GS550E toonbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Backfire:

Ik wil nu beginnen met mn nieuwe project en niet over een half jaar :( :( '( '(
Aahhhh, magdat? Ik ben helemaal gek in de kop, komt door jullie...
Met al jullie mooie eigenbouw projecten. Grrr.

Ralph:

Ziek maar lekker uit joh. Je bent belangrijker dan die troep van mij.
Hmm, hoewel. Des te eerder kan ik beginnen met... *O* Ohhh, help mij... })
Nee hoor, zonder dollen, ik zie het wel door deur geschoven worden.

:W

Matthias, bedankt voor de tip!
Deze kan ik best zelf maken, eitje:

full

Hallo Meester,

heb je het ooit geprobeerd? Anders weet je niet of je er talent voor hebt.

Eigenlijk heb ik geen ruimte, geen tijd, en geen geld. :(
Een paar jaar geleden had ik een grote schuur en tijd zat :) (Maar geen motor) -O-
Nu heb ik een kast van een huis, maar een kleine garage :( en een zoon die de deur uitgaat (maar wél een motor *O* )

Als mijn kinderen allemaal de deur uit zijn, hoop ik ruimte te hebben om eens iets van metaalarbeid te leren :)

Tot die tijd kan ik alleen maar in ademloze bewondering aanschouwen :9

Trouwens, hoe bevalt je momentsleutel?

Groeten, Cor (Ik ben alleen meester voor wie mijn naam niet kent)

Hallo Cor,

Ik heb ook geen ruimte, kijk maar op de streetfighter afdeling: ''Werkplaatsen''.
Je moet er maar een beetje ruimte voor vrij maken, als dat tenminste mogelijk is met kinderen. (geen ervaring mee, kan me er wel iets bij voorstellen)
Geen tijd? Tsja, iedereen heeft vrije tijd, tis maar net wat je met je vrije tijd doet natuurlijk.
Geen geld? Je kunt het net zo duur maken als je zelf wilt.
Mijn GS project kost als ie klaar is ongeveer 1500€, over een half jaar uitgesmeerd.
Dat valt toch wel mee? Maar ja, ik heb het geluk dat ik op mijn werk het een en ander kan doen.
Dan zou je dat moeten uitbesteden aan bv mede MFfers en dan compenseren met wat anders.
En je moet geduld hebben, helemaal als je nog geen kaas hebt gegeten van metaalbewerking. Zonder geduld red je het niet.
Metaalarbeid? Wat klinkt dat naar: metaalbewerking klinkt prettiger...
De momentsleutel moet nog een paar weken wachten, ben nog niet zo ver.

Groeten terug,
Hans.

Mijn motor kostte €1500, heb er nog een paar nieuwe voorvorkveren en een spanningsregelaar tegenaan gegooid, maar hij is in principe om op te rijden :]

Mijn kinderen zijn al wat ouder, maar je weet niet half hoeveel rotzooi ze meeslepen, en het moet allemaal in de garage :(

Voorlopig blijft het voornamelijk bij de kunst afkijken.
Als ik eenmaal de ruimte heb gaat het allemaal goedkomen; ik ben al verzekerd van goed advies (zoon studeert werktuigbouw, heeft MTS gedaan, doet nu HTS) *D

Ik wil zelf ook momentsleutels; wegens teveel krachttraining draai ik alles stuk |(
Dat heb je met een landbouwachtergrond; alles moet goed vast, met een slag na.

Backfire:

Ik wil nu beginnen met mn nieuwe project en niet over een half jaar :( :( '( '(
Aahhhh, magdat? Ik ben helemaal gek in de kop, komt door jullie...
Met al jullie mooie eigenbouw projecten. Grrr.

Tuuuuuuuuuuuuurlijk mag dah, het laatste wat ik zou willen is dat je je ongelukkig zou voelen omdat je niet met je project gaat beginnen, maar je weet he, wij zijn hier erg ongeduldig, zeker als het om foto's gaat. _O- :+

Hapo, waarom gooi je dr geen nieuwe ketting op?zo duur zijn die ook weer niet. Alles wordt 100% en dan een gebruikte ketting erop :?

over dat klinken, ik zal gewoon ff naar de motorzaak gaan en zo'n schakeltje halen die je erop en eraf kunt halen met zo een borgplaatje. Veel makkelijker voor als je je ketting er weer eens af moet halen ;)

Hej,

Supermanwerk dat je daar doet. Heb je je blok eerst laten stralen en dan zelf gespoten?
He heb je het geheel ontvet en voorbereid op het spuiten?

Crisscross:

die ketting die ik heb gekregen, heeft er maar 1500km opzitten en is een zwaardere(sterkere) ketting dan eigenlijk nodig is. Dus die gaat wel even mee. Ik heb hem op de grond gelegd, met de schakels haaks op de grond en ik kon er geen cirkel van maken, hooguit een paar centimeter buiging, zeg maar. De ketting klink ik wel, het lijkt meer werk dan het is, hoor.

Swatlord:

Je hebt mn topic niet goed gelezen, foei toch...
Ik heb mn blok nog helemaal niet gestraald en gespoten. Dat komt nog...
Wel de deksels enzo.
Ontvet met remmenreiniger van Motip, afgeblazen met perslucht, toen gespoten met primer en gespoten met Metallic Titanium (zo noem ik het maar).
Maar dat staat allemaal in mn topic.

Morgen ga ik kijken naar deze fiets voor mijn nieuwe *D project:

http://www.marktplaats.nl/index.php...9058644-suzuki-rf-900-r-1996-superkoopje.html

Mocht de koop doorgaan, kan as Zondag het villen beginnen, zodat de onderdelen die ik ga gebruiken mijn kelder in kunnen.
De overige onderdelen verpats ik wel op MF of MP.
Ik kan morgen mijn plan wel laten zien hier. Maar wees maar niet bezorgd, de GS550E wordt eerst netjes afgemaakt. In no time.... _O-

Morgen ga ik kijken naar deze fiets voor mijn nieuwe *D project:

http://www.marktplaats.nl/index.php...9058644-suzuki-rf-900-r-1996-superkoopje.html

Mocht de koop doorgaan, kan as Zondag het villen beginnen, zodat de onderdelen die ik ga gebruiken mijn kelder in kunnen.
De overige onderdelen verpats ik wel op MF of MP.
Ik kan morgen mijn plan wel laten zien hier. Maar wees maar niet bezorgd, de GS550E wordt eerst netjes afgemaakt. In no time.... _O-

Ben benieuwd als je hem koopt wat je er mee van plan bent. Kvind het zelf niet echt een mooie motor. Een streetfightertje zal je er nog wel van kunnen maken :Y

Nee, het wordt geen streetfighter... :N
Wat dan wel? :?

En wat mag Quazar-replica zijn, dan?? :?
Nooit van gehoord, ik zit met dat zar-stuk...
Zal eens een poging wagen:

wat betreft zijn achterlijke rariteiten replica?

Zal wel niet goed zijn... :N

Tot later!
Ik ga uitladen...

Sorry, foutieve spelling.

Dit is een Quasar:

quasar06062001.jpg
http://www.realclassic.co.uk/quasar06062000.html

Nou, ik zat er dus met achterlijke rariteit niet ver naast!
Nee, het lijkt er niet op.
De RF900 staat nu voor mn huis, in de regen en ik wil de kuip er graag afhalen. Bah...k*tmet perenweer!
En ruimte om binnen neer te zetten heb ik dus niet!
Nou ja, ff wachten maar.

Zal de ouwe hond nou eens verklappen wat dat nieuwe project van hapo is ?
Dat wordt een Spartamet met zijspan,niet verder vertellen hoor.
Nu wil ik ook wel weer eens wat motorachtig zien,er is toch maar één
goede draaibank,en dat is gewoon oude houtdraaibank,beiteltje vast houden met
de handjes en draaien maar en nog goed aan de maat ook.
Hans de groeten van de ouwe en doorwerken hé

Hehe, heb vanmiddag eindelijk fotoos kunnen maken vd RF900...
Het was maar zo droog... *O* Behalve op onze zolder: lekkage! :( Is weer opgelost.

rf900linkerzijdemfqb3.jpg

rf900rechterzijdemfhj1.jpg

Op mijn nieuwe topic vertel ik meer over mijn plan.
Topic heet: RF900 ombouw naar GSR900.
Ik plaats hem maar bij ''Brikken en klassiekers'', ik zie wel hoe lang die daar kan blijven staan...
Dit weekeinde ga ik de RF demonteren, zodat de onderdelen de kelder in kunnen zolang.
Daarna ga ik met de GS550 verder. GS550 wasdat ook alweer?? :? :?
Veel kijk plezier gewenst.

Zou ik bijna vergeten:
vandaag werd een grote doos onderdelen op mijn werk bezorgd! *O*
Inhoud: tellerunit met alle kabels, accu, balhoofdafdekplaat, reflektors, allerhande rubbers, zadelkap en handgrepen!
Ralph, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan