Niet iedereen kan slagen op een dag bij het CBR. Dus volgende keer slaag je wel.
Das een croque monqué.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet iedereen kan slagen op een dag bij het CBR. Dus volgende keer slaag je wel.
Vertragen op de motor is prima; en totaal niet slecht voor je versnellingsbak. Examinator zal zelf wel geen motor hebben.. want wil die vent wel eens zien rijden in de bergen zonder motorrem.
Als ik jou een goedbedoeld advies mag meegeven: ga er op de motor nooit vanuit dat een auto weet wat je doet, of gaat doen.Als ik op een rotonde afrijd, mag ik er toch vanuit gaan dat een auto weet dat ik ga vertragen?
Ja daar heb je idd gelijk in..Je mist het punt. Tuurlijk gaat afremmen op de motor prima. Het gaat er echter om dat je ZICHTbaar maakt dat je vertraagt.
Hangt wel van de motor af. Mijn ST1100 en de ZR7 die ik als eerste motoren had remden beduidend minder hard af op de motor dan de Transalp, 2 GS-en en Versys die ik daarna had. Zal ook niet helemaal toevallig zijn dat die eerste 2 viercilinders waren en de latere motoren allemaal tweecilinders.Exact dit had ik vorig jaar tijdens het lessen. In de auto blijf ik ook graag rollen en rem ik vrij veel op de motor af. Toen ik begon met motorlessen, viel mij direct op dat een motor dit nog veel effectiever is.
Ik heb juist alleen ervaring op mn lesmotor (Honda CB650R) en mn eigen motor (Suzuki GSF600 Bandit).Hangt wel van de motor af. Mijn ST1100 en de ZR7 die ik als eerste motoren had remden beduidend minder hard af op de motor dan de Transalp, 2 GS-en en Versys die ik daarna had. Zal ook niet helemaal toevallig zijn dat die eerste 2 viercilinders waren en de latere motoren allemaal tweecilinders.
(reed nergens extreem hard, 8/10% hoger dan de toegestane snelheid)
Als ik jou een goedbedoeld advies mag meegeven: ga er op de motor nooit vanuit dat een auto weet wat je doet, of gaat doen.
Voor de personen die het 'onzichtbaar rijden' niet begrijpen. Ga eens de KNMV-cursus risico herkennen volgen.
In die cursus word je duidelijk gemaakt dat je als motorrijder onzichtbaar bent voor het overige verkeer. Dit heeft niet altijd met afleiding of slecht opletten van het overige verkeer te maken.
Mocht je in Drente of Friesland wonen dan kan je flinke korting krijgen op deze cursus.
Ik ben wel benieuwd naar de examenlocatie. Mij werd op het hart gedrukt dat ik zou zakken als ik me overal aan de snelheid ging houden. Als basis moest ik 10 km/u te hard. Dat was in Amsterdam.Dat is dus officieel gewoon te hard. Je hoort je aan de maximum snelheid te houden en als je daar 10% boven gaat zitten zou je bij een snelheidscontrole ook een bekeuring krijgen. Het is wel je officiële rij-examen, dan zijn de regels soms redelijk heilig. Vlot rijden is niet hetzelfde als 'te hard' rijden, al doet iedereen dat hier natuurlijk na het afrijden wel.
"Ik ben van het CBR, niet het CJIB," vertelde mijn examinator mij voor m'n afrijden.Ik ben wel benieuwd naar de examenlocatie. Mij werd op het hart gedrukt dat ik zou zakken als ik me overal aan de snelheid ging houden. Als basis moest ik 10 km/u te hard. Dat was in Amsterdam.
Ik moest ook die +5 binnen de kom en +10 buiten de kom aanhouden van mn instructeur en heb er op mn examen niets negatiefs van mn examinator over gehoord. Wel willen ze zien dat je het beheerst en veilig doet. Dus niet met 60 over een zebrapad die net naast een (uitgaande) school ligt bijvoorbeeld.Ik ben wel benieuwd naar de examenlocatie. Mij werd op het hart gedrukt dat ik zou zakken als ik me overal aan de snelheid ging houden. Als basis moest ik 10 km/u te hard. Dat was in Amsterdam.
Komt goedDus wel zorgen dat je beide beheerst, zou ik zeggen
Das balen. De wachtlijsten zijn idd een bekend probleem bij het CBR. Vaak reserveren rijscholen examens al zodra je begint met lessen en kunnen ze de tenaamstelling daarvan veranderen zodra een leerling klaar is voor het examen. Wellicht kun je in overleg met je rijschool toch iets eerder terecht? Als het echt kritisch wordt met je AVB vervaldatum, dan zullen ze vast hun best voor je doen om dat niet te laten gebeuren.Nou, herexamen staat ingepland. Wat maakt het CBR er een lekker zooitje van. Eerste mogelijkheid 16 november!!!! Weliswaar in Emmeloord I.p.v Harderwijk. Daar is de eerstvolgende mogelijkheid 3 december . Met een beetje pech moet ik straks opnieuw me avd halen
Als er een plekje eerder vrij is laat ie het me weten! Voor nu moet ik het helaas hier mee doenDas balen. De wachtlijsten zijn idd een bekend probleem bij het CBR. Vaak reserveren rijscholen examens al zodra je begint met lessen en kunnen ze de tenaamstelling daarvan veranderen zodra een leerling klaar is voor het examen. Wellicht kun je in overleg met je rijschool toch iets eerder terecht? Als het echt kritisch wordt met je AVB vervaldatum, dan zullen ze vast hun best voor je doen om dat niet te laten gebeuren.
Ja je hebt best kans dat er voor die tijd een examen uitvalt. Hou je agenda een beetje flexibel en hopelijk kan je binnenkort examen doen.Als er een plekje eerder vrij is laat ie het me weten! Voor nu moet ik het helaas hier mee doen
Groningen. Ik zeg niet dat ik absoluut aan de snelheid moest houden, maar het is mij ook zeker niet verteld om boven de snelheidslimiet te gaan zitten. Wél om vlot te rijden en inderdaad geen rekening te houden met de examinator in de auto. Het zou toch raar zijn dat een examinator je aanbeveelt om de verkeersregels (snelheid) bewust niet serieus te nemen? Puur als professional? Overigens is het natuurlijk veiliger om niet stijf 80 op een 80km weg te rijden, maar bij het examen kan je een examinator treffen die de regels wel erg hoog heeft zitten.Ik ben wel benieuwd naar de examenlocatie. Mij werd op het hart gedrukt dat ik zou zakken als ik me overal aan de snelheid ging houden. Als basis moest ik 10 km/u te hard. Dat was in Amsterdam.