GPS die alle actueel bereden wegen bijhoudt

Henri-Alexander

Die hard MF'er
23 feb 2018
448
403
Utrecht, Utrecht
Ik vroeg mij af of er een GPS dienst is die de echt bereden wegen bijhoudt. Ik gebruik nu als ik navigatie nodig heb Waze of Google Maps maar ik was nieuwsgierig of het mogelijk was om automatisch al mijn gebruikte wegen bij te houden. Zo kan ik zien waar ik uiteindelijk het minste kom en zo met opzet een kleine tour die kant uit opzetten. :] Ook geeft het een direct inzicht dat ik in plaats van een standaard route misschien een kleine omweg kan pakken en zo weer een nieuwe omgeving mee krijg.

Mijn laatste losstaande GPS/Navigatie apparaat is een TomTom XL van enkele jaren terug en die kon iets als dat ik beschrijf niet. Ik vroeg mij af of er dus een losstaand systeem of app is die dit mogelijk maakt. Gratis of betaald maakt niet uit. Mijn hoofdzakelijke focus betreft Nederlandse wegen, buiten Nederland kom ik alleen met geplande opzet.

Ik heb geen ervaring met navigatiesystemen speciaal voor motorfietsen. Ik heb meerdere GPS-specifieke fora doorgelezen maar niets als dit voorbij zien komen. De forum zoekfunctie helpt mij hier ook niet bij. Google is een lastig karwij (of ik gebruik gewoon de verkeerde zoektermen). Enige tips of persoonlijke ervaringen zijn zeer welkom!
 
Garmin Zumo 550 deed dit. Ik neem aan (let op!! Neem aan!!) dat Garmins dit nog steeds doen.
Kwam in een apart te downloaden log bestand, die je weer kon plotten in bijvoorbeeld Google Maps.
Dat ging vrij nauwkeurig. Ik maakte ooit in de Eifel een bermvluchtje door het weiland omdat ik een bocht miste. Die zag je tot op de meter nauwkeurig terug.
 
Garmin Zumo 550 deed dit. Ik neem aan (let op!! Neem aan!!) dat Garmins dit nog steeds doen.
Kwam in een apart te downloaden log bestand, die je weer kon plotten in bijvoorbeeld Google Maps.