Let maar op, dit wordt de nieuwe rage. Ik vraag meteen octrooi aan!
Ik heb hier een kostenplaatje, om jullie een indruk te geven wat zo'n operatie kost.
Dit is zonder het gebruik van materiaal (rvs, brons ed) wat bij mijn werkgever vandaan komt.
Kostenplaatje Suzuki GS550E ’84.
Aanschaf motor 250 euro.
Poedercoaten frame, achtervork enz 120 euro.
Balhoofdlagers 26 euro.
Pakkingset 60,50 euro.
Onderdelen van Ralph (RaffelGS) voor niets (2x verzendkosten a 6.20).
Wielen en schokdemperveren coaten 75 euro.
Spuitbussen: 272,35 euro, inclusief 12x ontvetter.
Uitlaten (226euro) en diverse verchroomde spullen, plus kettingwielen (totaal 275euro).
Inlaatrubbers en oliefilter 72,48 euro.
Aluminium gietdelen zandstralen 10 euro. (door collega)
Verreden benzine 30euro op 19-06 (naar Zwolle om te klussen).
Bandenzwart 0,95 euro (niet gebruikt op de nieuwe banden).
Chroompoets 1,89 euro.
Achterrem-schijf 15 euro.
Het demonteren banden door Kwik-Fit, 4 pakken koeken 5 euro.
Oliekeer-ringen 4 stuks 20 euro.
Voorvorkolie 10W40 11 euro.
RVS bouten, moeren en ringen 63,00 euro.
Zandstralen vorkpoten en zadelframe 10 euro.
Ketting voor niets (paar klussen voor Robinjo).
Nieuwe banden monteren plus uitbalanceren 224 euro.
Zadel opnieuw bekleden 150 euro.
Schuur/polijst spullen 20 Euro.
Kabelbundelaar Hema 7 Euro. (overbodig geworden, maar tel ik wel mee)
Isolatietape 3 Euro.
O-ringen carbs 6 Euro.
Tochtstrip voor luchtfilter 5 euro.
Anti-slip voor accubak 2,20 euro.
RVS slangklemmen voor uitlaat-hitteschilden 8 euro.
Reparatieset hoofdremcilinder 28 euro.
Totaal tot nu toe
1787 Euro.
Er komt nog wat bij voor het aanpakken vd tank, spatbord, zijkappen en kontje.
Zou ik hem willen verkopen aan een andere gek, dan haal ik de kosten er lang niet uit.
Voor iets meer (nou ja iets meer: 100euro), zou ik een nette Suzuki Bandit 600 bj 1996(qua model vergelijkbaar) kunnen kopen en me een boel ellende/tijd kunnen besparen.
PS: maar dan zou ik dit alles gemist hebben!