Meneer René
MF veteraan
- 20 mrt 2020
- 5.955
- 3.370
Waarom zouden ze hem op 100pk begrenzen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zouden ze hem op 100pk begrenzen
Dan ben ik dus niet de enige die zo redeneert.
Geen importfiets of je zou 'm zelf moeten importeren. Maar ja, daarna bij verkoop willen anderen 'm weer niet.
Verder zijn er voor Blackbird, maar ook veel andere fietsen met een paar PK meer, dat ze nog wel eens op 100PK zijn begrensd in het buitenland.
Je wil natuurlijk GEEN snelle fiets die maar halve kracht draait!!
Mijn huidige BB is in NL op de weg gezet. Het kenteken was op Marktplaats ook gewoon leesbaar!
Heeft 2 eigenaren gehad, waarvan de laatste 12 jaar. Hij wilde een nieuwe BMW 1000XR.
De motor, een in 1997 Nederlandse verkochte motor, die ik vorig jaar kocht had sinds 1997 nog geen 58000km gelopen. Dat is in die 23 jaar amper vijfentwintighonderd kilometer, is die dan toch teruggedraaid geweest aangezien alleen Italianen posters zijn en hier.... vat je ‘m? Het klopt soms wel dat er geknoeid is maar dit word een heksenjacht nu omdat we elkaar napraten en incidenten gaan zien als of dat altijd gebeurd. En nou ken ik heus wel de betekenis van het woord incidenteel maar procentueel gezien op het hele motorpark van Nederland?Het is best laat geworden, maar dit lees ik nu pas
Het is inderdaad mijn gevoel. Ik zeg volgens mij nergens dat alle importfietsen onbetrouwbaar zijn, maar het lijkt er op dat het importeren het wel veel makkelijker maakt om te rommelen met bv. tellerstanden en onderdelen.
En daar wringt de schoen dan ook, de bepaalde types die net als “influencers“ het onnozele volk lopen gek te maken, vee dat ander vee volgt. Gaat lekker zo. Nou is het wel zo dat deze types de boel verstieren waar anderen de dupe van worden.Alsof er in de periode vóór de import een grijs gebied is van een aantal jaar dat niet te controleren valt (en dat is misschien wel zo). Een soort wasmethode waarbij je de historie van de motor in één klap wist. Dat trekt bepaalde types aan die makkelijk geld willen verdienen en geen moer geven om iemands veiligheid.
Ik heb dus een mooie uit 1997, slechts 4000km gelopen want ik heb er een nieuwe teller op gezet, helemaal uit Nederland en nieuw verkocht door een echte door H-D usa goedgekeurde dealer in Amersfoort, je zult werkelijk helemaal niks negatiefs kunnen vinden over deze ‘unieke’ one of a kind motorfiets. En als je der intrapt dan gooi ik de originele teller wel voor je weg.Natuurlijk kun je ook prima spul halen uit het buitenland en het is mooi dat jij dat ook gedaan hebt.Ik vond het daarentegen al lastig zat om een nette, betaalbare motor te vinden bij een particulier en had geen zin in een extra stukje risico. Wilde graag weer rijden, met zoveel mogelijk kans op iets goeds. En dan staat import niet bovenaan mijn lijstje. Dit verhaal bevestigd inderdaad mijn gevoel, maar ik snap ook dat alle eigenaren die wél een goede importmotor hebben, niet allemaal een juichtopic openen.
Om nou te stellen dat Gwiedert zijn huiswerk gedaan heeft voor de aankoop ben ik niet met je eens.
Het extreem lage BPM bedrag was 1 kenteken check te zien, daarnaast geeft hij aan dat achteraf toch te zien was dat het frame overgespoten was, en er aan het frame onafgewerkte lassen te zien waren.
Dan heb je dus gewoon niet heel goed opgelet bij de aankoop.
Ik wil Gwiedert hiermee niet zwart maken, maar het is gewoon niet zo dat je voor elke motor aan koop meneer van Lent in moet schakelen.
Het lijkt wel een groot reclame topic te worden voor die man.
Ik weet zeker dat er heel wat mensen rondlopen die genoeg kennis van zaken hebben om een motor te herkennen die total loss geweest is.
Het blijft belangrijk om niet te snel verlieft te worden op een motor, en goed te kijken hoe hij er technisch aan toe is, en daarbij zijn er wel bepaalde punten waar je goed op kan letten. Dan kun je gerust een import motor kopen.
......... en ook de belasting-klasse wordt dan hoger. (begrepen dat dat geldt in België)
@ meneer René: Kijk dat zijn dus dingen die jij, maar ook anderen niet weten.
Kom je trots thuis met je Ducati Panigale, blijkt dat je een mak schaap met slechts 100PK in de garage hebt staan!
...........en daarna het ergste: Wordt je door je maten met je nieuwe Duc volledig ZOEK gereden!!
Je kunt vooraf niet alles weten, zeker als dit bijvoorbeeld je eerste motor is...Er was 1 lasspot te vinden die wat roest vertoonde door het ontbreken aan lak. Deze las was verborgen achter een hoop kabels en onderdeel van het framepje waarme de tellerunit, de ruit en de komplampen tegen het hoofdframe aangebout zijn.
Het echte frame had achter de valdop een kleine schuine kant zitten, die nauwelijks opviel maar na inspectie van de schadefoto's wel een belletje deed rinkelen. Spuitwerk was niet opgelapt maar keurig in zn geheel overgespoten.
Ik durf hier gerust te beweren dat jij zelf die punten niet had gevonden bij een inspectie voor de aanschaf
Uiteraard had ik de BPM waarde kunnen controleren, maar ik was ook schuldig aan de hier boven genoemde "verliefdheid"
Dan huur je er eentje voor een weekend...Ik heb geen duc
Mijn huidige BB is in NL op de weg gezet. Het kenteken was op Marktplaats ook gewoon leesbaar!
Heeft 2 eigenaren gehad, waarvan de laatste 12 jaar. Verkoop MET onderhoudsboekjes! Hij wilde een nieuwe BMW 1000XR.
Weekend naar de klotenDan huur je er eentje voor een weekend...
Ik herinner me dat de sfeer van “beetje oppassen met import” al hing in de tijd dat er in Rotterdam een motorzaak een apart pand had voor US import. En da’s dan 30 jaar geleden ofzo.De motor, een in 1997 Nederlandse verkochte motor, die ik vorig jaar kocht had sinds 1997 nog geen 58000km gelopen. Dat is in die 23 jaar amper vijfentwintighonderd kilometer, is die dan toch teruggedraaid geweest aangezien alleen Italianen posters zijn en hier.... vat je ‘m? Het klopt soms wel dat er geknoeid is maar dit word een heksenjacht nu omdat we elkaar napraten en incidenten gaan zien als of dat altijd gebeurd. En nou ken ik heus wel de betekenis van het woord incidenteel maar procentueel gezien op het hele motorpark van Nederland? En daar wringt de schoen dan ook, de bepaalde types die net als “influencers“ het onnozele volk lopen gek te maken, vee dat ander vee volgt. Gaat lekker zo. Nou is het wel zo dat deze types de boel verstieren waar anderen de dupe van worden.
Ik heb dus een mooie uit 1997, slechts 4000km gelopen want ik heb er een nieuwe teller op gezet, helemaal uit Nederland en nieuw verkocht door een echte door H-D usa goedgekeurde dealer in Amersfoort, je zult werkelijk helemaal niks negatiefs kunnen vinden over deze ‘unieke’ one of a kind motorfiets. En als je der intrapt dan gooi ik de originele teller wel voor je weg.
Dat is ook waarom ik de originele teller hou, dat is een optelsom die de volgende eigenaar mag maken als ik hem ooit verkoop.
Nogmaals, beter een goede import dan een twijfelachtige autochtoon.
Wat ik geinig vond is dat bij m’n 2011 CB1000R die echt lang te koop stond want import, ik nog sporen uit Italië aantrof, toen ik de tank lichtte om de Rapidbike evo te installeren vond ik een klein steentje en iets van een plantje die hier niet groeit bij de radiateur. Als hij bij een crash betrokken was geweest had dat daar nooit kunnen zitten.
Minder grappig vind ik dat nu door deze spookverhalen de import als onbetrouwbaar word gezien en straks dealers met zeer betrouwbare handel blijven zitten want het klootjesvolk denkt “me fikken nie brandde” maar het maakt nu niets meer uit wat er gezegd gaat worden, de trend is ingezet.
Eens ik blijf er bij dat ik liever een motor beoordeel op zijn huidige technische status dan op land van herkomst. In Duitsland of Italie doen ze ook aan onderhoud. Het zijn de excessen die breed uitgemeten het beeld bepalen.Het klopt soms wel dat er geknoeid is maar dit word een heksenjacht nu omdat we elkaar napraten en incidenten gaan zien als of dat altijd gebeurd. En nou ken ik heus wel de betekenis van het woord incidenteel maar procentueel gezien op het hele motorpark van Nederland? En daar wringt de schoen dan ook, de bepaalde types die net als “influencers“ het onnozele volk lopen gek te maken, vee dat ander vee volgt. Gaat lekker zo.
Minder grappig vind ik dat nu door deze spookverhalen de import als onbetrouwbaar word gezien en straks dealers met zeer betrouwbare handel blijven zitten want het klootjesvolk denkt “me fikken nie brandde” maar het maakt nu niets meer uit wat er gezegd gaat worden, de trend is ingezet.
De motor, een in 1997 Nederlandse verkochte motor, die ik vorig jaar kocht had sinds 1997 nog geen 58000km gelopen. Dat is in die 23 jaar amper vijfentwintighonderd kilometer, is die dan toch teruggedraaid geweest aangezien alleen Italianen posters zijn en hier.... vat je ‘m? Het klopt soms wel dat er geknoeid is maar dit word een heksenjacht nu omdat we elkaar napraten en incidenten gaan zien als of dat altijd gebeurd. En nou ken ik heus wel de betekenis van het woord incidenteel maar procentueel gezien op het hele motorpark van Nederland? En daar wringt de schoen dan ook, de bepaalde types die net als “influencers“ het onnozele volk lopen gek te maken, vee dat ander vee volgt. Gaat lekker zo. Nou is het wel zo dat deze types de boel verstieren waar anderen de dupe van worden.
Ik heb dus een mooie uit 1997, slechts 4000km gelopen want ik heb er een nieuwe teller op gezet, helemaal uit Nederland en nieuw verkocht door een echte door H-D usa goedgekeurde dealer in Amersfoort, je zult werkelijk helemaal niks negatiefs kunnen vinden over deze ‘unieke’ one of a kind motorfiets. En als je der intrapt dan gooi ik de originele teller wel voor je weg.
Dat is ook waarom ik de originele teller hou, dat is een optelsom die de volgende eigenaar mag maken als ik hem ooit verkoop.
Nogmaals, beter een goede import dan een twijfelachtige autochtoon.
Wat ik geinig vond is dat bij m’n 2011 CB1000R die echt lang te koop stond want import, ik nog sporen uit Italië aantrof, toen ik de tank lichtte om de Rapidbike evo te installeren vond ik een klein steentje en iets van een plantje die hier niet groeit bij de radiateur. Als hij bij een crash betrokken was geweest had dat daar nooit kunnen zitten.
Minder grappig vind ik dat nu door deze spookverhalen de import als onbetrouwbaar word gezien en straks dealers met zeer betrouwbare handel blijven zitten want het klootjesvolk denkt “me fikken nie brandde” maar het maakt nu niets meer uit wat er gezegd gaat worden, de trend is ingezet.
Best comment ever.Ik heb geen duc
Ja. of koop iets dat openlijk "beperkt beschadigd" is. Bij leeftijd en gebruik horen natuurlijk slijtagesporen.Die domme roze bril thuis laten
Of t import ,zelfbouw of weet ik veel wat is onbelangrijk
Tja, je moet wel kunnen rijden natuurlijk hè...Weekend naar de kloten
Was m n ZRX ook ,kuipje was te barsten ,verder was hijJa. of koop iets dat openlijk "beperkt beschadigd" is. Bij leeftijd en gebruik horen natuurlijk slijtagesporen.
Als iets er te mooi uit ziet om waar te zijn is het dat meestal ook. Als een motor na een x-aantal jaar en 40.000 kilometer strak in de lak staat zonder een enkel fijn krasje rond de knieen of vorkpoten (steenslag werkt altijd, hoe je ook poetst) en voorzien van niet-afgesleten handgrepen en rem/koppelingshandels kùn je dat een "goed onderhouden fiets" noemen, maar waarschijnlijker is dat hij dan "geverfiseerd" is om hem er beter uit te laten zien.
Wellicht handig om een 'sticky' te maken met punten zodat in één oogopslag te zien is waarop je kunt letten bij het kopen van een 2ehands motor.
- 1e toelating en 1e afgifte in NL niet gelijk -> geïmporteerd
- BPM bedrag te laag ->waarschijnlijk schadefiets
- Check kenteken bij Finnik
- etc->graag aanvullen
Ik noem maar wat, maar het lijkt me voor veel mensen wel handig..