Gezocht: Voelermaatjes omgeving Hengelo

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Nee het is niet voor mijn vrouw :P

Ik ben mijn klepspeling aan het controleren maar heb natuurlijk niet de juiste maat voelermaatjes B| (Dank je wel Gamma)

Ze verspringen met 0.05 mm maar de klepspeling op de inlaat moet 0.13 zijn. Net als met de klepspeling op de uitlaatzijde. Die moet 0.28 zijn.

Nou heb ik al geconstateerd dat 0.10 te klein is en 0.15 te groot maar of dit nou een juiste manier van bepalen is

Iemand in de buurt van Hengelo met de juiste maten voelermaatjes ?
 
Hier nog even aan toe voegen :
Uitlaatklep krijgt natuurlijk de warmste gassen te verwerken, en wordt daarom heter. Dus meer speling.
Inlaatklep de koude inlaatlucht, dus minder hitte.
Het ideale is natuurlijk om de kleppen zo kort mogelijk gesloten te houden( tijdens in en uitlaatslag) maar het is belangrijk dat de kleppen ook nog even gesloten blijven om de hitte af te geven naar de cilinderkop, dus contact op de klepzitting is niet alleen belangrijk voor het afsluiten, maar ook voor de koeling.
Er zijn zelfs kleppen die hol zijn van binnen, en waar natrium inzit, en dit poeder wordt bij verwarmen vloeibaar, en dat gaat dan op en neer klotsen in de klepsteel, om zo de warmte te transporteren.
Maar let wel .... een te strakke klep zal kapot branden, want de kleinste lek ( niet volledig sluiten) zal een gasstroom te weeg brengen die als een snijbrander door de klep heen brandt, dus KLEPPEN NOOIT te strak ga altijd aan de veilige kant zitten met je voelermaatjes
 
Het is gewoon zo dat je niet per se een voelermaat moet hebben die tot op honderdsten precies kan meten..
Je moet gewoon tussen de toleranties in zitten...

Dus als je max. tolerantie voor de uitlaatzijde 0.28 is en minimaal bijv. 0.21...
Dan is 0.25 goe genoeg...
Klepplaatjes of shims.. Die gaan ook per 0.05 omlaag... Dus die zijn nou ook niet bepaald precies...
 
Het is gewoon zo dat je niet per se een voelermaat moet hebben die tot op honderdsten precies kan meten..
Je moet gewoon tussen de toleranties in zitten...

Dus als je max. tolerantie voor de uitlaatzijde 0.28 is en minimaal bijv. 0.21...
Dan is 0.25 goe genoeg...
Klepplaatjes of shims.. Die gaan ook per 0.05 omlaag... Dus die zijn nou ook niet bepaald precies...

Dit is idd ook wat ik vandaag van een motorzaak te horen kreeg.
Ik vind het wel best. Ik zet de kuipdelen er weer op en ga lekker :]

Allemaal dank voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan