Even voorstellen Nance Kawasaki j 300

Nance4025

MF'er
22 jun 2019
48
30
Hallo hier bij wil ik mij even voorstellen ik ben dus Nance woon in het midden des land en ben de gelukkige eigenaar van een Kawasaki j 300

Ik ben benieuwd of er nog meer j 300 hier zijn op de weg kom je ze niet veel
Tegen.
 
Welkom, ik heb jaren een SH300 gehad en jammer genoeg weg moeten doen, mis die nog regelmatig.
motorscooters zijn leuker dan men denkt of denkt populair te doen om ze af te zeiken.
niks van aantrekken en lekker rijden hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maru
Ja idd ik heb de burgman een jaar gehad tot vorig weekend toen ging ik naar de open dagen van Arie molenaar motors en kocht ik deze nieuwe j300

Veel plezier er mee! Mijn vrouw zag al dat je een nieuwe motorscooter had vanwege je foto op Insta. Loopt nog even een stukje harder dan de Burgman 200.
 
Veel plezier er mee! Mijn vrouw zag al dat je een nieuwe motorscooter had vanwege je foto op Insta. Loopt nog even een stukje harder dan de Burgman 200.
Ja dat zeker en rijd in zoveel opzichten beter dan de burgman. Echter dat inrijden vind ik wel een dingetje 😬
 
Ja dat zeker en rijd in zoveel opzichten beter dan de burgman. Echter dat inrijden vind ik wel een dingetje 😬

Een 300 inrijden is niet zo heel erg vervelend. Ga eens een 125cc inrijden. Ik heb het 2x gedaan. Vond het verschrikkelijk. De 2e heb ik bij 1000km ingereden verklaard. En in principe zijn ze dat ook wel.
 
Een 300 inrijden is niet zo heel erg vervelend. Ga eens een 125cc inrijden. Ik heb het 2x gedaan. Vond het verschrikkelijk. De 2e heb ik bij 1000km ingereden verklaard. En in principe zijn ze dat ook wel.
Nou in het boekje staat onder de 5000 toeren blijven dat is echt wel een dingetje hoor je knalt er heel snel overheen.
 
Nou in het boekje staat onder de 5000 toeren blijven dat is echt wel een dingetje hoor je knalt er heel snel overheen.

Af en toe ietsje verder mag best. En als ie al een paar honderd achter de kiezen heeft mag je 'm best even heel kort open gooien. Belangrijk is dat je niet constant hetzelfde toerental aanhoudt en dat is met een motorscooter nog lastiger. Je moet dus echt regelmatig variëren met je snelheid. Het belangrijkste zijn de eerste 50 kilometers... en in de fabriek worden de motorblokken vaak ook door het hele toerenbereik gegooid om te testen of ze goed zijn. Zou 'm dus niet te lief behandelen, maar uiteraard ook niet te hard. Hoe minder cc's, hoe lastiger het inrijden is. Met mijn 650cc twin (Kawa ER-6N) was het echt helemaal geen probleem. Kon er volgens mij zelfs nog wel de snelweg mee op, hoewel ik 'm lekker binnendoor heb ingereden. Met mijn 113cc motorscooter (Suzuki Address) gewoon wisselende snelheden gereden, maar je kan er niet onderuit dat je op wegen soms 80km/u moet rijden om het niet gevaarlijk voor jezelf te maken. Die heb ik dus ietsje verder opengedraaid af en toe dan 'officieel' mocht volgens het boekje. Met mijn Kymco K-Pipe 125 kon ik als ik het boekje volgde max 60km/u rijden.
 
Heb er 300 km op zitten en de meeste km me keurig gedragen 😉 maar met weg trekken ga je al gauw lekker door. Het komt vast goed bedankt voor je bericht en informatie.
 
Welkom en gave scooter! :9~

Het zou gaaf zijn als Kawasaki een lichte 150cc gifgroene scooter op de markt zou brengen. Ik hoop dat ze dat doen. :Y
 
Hallo hier bij wil ik mij even voorstellen ik ben dus Nance woon in het midden des land en ben de gelukkige eigenaar van een Kawasaki j 300

Ik ben benieuwd of er nog meer j 300 hier zijn op de weg kom je ze niet veel
Tegen.
Hallo, ik rijd zelf op een Kawasaki J 300, kleur donkergroen. Verleden jaar nieuw gekocht, ingeruild op Burgman 200, rijdt stuk pittiger.
 
Welkom Nance,
Een dorp verderop staat ook regelmatig een J300 geparkeerd op de stoep. Alleen al door de groene kleur een opvallende verschijning. Daar houd ik wel van. Mooie scooter.
 
Ik heb foto's gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_20210306_104626.jpg
    IMG_20210306_104626.jpg
    330,8 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210306_104610.jpg
    IMG_20210306_104610.jpg
    124,1 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan