reinhoud
MF veteraan
Jongens en meisjes,
Suzuki GS1000 uit 1979
Ik rij al jaren met een zelf gemaakte NAKS, ik denk dat ik er geen problemen mee heb gehad.
Mijn motor heeft altijd een tikker gehad als het blok goed op temperatuur is, zodra ik gas geef, of het gas los laat is het weg (andere kop of cilinders heeft nooit geen verschil gemaakt). Laatst viel het mij op dat de tikker wat luider werd, misschien zelfs een ratel..
Toen begon ik te denken dat het heel misschien wel eens mijn nokkenas ketting kon zijn.... Ik heb net de olie ververst (Motul 5100)
Ik dacht altijd dat de ketting op deze manier gespannen moest worden; Blok stationair laten draaien, de spanner zo strak mogelijk zetten met je vingers, en dan een kwart slag terug, en dan borgen.
Maar klopt deze manier wel?
Ik heb er wel een 1247cc big bore op zitten en een geflowde kop, maar als ik 100km/h rijdt, maakt dat niets uit lijkt mij..
Mijn dank is evenredig aan uw goedheid
Suzuki GS1000 uit 1979
Ik rij al jaren met een zelf gemaakte NAKS, ik denk dat ik er geen problemen mee heb gehad.
Mijn motor heeft altijd een tikker gehad als het blok goed op temperatuur is, zodra ik gas geef, of het gas los laat is het weg (andere kop of cilinders heeft nooit geen verschil gemaakt). Laatst viel het mij op dat de tikker wat luider werd, misschien zelfs een ratel..
Toen begon ik te denken dat het heel misschien wel eens mijn nokkenas ketting kon zijn.... Ik heb net de olie ververst (Motul 5100)
Ik dacht altijd dat de ketting op deze manier gespannen moest worden; Blok stationair laten draaien, de spanner zo strak mogelijk zetten met je vingers, en dan een kwart slag terug, en dan borgen.
Maar klopt deze manier wel?
Ik heb er wel een 1247cc big bore op zitten en een geflowde kop, maar als ik 100km/h rijdt, maakt dat niets uit lijkt mij..
Mijn dank is evenredig aan uw goedheid