Fireblade 95 of hypermotard 1100?

HyperBlade

Die hard MF'er
6 apr 2018
292
61
Alphen aan den Rijn
Welke van de twee in de titel benoemde motoren achten jullie als mogelijke ervaringsdeskundigen of zelf benoemde deskundigen het leukste voor een dagje circuit Assen?

Hoor graag!
 
Sowieso de fireblade. Ook al heb ik op beide geen enkele ervaring. Een circuitmotor heeft clip-ons in mijn optiek. Aan het vermogen en de wegligging van de hyper zal het niet liggen. Maar dat ding is toch veel te breed voor de hoge snelheden op Assen als je heg mij vraagt.
 
Zomaar een dagje kan op beiden. In de basis zal de fireblade meer geschikt zijn, echter dan heb je het over een motor van bijna 30 jaar oud. Hoe zijn de vering, remmen, ...? Denk dat je met de Hypermotard net zo goed voor de dag zal komen.
 
voor een eerste dagje circuit voldoet in alle gevallen de standaard vering, maak je daar geen zorgen over. Als het allemaal functioneert zoals het zou moeten is het dikke prima. Of dat nou gaat om de blade of de hyper maakt niet uit.
 
Ik zeg ook de blade. Hij is er voor gemaakt!
(Heb ook mijn eerste circuittraining gedaan op een 95 blade)
 
Welke groep ga je rijden?
In een peloton heb je meer overzicht met de Hypermotard.
En misschien is dat ook het meest comfortabel, de eerste keer ben je inderdaad meer bezig met de baan dan echt circuitrijden.
Met enige baankennis zou de Fireblade mijn voorkeur hebben.
Wel met recent onderhouden vering. :Y
 
Bij de hyper zul je sneller stepjes/standaard etc aan de grond rijden dan je verwacht. Ik zou de blade meenemen.
 
Heb je hier zelf ook veel aan gesleuteld? Anders heb ik hier nog wel vraag over. Mocht het natuurlijk rond zelfde bj zijn geweest.
Jep, eigenlijk alles zelf gedaan, als standaard gekocht en in de loop van jaren omgebouwd naar voor mij een perfecte racer.
Alleen de versnellingsbak vond het niet leuk om te schakelen zonder koppeling , dat merkte je snel bij die motoren.
 
Dit was de blade.
9262_832430.jpg
 
Ik vind de Hyper een leukere motor maar voor circuit zou ik een blade nemen. Als je met de Hyper een schuiver maakt loopt het in de papieren en zithouding op een blade is beter voor circuit.
 
En met een standaard blade kan je ook echt wel prima rond als beginner op een circuit!
Bekijk bijlage 1953106Bekijk bijlage 1953107
En ook als gevorderde. Desnoods met wat aanpassingen. Maar dat soort fietsen van rond de eeuwwisseling zijn gewoon zo goed. Die kunnen meer dan de meeste stervelingen erin stoppen. Vergeet niet dat de ontwikkeling van dit soort fietsen toen snel ging.
 
vitesse-251.jpg


Ik heb heel veel motoren gehad, en de blade SC28 '94 staat in mijn top 5.
De beste motor voor geen geld toen.
850€. aankoop. Geen papieren.
Olie, benzine en gaaaas. 1,5jaar later was de 2e versnelling versleten.
En wat doe ik? Ik verkoop hem voor 500€. 8)7
Spijt komt altijd later.

Heb gelukkig de Tiger nog.
20220118_160735.jpg


De duc zal mss meer kosten per gereden km in oh.....
 
Kijk. Dat bedoel ik, ouwe fiets kopen en afraggen dat ding. Zo lang het niet gevaarlijk is voor je mede circuitgebruikers zit je goed :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan