GSXR O-ring lekkage, tussen oliekoeler olieslang verbinding

Spieter K6

MF'er
9 jun 2011
148
2
Goedemiddag,

ik zoek een goede tip voor onderstaande. het gaat om een GSXR 1000 K6.

het is als volgt, tussen de flens van de olieslang en de oliekoeler zit een rubberen O-ring.
deze zweete een beetje. Dus bij het wisselen van de olie heb ik dit losgemaakt.
de rubber O-ring heb ik vervangen door een nieuwe. Deze komt uit mijn O-ring assortiment doosje, en kwam het dichtst in de buurt van nummer R09 uit dit doosje.
deze nieuwe O-ring is een heeeel klein beetje dikker, en klein beetje groter van diameter ,hooguit 1 mm.
ondanks dit, past hij prima in de passing van de koeler.

ik heb de passing in de oliekoeler schoongemaakt en de nieuwe o-ring er in gelegd.
hierop de 2 boutjes aangedraaid en de flens netjes recht en vlak aangedraaid op de koeler.

nu hou ik dit in de gaten of het opgelost is. maar blijft ondanks de nieuwe O- ring olie eruit zweten. zelf meer dan het voorheen was.

de nieuwe o-ring valt in de passing. ik heb geen scheurtjes gevonden in het aluminium.

ik zit nu te denken om een dikkere O-ring erbij te zoeken en deze te monteren.

Maar wellicht heeft iemand hier al eerder mee gestoeid en een goede tip voor mij.
als je op de motor zit is het de linker olieslang gemonteerd links op de koeler.

alvast bedankt, gr Pieter
 
Laatst bewerkt:
Is dit wat?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Dikwijls handhaven de merken lang een goedwerkend onderdeel terwijl veel andere dingen veranderd worden.
Als de aansluitingen overeen komen en de ophanging ook zou je deze kunnen monteren


ik heb hem :)

was wel enkele reis 100 km. maar 2,5 uur verder was deze bij mij thuis.


hij zit er inmiddels onder maar niet zonder slag of stoot.
bij het monteren nieuwe originele o-ringen gebruikt, warm laten draaien en het zag er goed uit, hierop test rijden. bij terugkomst overal lekkage.

weer los en schoon maken. na lopen of de pasvlakken wel vlak zijn van de koeler en de slangen etc.

uiteindelijk toch 2 dikkere o ringen gepakt en gemonteerd. Meteen testrijden en het ziet er naar uit dat hij dicht is. het was inmiddels na 21.00 uur.
morgen alles goed schoonmaken, al het kuip werk goed vast zetten en een stukje kachelen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan