Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Dat kom zeker door die zware glimmende kofferts O-)
 
We zijn eindelijk weer een beetje aan t freumelen geslagen

De 2 in 1 collector gisteren in elkaar gelast

Ben de finesse in t lassen wel een beetje kwijt geraakt vergeleken met een paar jaar geleden, maar ik ben er voor nu welBekijk bijlage 2081089 tevreden mee.

Ben al een tijdje zoekende in wat ik precies met de sissy wil, dus als jullie me willen overspoelen met inspiratie dan laat de plaatjes maar komen!

In mijn zoektocht naar de uiteindelijke vorm voor de sissy leek t me wel verstandig om eerst maar eens een definitieve stuurkeuze te gaan maken.
Toen ik m kocht zat er een narrow ape op en die vloekte enorm met mijn wide gilde voorkant, dus die had ik al vervangen door een simpel lager exemplaar, maar die vond ik qua zitpositie achteraf toch veel te braaf.
Daags voor kerst vond ik een traditionele ape op MP voor een heel bescheiden prijsje, dus maar snel opgehaald. Thuis direct gemonteerd en Jezus wat leluk... veel te hoog in verhouding tot de rest van de motor. En zo'n standaard ape heeft wat mij betreft veel te veel pull back, waardoor die behoorlijk ver naar voren gekanteld moet worden om zelf nog een beetje met rechte rug te kunnen zitten.

Dus toen maar besloten om zelf wat in elkaar te knutselen om niet weer van alles te kopen om er achteraf achter te komen dat t ook niet zou kunnen voldoen.

Daarmee de vorm bepaald en toen besloten m maar helemaal zelf te maken en daar dan ook maar gelijk de internal throttle in te verwerken die ik toch al meer dan 10 jaar in een lade had liggen.

Was alles bij elkaar toch weer eens veel meer werk dan even een stuurtje van marktplaats halen, maar ik ben wel blij met t eindresultaat
20250105_161100.webp


Hij past definitief niet door de deur van Willem, maar dat was ook geen vereiste 😉

En dan nu toch maar eens gaan boetseren met de sissy...
 

Bijlagen

  • 20250105_161100.webp
    20250105_161100.webp
    630 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar de uiteindelijke vorm voor de sissy leek t me wel verstandig om eerst maar eens een definitieve stuurkeuze te gaan maken.
Toen ik m kocht zat er een narrow ape op en die vloekte enorm met mijn wide gilde voorkant, dus die had ik al vervangen door een simpel lager exemplaar, maar die vond ik qua zitpositie achteraf toch veel te braaf.
Daags voor kerst vond ik een traditionele ape op MP voor een heel bescheiden prijsje, dus maar snel opgehaald. Thuis direct gemonteerd en Jezus wat leluk... veel te hoog in verhouding tot de rest van de motor. En zo'n standaard ape heeft wat mij betreft veel te veel pull back, waardoor die behoorlijk ver naar voren gekanteld moet worden om zelf nog een beetje met rechte rug te kunnen zitten.

Dus toen maar besloten om zelf wat in elkaar te knutselen om niet weer van alles te kopen om er achteraf achter te komen dat t ook niet zou kunnen voldoen.

Daarmee de vorm bepaald en toen besloten m maar helemaal zelf te maken en daar dan ook maar gelijk de internal throttle in te verwerken die ik toch al meer dan 10 jaar in een lade had liggen.

Was alles bij elkaar toch weer eens veel meer werk dan even een stuurtje van marktplaats halen, maar ik ben wel blij met t eindresultaat

Bekijk bijlage 2085604


Hij past definitief niet door de deur van Willem, maar dat was ook geen vereiste 😉

En dan nu toch maar eens gaan boetseren met de sissy...

Leg je de kabels links ook door het stuur heen?
 
In mijn zoektocht naar de uiteindelijke vorm voor de sissy leek t me wel verstandig om eerst maar eens een definitieve stuurkeuze te gaan maken.
Toen ik m kocht zat er een narrow ape op en die vloekte enorm met mijn wide gilde voorkant, dus die had ik al vervangen door een simpel lager exemplaar, maar die vond ik qua zitpositie achteraf toch veel te braaf.
Daags voor kerst vond ik een traditionele ape op MP voor een heel bescheiden prijsje, dus maar snel opgehaald. Thuis direct gemonteerd en Jezus wat leluk... veel te hoog in verhouding tot de rest van de motor. En zo'n standaard ape heeft wat mij betreft veel te veel pull back, waardoor die behoorlijk ver naar voren gekanteld moet worden om zelf nog een beetje met rechte rug te kunnen zitten.

Dus toen maar besloten om zelf wat in elkaar te knutselen om niet weer van alles te kopen om er achteraf achter te komen dat t ook niet zou kunnen voldoen.

Daarmee de vorm bepaald en toen besloten m maar helemaal zelf te maken en daar dan ook maar gelijk de internal throttle in te verwerken die ik toch al meer dan 10 jaar in een lade had liggen.

Was alles bij elkaar toch weer eens veel meer werk dan even een stuurtje van marktplaats halen, maar ik ben wel blij met t eindresultaat

Bekijk bijlage 2085604


Hij past definitief niet door de deur van Willem, maar dat was ook geen vereiste 😉

En dan nu toch maar eens gaan boetseren met de sissy...
Mooie lijn zo vanaf deze kant gezien, dikke nice.👌🏻

Hij past definitief niet door de deur van Willem, maar dat was ook geen vereiste 😉
Als ik hier de doorgang wijder maak kom je dan wel een keer passen dan?
 
Leg je de kabels links ook door het stuur heen?
voorlopig nog even niet, want eigenlijk wil ik het liefste die knoppenkast nog helemaal van het stuur weg halen, maar ben daar nog niet helemaal uit en als ik dan nu eerst weer 2 gaten extra in mijn stuur maak...

plus ik vind een zwarte kabel strak langs een zwart stuur veel minder storend dan zo'n gaskabel die heel eigenwijs zijn eigen ruimte altijd wil pakken.
 
Mooie lijn zo vanaf deze kant gezien, dikke nice.👌🏻
thanks! ik ben ook wel grote blij zoals die er nu al bij staat

Als ik hier de doorgang wijder maak kom je dan wel een keer passen dan?
oh, dat kunnen we zeker wel een keer gaan doen
(altijd leuk om de echte gezichten achter de nicknames te leren kennen)
 
voorlopig nog even niet, want eigenlijk wil ik het liefste die knoppenkast nog helemaal van het stuur weg halen, maar ben daar nog niet helemaal uit en als ik dan nu eerst weer 2 gaten extra in mijn stuur maak...

plus ik vind een zwarte kabel strak langs een zwart stuur veel minder storend dan zo'n gaskabel die heel eigenwijs zijn eigen ruimte altijd wil pakken.
Dat snap ik op zich ook wel weer… stuur word ook best wel ‘iel’ als er geen kabels aan hangen. En als je ze inderdaad strak langs het stuur legt, dan zie je ze ook niet als je op de motor zit. Had het mezelf namelijk ook altijd voorgenomen om de kabels door mijn apehangers heen te leggen, en tot op heden nog nooit gedaan
 
Die lui kunnen dingen repareren,waar wij met het beste gereedschap alleen van kunnen dromen
Ze lassen ook gewoon krukassen van heel grote motoren aan elkaar
En dat allemaal op slippers en met blote voeten
 
En dan doet zon ding het weer even in een blok zonder noemenswaardige vermogen.
Wat voor een p.o.s vehikel het ook moet vooruit drukken het zal geen indrukwekkende prestaties hoeven te leveren en zou je doodongelukkig zijn hier erop te moeten rijden.
Dat over romantiseren van dit soort shit, van mensen die gehurkt op de grond leven zodat ze zo van zich af kunnen schijten, heb ik niks mee.
 
  • Haha
Waarderingen: EHE
Terug
Bovenaan Onderaan