gsx 750 inazuma: clutch-switch en of sidestand-switch probleem. Help!!

gsxwilly

Rookie
23 dec 2017
2
0
Goeie morgen allen,
Ik heb al enige tijd problemen met een combinatie van een side stand switch en of een clutch switch.
Wat is het geval;
  • tijdens het rijden valt de motor uit, na wat rommelen aan de sidestand switch doet hij het weer.
  • Bij thuis komst sidestand gedemonteerd en aan de stekker een loopje gemaakt; start weer zonder probleem in neutraal
  • Bij schakelen naar eerste versnelling stop motor .
  • Bij controleren van clutch switc blijkt deze gedemonteerd te zijn. Blokje zit wel in handlebar maar geen draad of stekker aanwezig.
mijn vraag :
wat is nu de manier om beide switches uit te schakelen?
blok loopt verder als een zonnetje.
 
Die Schakelaars hebben een functie.
Vervangen of repareren lijkt me een beter idee.
Als de jiffy zich met een beetje snelheid in het asfalt boort heb je een groter probleem.
 
Dank allemaal voor jullie tips en trucs!
Ben gisteravond teruggekomen uit Berlijn en ben er nog eens voor gaan zitten.

Uitgaande van het feit dat de twee schakelaars een gesloten circuit moeten zijn heb ik de stekker van de clutch switch (die bij de draadboom onder de tank blijkt te zitten) gepakt en er aan extra massa aangemaakt op het frame.....

En wat denk je.... Starten lopen in zijn eerste versnelling met de koppelingshandel in!!

Nu ben ik geen elektro technicus maar een simpele jurist. Ik denk echter dat door de extra massa de werking van de diode wordt omzeilt, of juistr dat het circuit weer klopt, aangezien de kleurcode van één van de twee draden bij de clutsh stekker een zwarte met een witte tracer is (en dus een massa dr5aad is in het originele electro schema is).

Klopt mijn theorie of zit ik er naast ?

hoor graag jullie inzichten!

grz

PS; het is geen cafe racer maar een gsx 1100 F uit '92 in originele staat
 
Terug
Bovenaan Onderaan