Garmin Zumo XT

Weet iemand of er een maximum zit aan het aantal waypoints die in de XT kunnen?
Ik wil voor een vakantie trip ruim 30 losse waypoints laden via BC
Deze sleep ik in interne opslag, maar een aantal punten komt niet over.
Ook na diverse pogingen niet.
ik heb dit gevonden:

Het maximale aantal waypoints in een route op een automotive toestel | Garmin Support.


User Data Limitations of the zūmo® XT GPS navigator | Garmin Customer Support

hieruit blijkt dat er een max op zit van 200 waypoints per route
 
Weet iemand of er een maximum zit aan het aantal waypoints die in de XT kunnen?
Ik wil voor een vakantie trip ruim 30 losse waypoints laden via BC
Deze sleep ik in interne opslag, maar een aantal punten komt niet over.
Ook na diverse pogingen niet.
Hangt er vanaf wat je als "waypoint" ziet, de begrippen worden (helaas) door elkaar gebruikt. Als het om punten gaat (in de zumo "favorieten" genoemd) die geheel los staan van routes is het maximum 1000.
 
Dan ga ik nog eens kijken wat er mis gaat.
Het zijn losse favorieten zoals bezienswaardigheden. Die in de XT staan bij: waarheen/opgeslagen.
Iedere keer missen er een aantal.
Dit weekend nog maar eens proberen.
 
Een aantal waypoints heb ik later ook als tussenpunt aan de route toegevoegd.
Deze zijn niet overgekomen naar de XT.
Daar heb ik iets verkeerd gedaan.
 
Een vriend van mij heeft het volgende probleem bij een 2e hands overgenomen XT.

Hij heeft bij sporen niet de optie om het spoor "op kaart te tonen vinkje" aan/uit te zetten ( hij kan wel de kleur kiezen maar kan hem daarna dus niet meer uitzetten omdat deze optie niet zichtbaar is....)

Wat hebben wij gedaan:
- Android telefoon
- Drive app gegevens en cache gewist
- Drive app verwijderd
- Drive app geïnstalleerd

Hij gebruikt geen Explore maar krijgt bij installatie van de Drive app ook niet de keuze om Explore niet te koppelen.... (Ik denk dat dit het probleem is)

Toch geeft de XT aan dat hij met Explore gesynchroniseerd heeft (datum/tijd van synchronisatie)

Kan het zijn dat hij met Explore synchroniseert van de vorige eigenaar, en zo ja hoe verwijder je dat dan (bovenstaande werkt dus niet bij hem ?

Alvast bedankt,
Harde reset heeft het opgelost.
 
Ik heb een probleem met het instellen van het kaartthema in het motorprofiel.
Dat is plotseling vanzelf veranderd.
Als ik het wil veranderen,zie ik in het venster rechts ook effectief het gekozen kaartthema verschijnen.
Dan tik ik op "sla op" en verschijnt ook die naam onder het woord "kaarthema".
Ga ik dan naar "bekijk kaart" is er niets veranderd.
Ik heb het zo al zeker 10 keer geprobeerd.

Zet ik de XT in autoprofiel dan staat daar nog het kaartthema dat ik gekozen had.
En ik kan dat ook gewoon veranderen.
Maar in het motorprofiel kan ik het niet meer aanpassen.

Ik heb hem al een paar keer volledig uit en aangezet,maar dat helpt niets.
Een hard reset heb ik nog niet gedaan,omdat ik alles dan weer opnieuw moet gaan instellen.
 
Heel moeilijk is het niet hoor, je kopieert de map Themes naar je PC en na de reset zet je hem weer terug. Waarschijnlijk wordt het thema helemaal niet gewist bij een reset, je moet hem wel weer opnieuw kiezen bij de instellingen. Ben je net zo'n digibeet of ben je er wat handiger mee? In het tweede geval kun je hem vast wel helpen.

Heel moeilijk is het niet hoor, je kopieert de map Themes naar je PC en na de reset zet je hem weer terug. Waarschijnlijk wordt het thema helemaal niet gewist bij een reset, je moet hem wel weer opnieuw kiezen bij de instellingen. Ben je net zo'n digibeet of ben je er wat handiger mee? In het tweede geval kun je hem vast wel helpen.
Thema wordt idd. niet gereset bij een harde reset.
Afgelopen week met een bijna 3700Km toertje getest, XT deed het probleemloos met route&track gelijktijdig zichtbaar.
 
Hi all,

Volgende week ga ik naar de Eifel en ben ik ook een dag alleen op pad daar voordat de groep aansluit. Normaliter rijdt iemand anders altijd voorop maar die dag mag ik dus alleen een rondje Eifel doen 😉! Is het zo simpel om een rondreis te selecteren op de XT als ik op locatie ben, kiezen voor bochtige wegen en dat is het? Ben geen held met routes maken via de pc namelijk. Of andere tips? Wil iets van 150-200km rondje doen denk ik.
 
Hi all,

Volgende week ga ik naar de Eifel en ben ik ook een dag alleen op pad daar voordat de groep aansluit. Normaliter rijdt iemand anders altijd voorop maar die dag mag ik dus alleen een rondje Eifel doen 😉! Is het zo simpel om een rondreis te selecteren op de XT als ik op locatie ben, kiezen voor bochtige wegen en dat is het? Ben geen held met routes maken via de pc namelijk. Of andere tips? Wil iets van 150-200km rondje doen denk ik.

Gewoon begin- en eindpunt kiezen.
Zet de route op “avontuurlijk” en kies uit niveaus 1/2/3/4.
 
Hi all,

Volgende week ga ik naar de Eifel en ben ik ook een dag alleen op pad daar voordat de groep aansluit. Normaliter rijdt iemand anders altijd voorop maar die dag mag ik dus alleen een rondje Eifel doen 😉! Is het zo simpel om een rondreis te selecteren op de XT als ik op locatie ben, kiezen voor bochtige wegen en dat is het? Ben geen held met routes maken via de pc namelijk. Of andere tips? Wil iets van 150-200km rondje doen denk ik.

Ja dat kan, maar het resultaat is meestal wel minder mooi dan wanneer je zelf iets in elkaar zet.

Als je je start/eindpunt doorgeeft wil ik zelf wel wat voor je bij elkaar klikken, is echt 5 min werk.
 
ff via kurviger.de doen en dan heb je zelf in 5 min een rondje. Dat verstuur je via bluetooth naar je zumo en gaan 8-)
Een route maken op de Zumo resulteert meestal in veel B wegen, in de Eifel zijn dat dan ook de B wegen en als je dat leuk vind dan is het een prima rondje. De leuke stuur weggetjes gaat hij niet direct voor je vinden is mijn ervaring.

Als ik wegga dan plan ik dagelijks b.v. een richting en doe ik dat via Kurviger op mijn telefoon. Binnen 5 tot 10 minuten heb ik een route die lang genoeg is voor een dag en kan ik gaan zodra die op de zumo staat. Ff van een track een route laten maken op de Zumo en dan ben je er klaar voor. Alles bij elkaar 15 tot 30 minuten.

Simpele uitleg op Youtube
 
+1
Tegenwoordig ook via Kurviger hoewel de XT wel betere routes maakt dan zijn voorganger.
Routes/tracks overzetten via een iphone naar de XT gaat wel iets omslachtiger en niet zozeer via bluetooth, maar het werkt prima.
 
+1
Tegenwoordig ook via Kurviger hoewel de XT wel betere routes maakt dan zijn voorganger.
Routes/tracks overzetten via een iphone naar de XT gaat wel iets omslachtiger en niet zozeer via bluetooth, maar het werkt prima.
Je hebt de optie om het via garmin explore te doen of rechtstreeks vanaf je telefoon via de drive app. Maar de overdrachtstechniek als je je telefoon gebruikt is bluetooth. Alleen als je zumo op een wifi netwerk zit kun je het via garmin explore en internet+wifi doen.
 
Ff van een track een route laten maken op de Zumo en dan ben je er klaar voor
Als dat goed gaat, wel ja. Heb toch al regelmatig gehad dat ik doodleuk de melding krijg: route kon niet worden aangemaakt. Sja, jammer dan.

Kan zijn dat het met een wegafsluiting te maken had.

Overigens wil kurviger er nog wel eens een fietspad tussendoor gooien. Da's altijd wel een beetje jammer, zeker als het een fietspad van een paar km is en je daardoor helemaal moet gaan uitvogelen aan de kant van de weg hoe je nu weer terug kunt komen op de route.

Kurviger routes haal ik altijd liever even binnen basecamp om ze daar om te zetten. Kun je meteen ook de meest extreme, rare extra bochtjes er weer uit halen. Maar inderdaad, als je geen basecamp wil of kan gebruiken is de manier via tracks de beste eerste optie.
 
Als dat goed gaat, wel ja. Heb toch al regelmatig gehad dat ik doodleuk de melding krijg: route kon niet worden aangemaakt. Sja, jammer dan.

Kan zijn dat het met een wegafsluiting te maken had.

Overigens wil kurviger er nog wel eens een fietspad tussendoor gooien. Da's altijd wel een beetje jammer, zeker als het een fietspad van een paar km is en je daardoor helemaal moet gaan uitvogelen aan de kant van de weg hoe je nu weer terug kunt komen op de route.

Kurviger routes haal ik altijd liever even binnen basecamp om ze daar om te zetten. Kun je meteen ook de meest extreme, rare extra bochtjes er weer uit halen. Maar inderdaad, als je geen basecamp wil of kan gebruiken is de manier via tracks de beste eerste optie.
Een error heb je soms met alles. Zelf moet ik zeggen dat het in 99% van de gevallen goed gaat. Maakt niet uit met welke planner ik ook heb gereden, Kurviger, Onroute, of Zumo zelf, bij een langere route zit er altijd wel een stukje bij waar je niet (meer) in mag of waar een wegafsluiting zit.

Ik heb net een meerdaagse route naar Normandie en terug gemaakt, geen errors oid tijdens de sync of het erop zetten. Maar ga er wel vanuit dat er her en der een stukje onverhard in zit (ondanks dat dat op vermijden staat) of een fietspad of nu afgesloten weg. Ik schakel dan altijd over naar 2d Kaart weergaven en rij dan handmatig ff een stukje om om later weer op de route uit te komen. Het blijft een mooi systeem dat je alle info onder je vingers beschikbaar hebt :-)
 
Ik had vandaag een probleem met een route op mijn XT. bleef mij maar steeds terug sturen. Toen ik herberekenen uit zette en een routepunt overslaan selecteerde ging het goed. Nu is mijn vraag, met de XT hoefde herberekenen toch niet meer uit in tegenstelling tot eerdere versies? Ik las dat dit zou kunnen komen omdat er veel kaarten geselecteerd zijn en dit zou fouten in de hand werken. Bij mij staat standaard alles aan, en stond zo ingesteld bij aanschaf. kan ik beter iets wegvinken?
 

Bijlagen

  • IMG_7570.jpeg
    IMG_7570.jpeg
    95,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_7571.jpeg
    IMG_7571.jpeg
    102,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_7572.jpeg
    IMG_7572.jpeg
    103,2 KB · Weergaven: 8
Is prima zo. Routeerbare kaarten mogen nooit overlappen, en dat is bij jou het geval. De twee delen van de CN, “all north” en “all south” sluiten op elkaar aan en zijn routeerbaar, de rest niet.
 
Is prima zo. Routeerbare kaarten mogen nooit overlappen, en dat is bij jou het geval. De twee delen van de CN, “all north” en “all south” sluiten op elkaar aan en zijn routeerbaar, de rest niet.
Dat het bij mij niet overlapt? Dus het is goed zo en hoef niets? En een basale vraag, wat moet er dan bij sommige wel uit gezet worden, zijn er nog meer kaarten dan die niet compatibel zijn, en wat is de meerwaarde ervan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan