Snel , snel, wat is nou eigenlijk snel? Voor mijn gevoel hoor ik niet in de snelle groep thuis. Snelheidje Fred, dat paste me afgelopen zomer welHoor ik daar een kandidaat voor de snelle groep
[me="Ted"]is daar nog niet aan toe[/me]
[me="Ted"]gaat zijn VRO2 afzeggen, zouden 5 juli met een hele triumph club gaan, maar bijna iedereen haakte opeens af toen er definitief een datum gekozen was en er betaald moest worden.[/me]
Ga mijn VRO2 dan wel begin 2010 doen ipv na alpen/vogezenvakantie
was de Merci lekkah ?
Of eerst maar de resterende niet-witte paaseitjes opgemaakt
Fred rijdt meestal bij de langzame ... euh sorrySnel , snel, wat is nou eigenlijk snel? Voor mijn gevoel hoor ik niet in de snelle groep thuis. Snelheidje Fred, dat paste me afgelopen zomer welIs dat snel?
Kijk eens onder je tank
Ik zoek een balans tussenFred rijdt meestal bij de langzame ... euh sorry... "Toeristische" groep
als voorrijder dan
maar gewoon aanzien, je mag altijd wisselen van groep
Ik zoek een balans tussen
* lekker rijden
* al rijdend van de omgeving genieten
* en, als mensen dat (graag) willen, wat aanwijzingen en tips geven zodat het rijden in de bergen lekkerder/soepeler gaat
* het tempo pas ik aan aan de groep, maar wil wel graag minimaal 1 rijder in de spiegel houden
* VOOR iedere afslag waar men verkeerd zou kunnen rijden, laat ik de groep wat meer binnen zichtafstand komen
Kijk eens onder je tank
Snel , snel, wat is nou eigenlijk snel? Voor mijn gevoel hoor ik niet in de snelle groep thuis. Snelheidje Fred, dat paste me afgelopen zomer welIs dat snel?
Het is moeilijk hier wat over te zeggen, ikzelf rij normaal met Michelin Pilot Road2 rond en weet hoeveel km's ik uit een voor (14.000) en achterband (18.000) kan halen. "Helaas" net een nieuwe motor gekocht waar banden opliggen waarmee ik nog geen ervaring heb "BridgestoneDunlop D221".
Het heeft weinig zin om jouw bandensituatie te vergelijken met de situatie van een ander...
Mijn MPR2CT kan achter nog probleemloos een paar duizend km mee, echter door een vervelend slijtagepatroon haal ik em er af. Simpelweg omdat ik wil genieten onder de best mogelijke omstandigheden...
Voel eens aan je band (een week (of 2) voor vertrek), hoe rond is deze?
Kijk eens naar het loopvlak, vierkant in het midden? Of juist slijtage aan de zijkant (bij mij mij eindigd de "nop" sterk aflopend, terwijl de nieuwe veel hoger dan de rest begint)... verder kijk je of er schade aan je banden is, geen schroeven e.d. in je band...
Qua profiel zit je met een mm of 4 wel safe hoor... en dan bedoel ik 4 mm in het midden,aan de zijkanten hebben de meesten profiel zat...
Wettelijk minimum is geloof ik 1.6mm voor banden
Enkel op basis van ervaring met je eigen banden kun je zelf een voorspelling doen, kijk maar naar het verschil van pilatus en mij (een verschil van 11.000 km voor een achterband)
Ik vervang direct wanneer ik op de slijtagenokken van de band zit, bij droog weer zou tie dan nog wel een 1000km meekunnen, met nat weer voel ik me dan allebehalve safe.
In de remblokken zit een groef, als deze niet meer te zien is is de remblok aan vervanging toe, wederom hetzelfde verhaal als bij de banden, voorspelling is moeilijk te doen. Ga anders voor de zekerheid naar een motorzaak om het even te laten bekijken.
Alles beter dan een pilatusje
Wees gerust Hansss: Ik heb er PilotRoad2 onder liggen. (Moest eerst ff kijken)Wat voor Michelins? Ik heb net een voorband besteld: Pilot Road2 De oude zit er nu 14K op. De achterband is net 5K oud, dus ik ga het wel redden denk ik.
Voor de rest: mooie sfeerplaatjes mannen, ikstazit te popelen.
Ik hoop alleen dat het met mijn rug dan een stuk beter gaat want op dit moment is het hopeloosMaar we heben nog een week of drie
wel ben vanavond maar ff onder de koffers gedoken en een maatje genomen van mijn profiel diepte. na 3000 km zweden, 1600 km duitsland, luxemburg, belgie nog wat tussendoor ritjes frankrijk duitsland en een kleine 14000 km dagelijks verkeer zit ik toch nu na 2 jaar op 2,6 mm. heb ik dan zo'n luie rechter hand of .....
ik dacht dat ik aardig sportief met mijn brommertje omging maar 20.000 is dus veel voor een band begrijp ik nu?
@all voorrijders: hebben jullie ook het gevoel van "wat doe ik hier op kantoor!!!!" ik wil terug en wel zo snel mogelijk, lijken wel ontwenningsverschijnselen :S
tja, je zou daar ergens in de bossen een "het MF motorhotel" kunnen beginnen, maar dan moet je steeds inkopen doen voor de gasten, de hond uitlaten, varkens aanrijden met auto met bullbar voor de BBQ, hout sprokkelen voor kampvuur en rondbellen voor bandjesen groot deel van de winter zit je ingesneeuwd -O-
(en vooral zorgen voor een fatsoenlijke toegangsweg)
[me="Ted"]heeft er nog even aan gedacht om terreinbanden te laten monteren[/me]
Zoiets?
[~[url="http/lh6.ggpht.com/_5tSqlNqZcPM/SQtJIFFiSjI/AAAAAAAAATo/v4MoEpVoR_8/s400/img_0072_800.jpg"]afbeelding~][/url]
Foutje bedankt....tegenwoordig kijk ik vaker m'n banden na
(snelweg kilometers trouwens, op de zijkant nog zat profiel)
Hey, een nieuwe naam in dit topic