GS550E toonbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hapo, misschien dubbelop, maar die rubbers moeten toch echt opgesloten zitten.
Ze schieten er zo waarschijnlijk niet uit, maar hebben wel te veel bewegingssvrijheid.
Kun jij vast wel een elegante oplossing voor fabrieken! :9

Verder tempo iets laten zakken, anders haal je me in! :(

_O-

:W

Klopt wel wat Gijs Vijs zegt.. ik heb die rubbers er eens uit zien komen bij mn brommer, gelukkig was ik er op tijd bij! misschien gaat het goed, maar misschien ook niet.. Je wil echt niet dat je veer naast de rubbers loopt..

Okee, okee. Ik verzin wel wat... Jullie je zin! B|

;)

Ik heb wat over het hooft gezien |( , over de bovenste ogen komt nog een handgreep:
schokdemperhandgreepom6.jpg

Aan bijde kanten vd motor komt een handgreep, lijkt mij wel makkelijk voor een spin oid.
Standaard is een handgreep. Als het goed is, heeft Ralph er nog een voor me.
Dus ik doe er lekker niets aan en ga door naar het volgende klusje! :)

Hansie, die greep heb ik als het goed is voor je ja.. even vergelijken..

Ik ben voor de thules geweest, en heb er gevonden met de goede inwendige buitenmaat (snap je m, de maat van de groef dus) alleen het gat is ietsie groter, dus zou je een ander busje erin moeten zetten.. Het zijn standaard maten in die dingen, dus ik denk niet dat je ze vindt zolang het geen originele suzuki-parts zijn.. De grote thules kwamen dinsdag, misschien woensdag pas binnen, maar de kleine heb ik al..

Ralph, bedankt tot zover! Dat het gat iets groter is maakt me niet uit.
Een ander busje maken moet me wel lukken, mocht dat nodig zijn.
Hou alles voor mij maar apart voor de volgende zending, okee?

en bedankt voor het meedenken, allemaal. Leuk dat mijn topic serieus gelezen wordt!

Vanmiddag de wielen met nieuw schoeisel gemonteerd! *O*
Voor:
motoreruitemailka7.jpg

En na:
framemetnieuwebandenmh7.jpg

Jawel...

Ik pleit voor verandering van de topic-titel:

GS550E toonbaar maken

Wordt : GS550E beter als nieuw

HAPO, maak 'm niet te mooi hé, je kan er straks zonder politiebegeleiding niet meer mee de straat op, wordt ie meteen gestolen... :+
Ziet er echt goed uit zeg! :} :}

Ralph:

Hoezo, wat moet er nog gebeuren?
Ben er helemaal klaar mee!
Ik heb nu twee kattekrachten (kk's ipv pk's) tot mijn beschikking en ik ga rijden... _O-

Andre:

Ik moet me echt inhouden, wat me helaas (of gelukkig maar) niet lukt...
Ik zal het Deventer politiekorps alvast op de hoogte brengen, kunnen ze alvast
een speciale eenheid samenstellen! Hoe zou die eenheid kunnen heten?

Hoogste tijd voor een update!
Het zadelframe is gestraald, nadat het gelast is en in de primer gespoten:
zadelinprimerhs8.jpg

Bovenkant hooggglans zwart gespoten, deze kant was trouwens het meest aangetast:
bovenkantzadelzwartrx0.jpg

Onderzijde was nagenoeg onaangetast, let op de wolken:
onderkantzadelzwartur6.jpg

Nu een aantal dagen laten uitharden, dan kan het kussen er op gelijmd worden en kan ik ermee naar de stoffeerder.

Verder heb ik de carbs gekoppeld:
carbsklaar1lq9.jpg

carbsklaar2dd7.jpg

carbsklaar3ds6.jpg

Zo, dit was het weer even! Tsja, ik moet niet te hard gaan he? ;)

ziet er weer netjes uit!
gaat er een orgineel zadelovertrek op of word het een custom made?

en mooie wolken :D

Ik weet het nog niet, Sakul. Eerst maar eens kijken wat er mogelijk is in Zwollle en wat het kost.
Honderden euroos vind ik nl te veel. Over de kleur en structuur vh skai ben ik wel uit.

Hapo, respect!

ik ben nog een leek op het gebied van sleutelen, maar deze topic doet mijn handen jeuken.Vooral omdat je veel plaatjes hebt |( leer ik er een boel van...

groet'n

Hallo Possie,

hier is dan eindelijk een reaktie van je partner:
schiet eens op met die Suus, 'k wil de schapjes in de keuken nu zelf eens kunnen gebruiken. _O-

Hoi Hans,
Een naam voor een politiegroep?
Wat dacht je van HAPOlitie,op de rug van het jack de opdruk
hapolitie in een wit vlak en daar onder de grote kop van Max.
kan dat er mee door? Groetjes van de Ouwe Hond.

Hee Partner,

wees blij dat je schapjes hebt en dat ze nog hangen, het verbaasd me dat ze niet ter aarde zijn gestort (met het halve motorblok erop, dat was pas zonde geweest)!

Hoi Opa,

Hapolitie is zo gek nog niet, maar dan wel zonder onze kat Max...

Tussen de bedrijven door een nieuwe RVS voor-steekas gemaakt:

nieuwevoorsteekaska5.jpg

De vooras is op de zelfde manier gemaakt als de as voor de achterbrug, zie eerder op m'n topic.

Hoi Possie,
je hebt tussen de bedrijven door, even een RVS vooras gemaakt? Hartstikke mooi ding moet ik zeggen, knap gemaakt hoor! Het zou echter nog knapper zijn geweest als ie paste... Maarja..., doet ie niet, hè? Sufferd _O- _O- _O-
Waar je van mij wel een grote pluim voor krijgt: met engelengeduld heb je 'm er weer uit weten te krijgen. Nou ja, engelengeduld? Het ging wel gepaart met grof geweld (heeft de hamer het overleefd?) en met, tja hoe zal ik het zeggen, een hoop gefoeter. Maar ach, je moet maar zo denken: aldoende leert men...
Succes dus met je volgende poging!

Stijntje.

Hee Stijn,

ik wou je alleen maar laten zien hoe het niet moet. Daar leer je van! Je wist toch niet zo veel van motoren? Wanneer je nou lekker vaak het MF bezoekt, weet je er zo (bijna) alles van. Net als ik...uche kuch, he ik verslik me.

Maar goed, vandaag het probleem opgelost. De as was bijna nul, dus bijna net zo groot als de maat van de lagers. |( Ik heb er een aantal hondersten van mm's afgeschuurd en nu moet ie passen. Het schroefdraad had ik met de hamer dus flink beschadigd en is weer okee. Met een nylon hamer kon ik de as er niet uitkrijgen, vandaar de stalen hamer(en een stalen stang uit de doppenset).
Door het geram kwam ook een lager mee naar buiten, toen zag ik dat het lagervet
klonterig was geworden door het poedercoaten van het voorwiel. Ik heb het andere lager er ook maar uitgetikt en het oude vet eruit gepulkt. Daarna voorzien van nieuw vet.
Ik zal de lagers van het achter wiel ook eens uittikken...
Dus: voor het poedercoaten de lagers verwijderen!
Vanaag ook de roest van het zadelkussen weggeschuurd en kan op het zadelframe worden gekit/gelijmd.

Ralph,

moet je nog een balhoofdpen hebben? ;)

oeioei, had je de lagers nog erin? dan heb je geluk gehad dat het vet geklonterd erin is blijven zitten! Als je wat pech had gehad was het vet dunner geworden, uit de lagerholte gelopen, in je nog niet geharde poederlak, en dat ziet er pas echt begaaid uit joh! Kun je het meteen overnieuw laten doen..

nòg een balhoofdpen? neuh, 1 is genoeg voorlopig

Wanneer het vet vloeibaar was geworden kon het niet weglopen, ik had er toch aluminium schijfjes voor gemaakt, weet je nog? Maar inderdaad, ik had ze moeten verwijderen!
Ik bedoel niet nog een pen maar die pen die je nog moet hebben, je moest je zogenaamd koest houden... _O-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan