte grise : L3EHNDML0001907

Heb er verder niet echt verstand van, misschien dat iemand anders hier je kan adviseren.

Ik zie trouwens op de foto dat er ook een zilveren labeltje aan het sleutelbosje zit, zou daar die belangrijke code voor het bijmaken van sleutels opstaan?

Heb nog even zitten zoeken op dat nummer dat op de startonderbreker staan K40F6, en kwam gewoon nog een set tegen, met 2 sleutels en label
Kun jij eenvoudig controleren of het nummer op jouw startonderbreker gelijk is?

En nog een set in Spanje, maar met een sleutel, en geen zilver label.
 
Laatst bewerkt:
Het alu label is voor de gewone sleutel, de witte plastic labels bevatten de 9cijferige ID voor de keyless sleutels.

IMG_20220212_122459009_HDR.jpg
 
Ik heb wel eens een ECU naar MotoMatrix gestuurd omdat ze het klusje konden klaren (vooraf dus geïnformeerd!).
Na weken maar eens gemaild.
Nee, kunnen we niet, als je verzendkosten betaald sturen we het terug.
Dat was een kleine 100 euro naar de klote......
Als Carmo het niet kan, kan MotoMatrix het zeker niet
 
Vandaag offerte ontvangen van een officiële Honda dealer.

Heb ook via het internet contact gehad met een webshop die originele Honda onderdelen verkoopt.

Zie bijlage:
Op de offerte van honda staat een regeleenheid motor… ik snap niet waarom de regeleenheid van de motor vervangen zou moeten worden voor verlies van mijn sleutel. Terwijl die van de webshop mij andere onderdelen doorgeven…

Eens verder uitpluizen en onderdelen al dan niet zelf monteren met een maat die verstand heeft van moto’s

Grt
 

Bijlagen

  • 252E7FC9-A61E-4981-AD9F-8DCD9F90712F.png
    252E7FC9-A61E-4981-AD9F-8DCD9F90712F.png
    25,1 KB · Weergaven: 85
  • 7DB0E717-25D6-4CF0-81DF-65B903AF3FF4.png
    7DB0E717-25D6-4CF0-81DF-65B903AF3FF4.png
    45,2 KB · Weergaven: 88
  • D0F0E5CF-BB50-4DF2-B988-F27C178A6660.png
    D0F0E5CF-BB50-4DF2-B988-F27C178A6660.png
    45,9 KB · Weergaven: 85
Regeleenheid motor is volgens mij de ECU,en die zal inderdaad vervangen moeten worden.
Of die van de webshop exact weten welke delen je nodig hebt daar zou ik niet op vertrouwen.

10uur werk lijkt mij ook wel sterk overdreven.8)7

Maar wat met die gebruikte set in Frankrijk van post #58 ?
 
Vandaag offerte ontvangen van een officiële Honda dealer.

Heb ook via het internet contact gehad met een webshop die originele Honda onderdelen verkoopt.

Zie bijlage:
Op de offerte van honda staat een regeleenheid motor… ik snap niet waarom de regeleenheid van de motor vervangen zou moeten worden voor verlies van mijn sleutel. Terwijl die van de webshop mij andere onderdelen doorgeven…

Eens verder uitpluizen en onderdelen al dan niet zelf monteren met een maat die verstand heeft van moto’s

Grt

ECU staat voor Electronic Control Unit ofwel de electronische regel eenheid. Maar in de offerte staat toch nu precies wat ik HIER al gepost had?
Ik kan je bevestigen dat de opgave van de Honda dealer klopt, op het advies van de dozenschuiver zou ik niet afgaan.

Bijzonder wel. “Werk is moeilijk in te schatten”…. Waar ben je dan een merkdealer voor? :?
Dit zijn klussen die nooit voorkomen, zelfs het inlezen van een sleutel kan je, als het mis gaat, uren kosten.
 
ECU staat voor Electronic Control Unit ofwel de electronische regel eenheid. Maar in de offerte staat toch nu precies wat ik HIER al gepost had?
Ik kan je bevestigen dat de opgave van de Honda dealer klopt, op het advies van de dozenschuiver zou ik niet afgaan.


Dit zijn klussen die nooit voorkomen, zelfs het inlezen van een sleutel kan je, als het mis gaat, uren kosten.
@Joostst sorry heb uw post precies gemist op mijn gsm!
Oké ik heb dus de 3 onderdelen nodig voor de herstel. Bedankt !
 
Ja, het 4e item (sleutel nood) zijn die plastic zwarte staafjes op deze foto.

Je hele scooter zal gedemonteerd moeten worden zag ik net, de Smartkey regelunit zit rechts onder de kappen en de ECU zit vooraan weggestopt.
10 uur lijkt mij wat veel maar de nodige uurtjes gaan daar wel in zitten. Als je een beetje (iemand kent die) kunt sleutelen, en het durft, is het wel zelf te doen, het meest lastige is waarschijnlijk alle kappen (heel) loskrijgen. Moet je wel even weten of beide sleutels al op de ECU ingeleerd zijn (ik denk van wel, maar weet dat niet zeker).
 
Terug
Bovenaan Onderaan