ff voorstellen..

GerriT250

MF'er
3 mei 2004
204
30
Schiedam
Hai,

Ik ben Gerrit, sinds kort na een aantal motorloze jaren in het bezit van een oude Suzuki GT250, en kwam deze site tegen op zoek naar informatie voor het weer rijdend maken van deze fiets.
Afgelopen december heeft de fiets een onvrijwillig bad genomen omdat de loods waar hij gestald stond onder water is gelopen. Ik had zelf de moed al opgegeven, maar dankzij een achterbuurman met een enorme technische knobbel ben ik nu bezig om de fiets weer geschikt te maken om lekker op te toeren. Van de week de "schade maar een geïnventariseerd en zoals het er nu uit ziet heb ik maar een paar zaken nodig om weer de weg op te kunnen, namelijk een nieuwe accu, nieuwe bougies, olie, vloeibare pakking, een naald voor de carburateur en een tonnetje voor de koppelingskabel.
Met een beetje geluk kan ik de fiets dus volgende week weer proberen aan te trappen.
Dit is mijn eerste tweetaktfiets, nadat ik in het verleden gereden heb met achtereenvolgens een Honda 550 Supersport, een Honda CB750K en een Honda V45 Magna. Die heb ik allen ook voor woon-werk-verkeer gebruikt, maar de Suzuki is puur voor de fun. :]
 
Welkom GerriT250!

Leuke uitdaging die GT250, 'k ep er zelf ook één (type "L" van '73) en heb er een hoop fun mee, ook wel wat probleempjes, maar wat wil je met een 30 jaar oude motor, toch? Veel succes met het rijklaar maken laat hem daarna maar lekker ro(n)ken! :] heppie er een foto van? altijd leuk om te zien die oude tweetakten!

groeten!

Barros
 
72525
 
@Barros:
Ik zal binnenkort eens een plaatje van de Soez toevoegen.
Gisteren even wat spulletjes besteld:
- nieuwe accu
- nieuwe bougies
- nieuwe pakking
- nieuwe koppelingskabel
- naaldje voor carburateur
Hopelijk volgende week alles binnen, en dan kan ik eens proberen om de straat blauw te zetten.
 
Een korte update:
Zoals altijd als je met dit soort dingen bezig bent, heeft het niet allemaal meegezeten.
Een kort overzicht van wat we allemaal gedaan hebben:
-      “Olie” afgetapt, nou ja, meer een mengsel van olie, benzine en water.
-      Carburateurs gedemonteerd en schoongemaakt.
-      Nieuwe vlotternaald in één van de carburateurs.
-      Nieuwe pakking bij het rechterzijdeksel
-      Koppelingskabel vervangen (de oude was al provisorisch gerepareerd)
-      Nieuwe bougies
-      Nieuwe accu
-      Bobine vervangen
-      Contactpuntjes schoongemaakt/vervangen
-      Condensator vervangen
-      Bedrading nagelopen
-      Nieuwe binnenband in de voorband gezet
-      Een aantal pogingen gewaagd om de motor aan te duwen
Na bestudering van het handboek kwam mijn buurman tot de conclusie dat de condensators de grote boosdoeners moeten zijn. Inmiddels had ik reeds een nieuwe condensator besteld, en bij het afhalen van deze condensator heb ik gelijk de tweede ook maar besteld.
Het monteren van één nieuwe condensator had al gelijk een positief effect.
Na een aantal keren trappen, begon de motor op één cylinder te lopen.
Nu maar hopen dat de tweede condensator snel geleverd wordt.
full
Hij ziet er in ieder geval nog wel redelijk uit, voor een brik van ruim 30 jaar oud!
 
Terug
Bovenaan Onderaan