Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

De tering ... dat is een heleboel geld ... of het duur is weet ik niet; geen behoefte aan om dat zelf in te schatten, is voor mij ook niet relevant. Maar wat een klap geld als je dat totaal niet aan ziet komen! 😳

Nogmaals, het is veel geld, of het duur is weet ik niet, wat ik wel weet is dat een bedrijf je op de hoogte had moeten houden/brengen VOORDAT ze de rekening zo hoog op lieten lopen. Ik hoop dat je er uit komt met die toko, en vooral dat het niet ten koste gaat van het plezier wat je aan die fiets kan beleven.
 
welkom in de wereld van Ducati.
Alleen het opstellen vd factuur kost al gauw een half uur .

van te voren een max bedrag afspreken is zo een beetje het eerste/belangrijkst wat je doet, dat is ook vaker voorbij gekomen is soortgelijke topics als deze.
mooi stukje uitleg ook op deel 2 vd factuur.
 
Het is een schrikbarende rekening. Ik heb de neiging om hem op te splitsen:

- onderhoudsbeurt, altijd duur bij een Ducati, maar ik zie dat er ook het een en ander gangbaar gemaakt moest worden.
- voorband, dat is een extra waar niks aan te doen is.
- dynorun, als je daar om vraagt moet je gewoon betalen
- boordcomputer en dB killers, daar durf ik niks over te zeggen.

Rijden met een (oude) Ducati is erg duur, zeker als je alles laat doen.

Ter vergelijking:
Ik was onlangs 1200 euro kwijt voor een 30.000 km beurt van mijn Ducati, bouwjaar 2016. Remblokjes, kettingset en banden waren nog goed. Verder alleen gewerkt met originele onderdelen. Als enige bijzonderheid was er preventief een beschadigde bobine vervangen.
 
Het is een schrikbarende rekening. Ik heb de neiging om hem op te splitsen:

- onderhoudsbeurt, altijd duur bij een Ducati, maar ik zie dat er ook het een en ander gangbaar gemaakt moest worden.
- voorband, dat is een extra waar niks aan te doen is.
- dynorun, als je daar om vraagt moet je gewoon betalen
- boordcomputer en dB killers, daar durf ik niks over te zeggen.

Rijden met een (oude) Ducati is erg duur, zeker als je alles laat doen.

Ter vergelijking:
Ik was onlangs 1200 euro kwijt voor een 30.000 km beurt van mijn Ducati, bouwjaar 2016. Remblokjes, kettingset en banden waren nog goed. Verder alleen gewerkt met originele onderdelen. Als enige bijzonderheid was er preventief een beschadigde bobine vervangen.
Goeie dag :?
Dat krijg ik thuis niet uitgelegd
 
Ik neem aan dat het bij den biggelaar was , prijzen staan gewoon op de site
Denk dat topic starter in zijn enthousiaste een beetje door geslagen is met ja zeggen op vragen over dingen wat er gedaan moest worden
Was Biggelaar niet.. Ik heb nergens ja op gezegd omdat ik nooit gebeld ben. Bij ophalen had ik de opdrachten gegeven op een briefje..
 
Holy shit, dat is me nogal een lijst, je hebt iig een gloednieuwe motor, denk niet dat die er meer aan kon vervangen;)

Je had voor dat geld die van mij mogen hebben, is alleen geen Ducati:+

Vind het moeilijk te bepalen of alles echt nodig was, de beste les is om voortaan te zeggen max is bijv 1000 ofzo ga je erover heen doordat er wat is BEL ME.

Dat achter je huis zetten en sleutel door brievenbus is niet echt handig, dat is geen fatsoenlijke overdracht van een motor waar je 2400 in hebt zitten.
 
Holy shit, dat is me nogal een lijst, je hebt iig een gloednieuwe motor, denk niet dat die er meer aan kon vervangen;)

Je had voor dat geld die van mij mogen hebben, is alleen geen Ducati:+

Vind het moeilijk te bepalen of alles echt nodig was, de beste les is om voortaan te zeggen max is bijv 1000 ofzo ga je erover heen doordat er wat is BEL ME.

Dat achter je huis zetten en sleutel door brievenbus is niet echt handig, dat is geen fatsoenlijke overdracht van een motor waar je 2400 in hebt zitten.
Ik had dat idd moeten zeggen maar was ervan uit gegaan dat hij wel zo bellen. De overdracht ging zo omdat ik de telefoon niet heb vernomen, hij had 3x gebeld..
 
"Ik werk zelf op de werkplaats receptie als service adviseur bij een grote dealer en ik bel altijd voor akkoord bij bijkomende kosten."

Dat is misschien het grootste makke: je eigen norm door altijd voor akkoord bij bijkomende kosten te bellen wordt door deze specialist niet uitgevoerd. Gebrek aan communicatie van zijn kant. Hij had als "specialist" misschien wel met een eerste blik of aan de hand van jouw wensen kunnen constateren dat het een dure klus zou worden. Dan is het logisch in onderling overleg een plafond te stellen aan de kosten, b.v. 1.000 Euro. Zodra dat bedrag in zicht kwam had hij contact moeten opnemen om af te spreken wat er verder wel/niet uitgevoerd moest worden of op wat voor termijn.

Is de specialist aangesloten bij de Bovag? Misschien kun je daar verhaal halen?

Ik blijf het raar/onaanvaardbaar vinden dat zo iemand zonder nader overleg doorgaat tot er een rekening van 2.500 Euro gepresenteerd wordt.
Ik zou er ook flink tegenin gaan, als was het maar om een volgende klant voor zo'n uitglijder te behoeden.

Geen idee wat achteraf je rechten zijn? Ik zou eens informeren bij een jurist (let op: die hebben een uurtarief van 200 Euro :X).
 
"Ik werk zelf op de werkplaats receptie als service adviseur bij een grote dealer en ik bel altijd voor akkoord bij bijkomende kosten."

Dat is misschien het grootste makke: je eigen norm door altijd voor akkoord bij bijkomende kosten te bellen wordt door deze specialist niet uitgevoerd. Gebrek aan communicatie van zijn kant. Hij had als "specialist" misschien wel met een eerste blik of aan de hand van jouw wensen kunnen constateren dat het een dure klus zou worden. Dan is het logisch in onderling overleg een plafond te stellen aan de kosten, b.v. 1.000 Euro. Zodra dat bedrag in zicht kwam had hij contact moeten opnemen om af te spreken wat er verder wel/niet uitgevoerd moest worden of op wat voor termijn.

Is de specialist aangesloten bij de Bovag? Misschien kun je daar verhaal halen?

Ik blijf het raar/onaanvaardbaar vinden dat zo iemand zonder nader overleg doorgaat tot er een rekening van 2.500 Euro gepresenteerd wordt.
Ik zou er ook flink tegenin gaan, als was het maar om een volgende klant voor zo'n uitglijder te behoeden.

Geen idee wat achteraf je rechten zijn? Ik zou eens informeren bij een jurist (let op: die hebben een uurtarief van 200 Euro :X).
Wellicht dat TS een rechtsbijstandverzekering hebt. Of anders contact opnemen met een juridisch loket. Puur om even te kijken wat juridisch mogelijk is en wat een verstandige werkwijze is. Al zal het beginnen bij een gesprek aan gaan met de garage. Maar goed, we weten zelf allemaal al wel waar dat gesprek naar toe zal gaan...
 
Ik vind het sowieso een waardeloze factuur, deze man heeft ook nog nooit gehoord van een hoofdletter, komma of punt.

Alleen bij het lezen van de factuur zet ik al mijn twijfels bij de vakkundigheid van deze man.
Volgens vele mede forummers was dit de beste Ducati specialist.. Ik heb eerst op verschillende motor forums advies gevraagd waar naar toe te gaan..
 
Volgens vele mede forummers was dit de beste Ducati specialist.. Ik heb eerst op verschillende motor forums advies gevraagd waar naar toe te gaan..

En op zich vind ik de prijs van de onderdelen niet eens zo gek duur, wat je nekt zijn het arbeidsloon, testbank en de Ecu ( die kan zeker weten veel en veel goedkoper).

Maar dat de kosten niet besproken worden bij zo'n hoog bedrag gaat er bij mij echt niet in, en zoals gezegd een waardeloze factuur.

Zou sowieso even het gesprek aangaan met de garage en indien jullie er niet uit komen kan je altijd nog hulp inschakelen.

Blijft wel een lastig verhaal hoor.
 
Misschien is de beste man beter in sleutelen dan in boekhouden/ rekeningen opstellen dat zegt toch niks over zijn werk als monteur
Het is de erg lang lijst van dingen die je nekt , ik zie niet zoveel wat afwijkt van het normale
Zo te zien heeft de vorige eigenaar niet zoveel uit gegeven aan onderhoud / herstel van gebreken
Misschien heb je achteraf wel te veel betaald voor de motor of als je er niet veel voor hebt gegeven dan had je er van uit kunnen gaan dat er wat dingen aan zouden komen die geld zouden kosten
 
Misschien is de beste man beter in sleutelen dan in boekhouden/ rekeningen opstellen dat zegt toch niks over zijn werk als monteur
Het is de erg lang lijst van dingen die je nekt , ik zie niet zoveel wat afwijkt van het normale
Zo te zien heeft de vorige eigenaar niet zoveel uit gegeven aan onderhoud / herstel van gebreken
Misschien heb je achteraf wel te veel betaald voor de motor of als je er niet veel voor hebt gegeven dan had je er van uit kunnen gaan dat er wat dingen aan zouden komen die geld zouden kosten
Volgens de vorige eigenaar:
Onderhoud Duc Gekocht eind aug 2015, 24500km. 2016 Bougies: Champion RA 59 GC of NGK DCR9EIX (gap 0,8) Remvloeistof Nieuwe remschijven voor. 2017 Motorolie + filter Nieuwe achterband. 2018 Koppelingsvloeistof.

Hij deed het meeste zelf. De kleppen zijn volgens hem nog nooit gesteld en de riemen wist hij niet..
 
En op zich vind ik de prijs van de onderdelen niet eens zo gek duur, wat je nekt zijn het arbeidsloon, testbank en de Ecu ( die kan zeker weten veel en veel goedkoper).

Maar dat de kosten niet besproken worden bij zo'n hoog bedrag gaat er bij mij echt niet in, en zoals gezegd een waardeloze factuur.

Zou sowieso even het gesprek aangaan met de garage en indien jullie er niet uit komen kan je altijd nog hulp inschakelen.

Blijft wel een lastig verhaal hoor.

Gemiddeld redelijke prijs was mij ook opgevallen, enkel die benzineslang vond ik duur.
Dat niet ruim op tijd aangeven hoe hoog de kosten oplopen is onacceptabel, zelfs als er niets is afgesproken over een totaalbedrag.
 
Of er veel of niet moest gebeuren, dat doet er niet toe. Een fatsoenlijke garagist neemt contact op met zijn klant als hij/zij bemerkt dat kosten flink op gaan lopen. Dat is in dit geval niet gebeurt en dus is TS (terecht) totaal verrast door het bedrag op de factuur.

Uiteraard hoeft goede communicatie en een correctie opbouw van een factuur (of het gebrek daar aan) niet gelijk te staan aan de kwaliteit van het door de garagist geleverde werk. Dit houdt echter niet in dat de beste man een vrijbrief heeft om 'zomaar' maximaal met de motor aan de slag te gaan, resulterende in zeer hoge kosten.
 
Belangrijkste is dat je geen overleg hebt gehad mbt de max. hoogte van de rekening...of een duidelijke opdracht vanuit jouw kant. En dan gaat de teller lopen onder de mom van: maak hem in orde.....en dat is jammer.

In gedachten ga je uit van pak en beet 1000 euro max, maar nu komen er een aantal klappers en flink aantal items bij. Want op zich als je de kosten vd items bekijkt dan ziet het er redelijk uit.


Ik neem aan dat hij nu heel goed ‘loopt’?

Potjes forte en olietoevoeging vind ik zelf onzin...maar dat is een detail.
 
Goeie dag :?
Dat krijg ik thuis niet uitgelegd
Ik had er nog niet bij verteld dat die 30.000 beurt de eerste grote beurt is. De 15.000 beurt is niet veel meer dan olie en remvloeistof. Verder is er geen onderhoud nodig geweest afgezien van banden en kettingset.
 
Terug
Bovenaan Onderaan