Glasparelstralen Rotterdam

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.934
344
Rotterdam
Hallo, Ik wil mijn motorblok laten stralen. Nu ben ik nog niet zo bekend in Rotterdam. Heeft iemand hier goeie adressen in de omgeving van Rotterdam?
 
Hmmmmm vreemd
Ik heb ze er bij de NAM 30 jaar dikke coating lagen er mee af zien stralen
Misschien dat je met gootsteen ontstopper (koustik soda) de bloemkool van het blok af krijgt

Bij glas parelen moet je alles echt super goed afplakken want dat spul kruipt overal in en je wil het niet in je blok hebben
Maar als het niet gaat dan gaat het niet
 
Omdat er dan veel minder stof en rotzooi vrij komt en dus de kans dat er glas korrels/grit in het blok komen is een stuk kleiner ,het oppervlak blijft gladder en het aluminium wordt er naar verluid sterker van

Heb het niet zelf bedacht dat het alu sterker er van wordt hier is een linkje
Cryogenic Treatment Services | Nitrofreeze
Er is wel een verschil met droogijs stralen en het proces in de link die jij aanhaalt.

Droogijs is kooldioxide en heeft een temperatuus van ca 30o C onder nul, terwijl dat cryogene proces werkt met vloeibare stikstof en een temperatuur heeft van min 183o Celsius (- 300o F).
 
Laatst bewerkt:
Er is wel een verschil met droogijs stralen en het proces in de link die jij aanhaalt.

Droogijs is kooldioxide en heeft een temperatuus van ca 30o C onder nul, terwijl dat cryogene proces werkt met vloeibare stikstof en een temperatuur heeft van min 183o Celsius (- 300o F).

Misschien moet je Wikipedia even raadplegen.

Overigens is het sublimatiepunt van kooldioxide -78,5 ºC, droogijs is dus maximaal deze temperatuur. Bij -30 ºC is kooldioxide gasvormig (of vloeibaar onder druk). In bovengenoemd artikel wordt ook uitgelegd wat het effect hiervan is tijdens het cryogeen stralen.

Heb ook nog even naar het artikel over distikstof zitten kijken, maar daar wordt cryogeen stralen niet als toepassing genoemd. Kan me sowieso niet echt voorstellen wat voor effect het stralen met vloeibaar stikstof heeft. Behalve dat je een koudeschok hebt.
 
Er is wel een verschil met droogijs stralen en het proces in de link die jij aanhaalt.

Droogijs is kooldioxide en heeft een temperatuus van ca 30o C onder nul, terwijl dat cryogene proces werkt met vloeibare stikstof en een temperatuur heeft van min 183o Celsius (- 300o F).

Ik weet niet precies hoe het stralen werkt maar als je motor blok niet ook op een extreem lage temperatuur is zal het geen zin hebben om er vloeibare stikstof tegen aan te spuiten, je krijgt dan het Leidenfrost-effect en het zal je motor blok niet raken (tenzij je het blok onderdompelt maar dan kan je hem weg gooien) Het lijkt me eerlijk gezegd heel moeilijk om met vloeibaar stikstof zoiets klaar te spelen.

Kan wel natuurlijk weet niet veel van het straal proces misschien hebben ze er iets op gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan