Even een update nu ik de eerste 3000 kilometer er op heb zitten.
Mocht iemand deze fiets trouwens in gedachten hebben dan moet je weten dat de Brammo Empulse modellen nu tijdelijk (tot 31 oktober) een dikke 5000 Euro afgeprijsd zijn!!!
Zie ook
Electrified Power | Cummins Inc.
Range ervaring tot nu toe: nog steeds 100 kilometer. Met range bedoel ik rijden zoals je ook op een andere motor rijdt. Ik heb ook een keer 120 kilometer gehaald maar toen heb ik me ook overal keurig aan de maximum snelheid gehouden.
Net zoals iedereen heb ik de laatste weken erg veel in de regen gereden
en heeft de Empulse ook vaak in de regen geparkeerd gestaan. En ik ben niet geëlectrocuteerd!
Ook werkt alles prima in de regen en heb ik geen vervelende storingen gezien. Alleen de knipperlichten hebben last van vocht want de glaasjes beslaan nu aan de binnenkant. Daar ga ik straks even naar kijken. (als het even droog is...)
Ook heb ik laatst een stukje over de dijken gereden in de buurt van Culemborg samen met een Zero SR eigenaar. Dat was erg leuk want inhouden hoeft niet, je maakt toch geen herrie. De bordjes die motorfiets eigenaren manen tot rust waren niet voor ons!
Sturen: Top, dit ding stuurt echt super.
Banden: De standaard Continental SportAttack 2 banden die er op zitten zijn erg fijn, ook in de regen veel grip.
Vering: Sportief zullen we maar zeggen. Gaat wel goed over drempels.
Remmen: Veel remkracht. Geen ABS maar wel veel gevoel. Achterrem heeft wel wat kracht nodig.
Licht: Matig maar wel beter dan mijn vorige fiets. Zit te denken over een HID kitje.
Loobman oiler: Werkt prima!
Kosten voor 1e 3000 kilometer:
1 liter versnellingsbakolie a 16,50 Euro. Moet na 1e 1000 kilometer gewisseld worden en daarna elke 5000 kilometer (zelf gewisseld)
Brandstof: 69 Euro (100Wh/km en 23ct/kWh)
Totaal: 85,50 Euro
Per kilometer: Afgerond 0,03 Euro (0,0285)
Nog even een fotootje, er was laatst een "All American Day" in de buurt en omdat de Brammo een Amerikaanse motorfiets is mocht ik op het terrein parkeren tussen de Harley's en Buells. Eerst dachten ze dat ik op een Japanner binnenkwam maar gelukkig zit er een "build in the USA" sticker op
De Brammo trok best wat bekijks en wat mij verbaasde was dat zo weinig mensen wisten dat er al elektrische motoren te koop waren.