GPZ 1000 RX rijders?

marteineken

MF'er
Lid geworden
27 jul 2006
Waarderingsscore
0
Hoi mensen ik ben sinds kort in het bezit van een kawa gpz 1000 rx ,87 en ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn op dit forum met zo n apparaat.
Het is een oudje maar hij rijd nog als een tiet moet ik zeggen.
Ik heb gezocht op deze site maar ik kwam er weinig over tegen dus het lijkt me leuk om met andere mensen in contact te komen met dezelfde motor.
Groeten martijn :] :] :] ;)

Jazeker wel !

Ik ben sinds twee jaar in het bezit van een GPZ 1000 RX en ben er zeer tevreden over !

Eej maar peter waar kom je vandaan? En is die van jou ook een 87''ger ik denk dat ik nog welleens problemen zou kunnen krijgen met onderdelen en dergelijke of valt het mee?? Hij bevalt me prima idd voeg me anders toe op msn als je wilt martijnkleine82@hotmail.com. Ik heb nog geen foto s gemaakt maar die plaats ik binnenkort wel ff op dit drukke topic :} :]

Problemem zijn er toch om opgelost te worden denk ik ! })
Ik heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad alleen olie lekkage bij de waterpomp en dat schijnt nogal een probleem te zijn omdat weer te dichten.
De mijne is ook van 87 een ander veel voorkomend probleem is roestige tanks dus kan het zo maar zijn dat de gaten in je tank vallen ! ;(
voor de rest zijn het prima machines *D

:W

Eej maar peter waar kom je vandaan? En is die van jou ook een 87''ger ik denk dat ik nog welleens problemen zou kunnen krijgen met onderdelen en dergelijke of valt het mee?? Hij bevalt me prima idd voeg me anders toe op msn als je wilt martijnkleine82@hotmail.com. Ik heb nog geen foto s gemaakt maar die plaats ik binnenkort wel ff op dit drukke topic :} :]

en waar blijven de foto's ?

Of is dit topic echt al overleden beste gpzetters :?

nee topic nog niet dood
hier is nog iemand met een gpz1000rx
ik heb de mijne nu een jaar en 4 maanden. ik had de eerste maanden last dat hij rottig liep
ben er na veel vloeken en tieren achter gekomen dat mijn rubbers van me carbs naar luchtfilterhuis niet goed zaten .
maar nu rijd hij prima.

Hoog tijd voor een plaatje hier....

kawasaki-gpz1000rx.jpg

Nee, ik heb geen 1000 RX maar heb in het verleden wel 2 900r's gehad. (Zelfde blok, 100cc minder)
Het zijn zeer betrouwbare motoren met maar heel weinig zwakke plekken. Rij 'm altijd goed warm want de nokkenassen zijn heel gevoelig voor pitting (en andere nokkenassen zijn moeilijk te vinden)

Kijk ook eens op de duitstalige site van Patrick, daar is een hoop 1000RX info te vinden.

Wist je trouwens dat bij de persintroductie van de 1000RX diverse journalisten onderuit zijn gegaan? Kawa had voor het comfort het motorblok in rubbers gemonteerd en die waren wat te zacht gekozen. Dat zorgde ervoor dat als je de motor hard de bocht inzette het motorblok nog een keer iets doorveerde en hup daar lagen ze...is toen direct gemodificeert....

Veel plezier met je RX! :W

Er komt eindelijk een beetje leven in de brouwerij :Y

of zit iedereen nog in een winterdip _O- :+

Hallo Hier nog een 1000 rx rijder
nou ja rijder ben tot nu toe alleen nog maar aan sleutelen geweest
deze heb ik gekocht als opknapper.
Hij is intussen helemaal zwart gespoten (nog geen plaatjes van)
full

Laatst bewerkt:
nee topic nog niet dood
hier is nog iemand met een gpz1000rx
ik heb de mijne nu een jaar en 4 maanden. ik had de eerste maanden last dat hij rottig liep
ben er na veel vloeken en tieren achter gekomen dat mijn rubbers van me carbs naar luchtfilterhuis niet goed zaten .
maar nu rijd hij prima.

maar wel bijna volgens mij _O- :} :? :+

Ook ik ben al enkele jaren een zeer tevreden GPZ1000RX rijder!

Zie:
motor2.jpg

(erachter staat mijn andere hobby...)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben net overgestapt van Honda Sabre 700 naar Kawa GPZ 1000 RX.
Heb de motor via marktplaats gekocht. Tijdens de proefrit geen bijzonderheden, echter nu ik er iets langer op rijdt maakt de motor toch wel veel lawaai. Alsof er iets meedraaid of rateld. Heb alles al aangedraaid maar het geluid blijft. Suggesties over wat het zou kunnen zijn?
Er moeten nog nieuwe banden onder maar als ikeen dure reparatie tegemoet zie dan verpats ik hem weer voor een andere. Ben nl wel erg gecharmeerd van de motor.

Gr Bas :]

Hoi,

Ben net overgestapt van Honda Sabre 700 naar Kawa GPZ 1000 RX.
Heb de motor via marktplaats gekocht. Tijdens de proefrit geen bijzonderheden, echter nu ik er iets langer op rijdt maakt de motor toch wel veel lawaai. Alsof er iets meedraaid of rateld. Heb alles al aangedraaid maar het geluid blijft. Suggesties over wat het zou kunnen zijn?
Er moeten nog nieuwe banden onder maar als ikeen dure reparatie tegemoet zie dan verpats ik hem weer voor een andere. Ben nl wel erg gecharmeerd van de motor.

Gr Bas :]

wel moeilijk natuurlijk dat op afstand te beoordelen ! kan heel veel zijn maar hoeft ook weer niet veel voor te stellen.

Geen dealer in de buurt die gewoon even voor je kan luisteren?

Ik wens je er in iedergeval veel succes mee !

Ik heb al ongeveer 10 jaar ervaring met de GPZ1000rx, daarvoor een GPZ900 gehad en momenteel heb ik pas mijn ZZR-1100 verkocht. Ik overweeg weer een GPZ1000rx te kopen omdat het, met enige gebruiksaanwijzingen een zeer prettige motor is. Ook ik ben diverse practische "probleempjes" tegengekomen waaronder; bevriezing van de carburateurs, zwakke start/dynamo ketting, gaten in de tank enz enz.
Al deze dingetjes zijn met enig creatief denkwerk op te lossen. Hoewel het blok van zichzelf een mechanisch geluid produceert (distrubutieketting) blijft het wel uitkijken met ongewone mechanische geluiden. Het is mogelijk dat het kettinkje die tijdens het starten van de motor de krukas aandrijft en tijdens het lopen de dynamo aandrijft dusdanig uitgerekt is dat deze rammelt. Dit is zeer makkelijk te controleren door de rechter motordeksel te demonteren en kijken of het kettinkje slap staat. Wanneer deze slap staat staat kan ie binnen 10000 km knappen, en dat kan aardig wat schade veroorzaken (koppelinghuis). Het is ook mogelijk dat de distributieketting spanner defect is. dan rammelt ie ook. Ook deze is zeer eenvoudig te vervangen (linker kant van het blok). Ik hoop dat je weer wat ingangen hebt om verder te zoeken.

Terug
Bovenaan Onderaan