Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Uit eigen ervaring, het grind kwam akelig dichtbij, zag het gezicht van God, toch maar de ankers uitgegooid en met tranen in de ogen m’n “weg” vervolgd en thuis een nieuwe piesdoek omgedaan.
Mannen (vrouwen ook) luistert, als je remt gaat je snelheid omlaag. Dat is nu eenmaal de functie en het nut van remmen. Dus als je op het circuit gaat remmen wordt in theorie je rondetijd hoger.
De praktijk is echter anders. Ook ik knijp regelmatig in mijn rem om de bocht te kunnen halen. Wel zo veilig.

Maar mijn strekking blijft dat als je remt op een circuit je rondetijd omhoog gaat. Is een gezegde die je ook met flinke kortel zout moet nemen. En als dat serieus wordt opgepakt door het te willen uitproberen moet maar eens in gesprek met mij gaan op het circuit. Schop ik je persoonlijk van je motor af en uit de opleiding. Veiligheid voor alles.
 
Maar mijn strekking blijft dat als je remt op een circuit je rondetijd omhoog gaat. Is een gezegde die je ook met flinke kortel zout moet nemen. En als dat serieus wordt opgepakt door het te willen uitproberen moet maar eens in gesprek met mij gaan op het circuit. Schop ik je persoonlijk van je motor af en uit de opleiding. Veiligheid voor alles.

ik snap hem effe niet.. kan je het miss onderbouwen :)
 
Heb bij mijn remklauwen de torc bouten ook losgehaald. Geschuurd, met dastico anti roest ingesmeerd, schoongemaakt en weer geschuurd. Daarna gespoten. Zien er mooier uit dan die roestige dingen.

Paar jaar geleden ook de klauwen gesplitst en van nieuwe rubbertjes voorzien. En ook gelijk de kopjes van de torx boutjes gespoten; als we dan toch bezig zijn :)
Reinig trouwens ieder jaar de klauwen en zuigers; lekker gangbaar houden die boel :Y


 
Heb bij mijn remklauwen de torc bouten ook losgehaald. Geschuurd, met dastico anti roest ingesmeerd, schoongemaakt en weer geschuurd. Daarna gespoten. Zien er mooier uit dan die roestige dingen.

Ik heb ze vervangen door nieuwe RVS exemplaren van Pro-Bolt. Scheelt een hoop werk en ziet er een stuk frisser uit. En de kosten zijn het ook niet.
 
Ik heb helaas storingsdienst dus kan niet met de motor op pad :(

Daar liet ik me niet door tegenhouden; bleef in de regio en af en toe een keer kijken of er gebeld was.
Zo paar keer storing onderweg telefonisch kunnen oplossen :) en een keer naar huis gemoeten om de bus te pakken ;(

Gelukkig geen last meer van *O*
 
Vanmorgen op pad gegaan. Was best frisjes maar had mij erop gekleed. Werd wel lekkerder gaandeweg de dag en vanmiddag was het zelfs aangenaam. Meer van die dagen.
 
Vandaag de VFR van de VFRouw even de sporen gegeven.
Lekker hoor die v4 roffel.ik was alleen vergeten de bandenspanning te controlren.
Dat was wel te merken.
 
Schrijf je in bij 2TheExperience voor een bochtentraining of circuittraining en je krijg persoonlijk les van mij. Onderbouw ik al je vragen. Ook die van de miss. 😊

Zou ik heel graag willen, maar heel eerlijk, ik poep 20 kleuren omdat ik bang ben de blade op te vouwen.. pluspuntje is dat ik maar 20 minuutjes van Zandvoort afwoon.
 
Mannen (vrouwen ook) luistert, als je remt gaat je snelheid omlaag. Dat is nu eenmaal de functie en het nut van remmen. Dus als je op het circuit gaat remmen wordt in theorie je rondetijd hoger.
De praktijk is echter anders. Ook ik knijp regelmatig in mijn rem om de bocht te kunnen halen. Wel zo veilig.

Maar mijn strekking blijft dat als je remt op een circuit je rondetijd omhoog gaat. Is een gezegde die je ook met flinke kortel zout moet nemen. En als dat serieus wordt opgepakt door het te willen uitproberen moet maar eens in gesprek met mij gaan op het circuit. Schop ik je persoonlijk van je motor af en uit de opleiding. Veiligheid voor alles.
Dan scheelt het dat dat van mij geen opleiding was?
 
Terug
Bovenaan Onderaan