Beste allemaal,
na hier en daar al wat vragen te hebben gesteld ook maar een eigen voorsteltopic. Mijn naam is Paul. Ik ben pas begonnen met lessen. Dan ga je 's avonds een beetje motors kijken op MP, voordat je het weet doe je eens een bod op dat leuke jaren 80 ding wat je ergens ziet staan, en vervolgens ben je de eigenaar van een Kawasaki GPz 550 in fantastisch zwart/oranje/rood.
De motor werd "rijklaar" aangeprezen, maar dat blijkt toch net ietsjes genuanceerder te liggen .
Zaken tot nu toe:
Hij startte niet de dag na aankoop. Na wat geklooi, gezond verstand en forum-support bleek er kortsluiting in de startknop te zitten. Nadat ik die met wat elektro-tape had verholpen en de accu weer opgeladen had start en loopt hij als een zonnetje.
Zaken die in ieder geval moeten gebeuren:
- Nieuwe banden: achterband is kaal, de voorband is uit 2001.
- Er zit een scheurtje in de verder (op het oog) harde uitlaat. Even laten lassen dus.
- De hele voorkant is baggervet, inclusief de schijven en de blokken. De vork lekt in ieder geval behoorlijk, ik moet nog checken of de remklauwen nog goed zijn. De blokken zijn in ieder geval aan vervanging toe, net als de blokken achter (daar is er 1 helemaal weg). De vork heeft in ieder geval nieuwe olie en keerringen nodig...
- De koppeling gaat wat zwaar, maar ik weet niet of dat normaal is. Mijn enige referentie is mijn lesmotor, maar die is dan ook geen 27 jaar oud...
Er is gelukkig een Haynes onderweg en ik heb de schuur maar eens goed opgeruimd. De motor staat al op een geïmproviseerd bokje, als de Haynes binnen is eerst de voorkant maar eens demonteren, de remmen checken en de vork herstellen. Af en toe zal ik mijn voortgang en de vragen die ongetwijfeld gaan komen stellen. Alvast wat snel genomen fotootjes:
En een filmpje van het glorieuze moment dat ik de motor weer aan de praat had :
na hier en daar al wat vragen te hebben gesteld ook maar een eigen voorsteltopic. Mijn naam is Paul. Ik ben pas begonnen met lessen. Dan ga je 's avonds een beetje motors kijken op MP, voordat je het weet doe je eens een bod op dat leuke jaren 80 ding wat je ergens ziet staan, en vervolgens ben je de eigenaar van een Kawasaki GPz 550 in fantastisch zwart/oranje/rood.
De motor werd "rijklaar" aangeprezen, maar dat blijkt toch net ietsjes genuanceerder te liggen .
Zaken tot nu toe:
Hij startte niet de dag na aankoop. Na wat geklooi, gezond verstand en forum-support bleek er kortsluiting in de startknop te zitten. Nadat ik die met wat elektro-tape had verholpen en de accu weer opgeladen had start en loopt hij als een zonnetje.
Zaken die in ieder geval moeten gebeuren:
- Nieuwe banden: achterband is kaal, de voorband is uit 2001.
- Er zit een scheurtje in de verder (op het oog) harde uitlaat. Even laten lassen dus.
- De hele voorkant is baggervet, inclusief de schijven en de blokken. De vork lekt in ieder geval behoorlijk, ik moet nog checken of de remklauwen nog goed zijn. De blokken zijn in ieder geval aan vervanging toe, net als de blokken achter (daar is er 1 helemaal weg). De vork heeft in ieder geval nieuwe olie en keerringen nodig...
- De koppeling gaat wat zwaar, maar ik weet niet of dat normaal is. Mijn enige referentie is mijn lesmotor, maar die is dan ook geen 27 jaar oud...
Er is gelukkig een Haynes onderweg en ik heb de schuur maar eens goed opgeruimd. De motor staat al op een geïmproviseerd bokje, als de Haynes binnen is eerst de voorkant maar eens demonteren, de remmen checken en de vork herstellen. Af en toe zal ik mijn voortgang en de vragen die ongetwijfeld gaan komen stellen. Alvast wat snel genomen fotootjes:
En een filmpje van het glorieuze moment dat ik de motor weer aan de praat had :
Laatst bewerkt: