Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hier gaan we zaterdag ook een rondje doen! Maatje van mij heeft zijn eerste motor gekocht dus hij zit op hete kolen

IMG_5498.jpeg
 
Beginnersmotor? Is toch echt wel een racer. Volgens mij was, of is ie dat nog steeds, erg populair bij de recreatieve circuitrijders. Ik vond het een leuk blok, lekker hoog in toeren jagen icm de lazer uitlaat, heerlijk! Sorry, fitebladetopic.
 
Hier ook de eerste rit erop zitten. Was gelijk een mooie! Moesten even motor van maatje ophalen bij de stalling. Konden gelijk de accu vervangen want die was dood B| uiteindelijk om 11u gestart. Over de autobahn naar de vulkaaneifel geknald, toen een rondje gemaakt die ik ooit hier in het topic langs zag komen. De rur-eifel route (volgens mij van @VFR nelis bedankt! Was een mooie route!) Even stoppen bij de biker ranch in simmerath en nog een dikke schnitzel naar binnen gewerkt voordat we de terugweg weer in hebben gezet. Tijdens de terugweg nog even de magische 299 op de teller gezet! :9~
Om 20u weer thuis na 650km maar heerlijk gereden!

Aaaah de Bike Ranch in de Eifel, bekende plek!
 
Beginnersmotor? Is toch echt wel een racer. Volgens mij was, of is ie dat nog steeds, erg populair bij de recreatieve circuitrijders. Ik vond het een leuk blok, lekker hoog in toeren jagen icm de lazer uitlaat, heerlijk! Sorry, fitebladetopic.
Ik verwoord het verkeerd, beginnersmotor voor hem. Is inderdaad wel andere koek dan een lesmotor 🤣👍.

Daarnaast, iemand enig idee als er gestrooid is? Anders komt mijn blade de weg niet op
 
Beginnersmotor? Is toch echt wel een racer. Volgens mij was, of is ie dat nog steeds, erg populair bij de recreatieve circuitrijders. Ik vond het een leuk blok, lekker hoog in toeren jagen icm de lazer uitlaat, heerlijk! Sorry, fitebladetopic.
En niet alleen de R6 is populair. Zo zie ook veel 600 Soesjes op het circuit.
 
Zou ze eerst ook schorsen maar dacht met mooi weer een blokje om te doen. Is er niet van gekomen dus dit verlies maar nemen.
Reed vanmorgen, met de scooter weliswaar, naar de arbeid, maar zag dat er weer een hoop pekel gestrooid was op de fietspaden. Weet niet of het ook voor de gewone wegen neergeplempt is, maar goed…
 
Reed vanmorgen, met de scooter weliswaar, naar de arbeid, maar zag dat er weer een hoop pekel gestrooid was op de fietspaden. Weet niet of het ook voor de gewone wegen neergeplempt is, maar goed…
Dank voor de waarschuwing. Maar heb vanmiddag toch een klein rondje om gemaakt. Voelde wel onwennig maar kan ook door 2 lagen thermokleding met daarover een dik t-shirt en de raceoverall komen natuurlijk.
 
Iemand hier belang bij een prachtige stuurdemper? Komt van mijn 954 af en inmiddels overbodig. Had er zelf wel eh… baat bij voor ik de vering heb laten doen :Y
Vraagje Annanas, dat meest rechtse inbusboutje waar de demper mee vastzit op de houder, is dat linkse draad of rechtse? Krijg de mijne niet meer los en ben vergeten of het linksom of rechtsom losgedraaid moet worden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240308_172300_Firefox.jpg
    Screenshot_20240308_172300_Firefox.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 0
Hier gisteren even een pannenkoek gaan eten op de pannenkoekenboot bij het 3 kanalenpunt in Dessel te België, was aan de frisse kant maar toch lekker even getoerd en hebben we deze plaats ook weer eens bezocht *D
 

Bijlagen

  • 20240310_152647.jpg
    20240310_152647.jpg
    352,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240310_153223.jpg
    20240310_153223.jpg
    603,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240310_153349.jpg
    20240310_153349.jpg
    586,3 KB · Weergaven: 0
  • 20240310_153548.jpg
    20240310_153548.jpg
    379,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240310-WA0006.jpg
    IMG-20240310-WA0006.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 0
Gister ook de eerste (grotere) tour met de Tiger gemaakt, weliswaar de 1050 (Triumph), maar mijn conclusie was dat het nog té koud was..
ruim 400 km om weer even het Teutoburgerwald onveilig te maken in een rondje, maar ik wacht wel tot de dubbele cijfers. 🥶🥶
Tis dat ik nieuw aangeschaft spul (motor en nav) wil optimaliseren, ga met 5 wk richting zuid-spanje met het spul en dan moet het goed gaan..

de 900 tiger blijft voorlopig nog wel even staan dan..
 
Gister ook de eerste (grotere) tour met de Tiger gemaakt, weliswaar de 1050 (Triumph), maar mijn conclusie was dat het nog té koud was..
ruim 400 km om weer even het Teutoburgerwald onveilig te maken in een rondje, maar ik wacht wel tot de dubbele cijfers. 🥶🥶
Tis dat ik nieuw aangeschaft spul (motor en nav) wil optimaliseren, ga met 5 wk richting zuid-spanje met het spul en dan moet het goed gaan..

de 900 tiger blijft voorlopig nog wel even staan dan..
Woon je in het Oosten van Brabant?
Want dat is bijna midden Duitsland wat je in een dagje neerzet.
Neem aan dat er zeker gedeelte snelweg bij zitten?

Eer dat ik vanuit huis bij Duitsland bij Limburg ben, ben ik alweer 2 uur snelweg rijden enkeltje verder.
 
euh, Brabant? Nee, jonguh!
Dit zingen we iedere ochtend, voordat we weer naar school/werk vanaf huis marcheren door het Duitse land..
:+ 8-) :+

Teutoburgerwald ligt rondom Osnabrück, en zekers niet zover in D als je denkt, vanaf de grens bij De Lutte (A1 grensovergang).. Ik was 400 km van deur tot deur kwijt, en geen enkele meter snelweg..
Heb de BAB 31 in de achtertuin liggen zo ongeveer, maar een snelweg is alleen goed om de afstelling te controleren a.d.h.v. de kleur van de bougies..
 
Ah, las jouw locatie als: uit BRB, dus Brabant, toen dacht ik al. Zo ver woon ik er toch niet vandaan :')

Maar als je inderdaad uit Duitsland komt, dan snap ik dat je die routes kan rijden.
Je hebt altijd de mooie foto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan