Gas geven voordat je motor uitschakelt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bozzie
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wacht effe,ik heb nog wat. 🫠 }:O

IMG-20241218-WA0008.webp
 
Een dotje gas geven voor het uitzetten is totaal onnodig voor de motor.

Máár ...

Dat is een tik(je) op de billen geven na je meid doggystyle gepakt te hebben ook.

Maar toch zouden er 2 mensen teleurgesteld zijn , als je het een keertje overslaat .
 
Killswitch dagelijks gebruiken is om twee redenen een slecht idee. Ten eerste is die switch daar niet voor gemaakt en slijt daardoor veel sneller. Ten tweede, op een moderne motor is dat hetzelfde als een PC uitzetten met de aan/uit schakelaar ipv netjes een shutdown te doen.
 
Namens je buren: doe maar liever niet meer.
 
Met de kill-switch uitzetten is slecht voor de electronica….probeer gewoon met het contactslot uit te zetten…. :?
Ik zou technisch gezien niet weten waarom buiten een niet onderbouwd gevoel.
Het is wellicht wat slordig en niet nodig qua beleving. :)

"Het uitzetten van een motorfiets met de kill switch is over het algemeen niet schadelijk voor de motorfiets, mits het op de juiste manier wordt gedaan. De kill switch is ontworpen als een veilige en eenvoudige manier om de motor snel uit te zetten, vooral in noodsituaties. Hier zijn een paar punten om in gedachten te houden:

Voordelen van de kill switch.
Veiligheid: Het is handig als je de motor snel moet uitzetten zonder je hand van het stuur te halen.

Gebruiksvriendelijk: De kill switch is een normale functie van de motor en ontworpen om regelmatig te gebruiken.

Mogelijke nadelen of misverstanden.
1. Elektronica en ontsteking: Als je alleen de kill switch gebruikt en vergeet het contact uit te zetten, blijft de elektronica actief (zoals lichten of accessoires). Dit kan de accu leegtrekken.

2. Gewoontevorming: Sommige rijders gebruiken de kill switch standaard, wat prima is, maar anderen vinden het beter om de sleutel te gebruiken om te voorkomen dat ze vergeten de motor volledig uit te schakelen.

Beste praktijk

Als je de kill switch gebruikt:
1. Zet daarna altijd het contact uit met de sleutel.

2. Vermijd het herhaaldelijk snel aan- en uitzetten van de kill switch, want dat kan de elektronica belasten.

Als je de kill switch correct gebruikt, is het geen probleem en absoluut niet schadelijk voor de motorfiets. Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur en situatie."
 
Enige voordeel van het stelselmatig gebruiken van de kill switch is dat het al in je systeem zit als er echt iets gebeurd. Ik gebruik de kill switch nooit en ook bij een val zal ik de contactsleutel omdraaien. Het is gewoon niet het eerste waar ik aan denk in zo´n stress situatie. Gelukkig hebben de meeste moderne motoren een hellingshoek sensor dus die schakelen vanzelf wel af als de motor op zijn kant ligt. Maar het nut van een dot gas geven zodat de motor later beter start? Lijkt me eerder tussen de oren te zitten.
 
De enige interactie die ik normaal gesproken heb met m'n killswitch is om met m'n nog slaperige kop in de morgen vijf minuten te vloeken dat de motor niet starten wil als ik hem weer eens per ongeluk heb ingedrukt bij het neerzetten de middag ervoor.
 
Ik zou technisch gezien niet weten waarom buiten een niet onderbouwd gevoel.
Het is wellicht wat slordig en niet nodig qua beleving. :)

"Het uitzetten van een motorfiets met de kill switch is over het algemeen niet schadelijk voor de motorfiets, mits het op de juiste manier wordt gedaan. De kill switch is ontworpen als een veilige en eenvoudige manier om de motor snel uit te zetten, vooral in noodsituaties. Hier zijn een paar punten om in gedachten te houden:

Voordelen van de kill switch.
Veiligheid: Het is handig als je de motor snel moet uitzetten zonder je hand van het stuur te halen.

Gebruiksvriendelijk: De kill switch is een normale functie van de motor en ontworpen om regelmatig te gebruiken.

Mogelijke nadelen of misverstanden.
1. Elektronica en ontsteking: Als je alleen de kill switch gebruikt en vergeet het contact uit te zetten, blijft de elektronica actief (zoals lichten of accessoires). Dit kan de accu leegtrekken.

2. Gewoontevorming: Sommige rijders gebruiken de kill switch standaard, wat prima is, maar anderen vinden het beter om de sleutel te gebruiken om te voorkomen dat ze vergeten de motor volledig uit te schakelen.

Beste praktijk

Als je de kill switch gebruikt:
1. Zet daarna altijd het contact uit met de sleutel.

2. Vermijd het herhaaldelijk snel aan- en uitzetten van de kill switch, want dat kan de elektronica belasten.

Als je de kill switch correct gebruikt, is het geen probleem en absoluut niet schadelijk voor de motorfiets. Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur en situatie."
Lekker kort ook 👌 }:O
 
Ik zou technisch gezien niet weten waarom buiten een niet onderbouwd gevoel.
Het is wellicht wat slordig en niet nodig qua beleving. :)

"Het uitzetten van een motorfiets met de kill switch is over het algemeen niet schadelijk voor de motorfiets, mits het op de juiste manier wordt gedaan. De kill switch is ontworpen als een veilige en eenvoudige manier om de motor snel uit te zetten, vooral in noodsituaties. Hier zijn een paar punten om in gedachten te houden:

Voordelen van de kill switch.
Veiligheid: Het is handig als je de motor snel moet uitzetten zonder je hand van het stuur te halen.

Gebruiksvriendelijk: De kill switch is een normale functie van de motor en ontworpen om regelmatig te gebruiken.

Mogelijke nadelen of misverstanden.
1. Elektronica en ontsteking: Als je alleen de kill switch gebruikt en vergeet het contact uit te zetten, blijft de elektronica actief (zoals lichten of accessoires). Dit kan de accu leegtrekken.

2. Gewoontevorming: Sommige rijders gebruiken de kill switch standaard, wat prima is, maar anderen vinden het beter om de sleutel te gebruiken om te voorkomen dat ze vergeten de motor volledig uit te schakelen.

Beste praktijk

Als je de kill switch gebruikt:
1. Zet daarna altijd het contact uit met de sleutel.

2. Vermijd het herhaaldelijk snel aan- en uitzetten van de kill switch, want dat kan de elektronica belasten.

Als je de kill switch correct gebruikt, is het geen probleem en absoluut niet schadelijk voor de motorfiets. Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur en situatie."
Je weet toch dat AI zijn info van MF haalt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan