Even voorstellen D’icer

D'icer

MF'er
21 dec 2023
48
48
Hallo allemaal,

Ik ben Stephen, 42 jaar oud en woonachtig in de Randstad. Na het behalen van mijn rijbewijs in 2013 een Monster 1100 EVO gekocht. Beetje de motor gekieteld, Termi’s eronder en nog een paar kleine dingen aan veranderd om het geheel naar mijn smaak te maken. Hij viel nogal op tussen de buikschuivers van vrienden door zijn looks en vooral het geluid uit de Termis. Heb er helaas niet heel lang van mogen genieten en is hij zonder toestemming uit de garage gehaald en nooit meer teruggevonden. Verzekering gaf zoveel problemen dat de liefde voor motor rijden/ bezitten aardig bekoeld is geraakt. De interesse in motoren bleef en na een aantal jaren, inmiddels verhuisd, kon ik me weer een motor permitteren die ik zelf op eigen grond kon stallen. De keuze is weer op een Monster gevallen, maar dan een 1200S in de kleur Liquid Concrete Grey. Na 1,5 jaar zoeken en 3 motoren misgelopen te zijn, ben ik begin dit jaar op de juiste gestuit en gekocht. Kwa personaliseren heb ik hem niet zo wild gemaakt als de EVO en hou hem redelijk standaard op de Termis, val bescherming van EvoTech, andere spiegels van Rizoma en een kleine toer schermpje van Puig na dan. Je moet toch wat doen om je motor te herkennen van een afstand bij een meeting.
IMG_9713.jpeg


Daarnaast heb ik sinds kort mijn Vespa bromfiets weggedaan en een Husqvarna Svartpilen 401 voor de kleine afstanden en woon/ werk verkeer. Deze blijft gewoon origineel met accessoires van Husqvarna. Pittig voor een 1 cilinder en voor het doel/ afstand waar ik hem voor gebruik, meer dan genoeg.
IMG_1341.jpeg

Na een aantal jaren meegelezen te hebben werd het tijd om me aan te melden en hoop ik ook mijn ervaringen en kennis te delen met jullie en af en toe tegen te komen op een meeting.
 
Ik ken het gevoel helaas
Balen, lees in je onderschrift dat het al te lang geleden is? Sterkte met de afhandeling en dat er snel voor het begin van het seizoen een vervanger is gekomen. Of heb je al een andere?
 
Balen, lees in je onderschrift dat het al te lang geleden is? Sterkte met de afhandeling en dat er snel voor het begin van het seizoen een vervanger is gekomen. Of heb je al een andere?

Het is nu bijna 1 jaar geleden. i.v.m. omstandigheden nog steeds geen vervanger gehaald. Ben even afhankelijk van andere dingen.

Heb er wel een aantal op het oog, maar zijn helaas niet de goedkoopste. 😅
 
Het is nu bijna 1 jaar geleden. i.v.m. omstandigheden nog steeds geen vervanger gehaald
Ach, als de tijd rijp is komt er vanzelf een andere dus. Bij mij heeft het ook jaren geduurd, ook door omstandigheden. Vond het alleen vervelend/ een kwelling als het mooie weer zich aandiende en de motoren op de weg zag en hoorde.
 
Hallo,

Ik ben hier ook nog maar kort en heb zelfs niet eerder meegelezen. Ik heb een hoop gemist. Mij bevalt het hier enorm goed en verwacht dat het jou net zo zal gaan!

En ja, ook ik heb de vraag of ie in je woonkamer staat. Reden dat ik om bevestiging vraag is omdat graag hoor dat ik niet de enige ben _O- _O-

Veel plezier hier gewenst en groet
 
Reden dat ik om bevestiging vraag is omdat graag hoor dat ik niet de enige ben _O- _O-
Je bent zeker niet de enige. Naast het lekker op rijden vindt ik het ook een mooi kunstwerk om naar te kijken als ik niet rijd. Van de winter stonden ze zelfs beiden binnen naast elkaar. Lekker als je de ruimte hebt*D
 
Welkom Stephen en veel motorplezier met die 2 mooie fietsen!

PS, hoe krijg je het toch voor elkaar...een motor in de huiskamer?
Als er bij mij al een onderdeel in de huiskamer ligt, dan heb ik al "ruzie" thuis! Dit ondanks dat ik thuis de broek aan heb 💪😅
 
Maximum is 7 geweest.
Dat is dan een mini showroom. Zoveel ruimte in je woonkamer?

PS, hoe krijg je het toch voor elkaar...een motor in de huiskamer?
Nou, het verleden heeft hiervoor gezorgd. Knappe vrouw die het voor elkaar krijgt om ze eruit te krijgen. Had een downhill mountainbike in de woonkamer van mijn appartement, al voordat mijn vriendin kwam. Na een tijdje werd er gemopperd dat de fiets in de weg stond. Schoorvoetend na de zoveelste gemopper fiets maar in de kelder box geplaatst, daar was immers ruimte. Twee dagen later ingebroken en fiets foetsie😡. Via de verzekering nieuwe en betere (duurdere) gehaald met bijbetaling. Heeft ook jaren in de woonkamer van 2e appartement gestaan tot aan een verbouwing. Fiets met andere spullen in de kelder box geplaatst, diezelfde nacht ingebroken en spullen/ fiets weg😡😡. Helemaal over de zeik natuurlijk. Weer een fiets gekocht en weer in de woonkamer🤣 (die heb ik nu nog steeds, verhuisd inmiddels en staat nu in mijn eigen schuur). Vervolgens hebben we de diefstal van mijn motor meegemaakt uit de gezamenlijke beveiligde parkeergarage (camera systeem, sensoren en speciale toegang sleutel) van het appartement destijds met de nodige gezeik van de verzekering. Dit allemaal binnen 8 jaar.
Zolang de ruimte er is, het past, en het stinkt niet (naar banden, vet of benzine) blijven ze mooi waar ze staan. Eentje staat altijd binnen op de bok. Na het rijden af laten koelen, eventueel schoonmaken en hup naar binnen. Voor de kleinere is er een hok en die staat alleen binnen als ik er lang niet op ga rijden, zoals in de winter. Er staat sinds kort ook een hele gereedschapskar die als tafel voor de planten gebruikt wordt🤣.

Ik krijg hem niet eens door de deur (ook niet zonder koffers

Mijn woning verbouwd en hier rekening mee gehouden en harmonica deuren laten plaatsen. Schuif een deel van het kozijn open en rol ze er zo uit☺️. Kan ik je zeer aanraden als je het voor elkaar kan krijgen.
 
Schoorvoetend na de zoveelste gemopper fiets maar in de kelder box geplaatst, daar was immers ruimte. Twee dagen later ingebroken en fiets foetsie😡. Via de verzekering nieuwe en betere (duurdere) gehaald met bijbetaling. Heeft ook jaren in de woonkamer van 2e appartement gestaan tot aan een verbouwing. Fiets met andere spullen in de kelder box geplaatst, diezelfde nacht ingebroken en spullen/ fiets weg😡😡. Helemaal over de zeik natuurlijk. Weer een fiets gekocht en weer in de woonkamer🤣 (die heb ik nu nog steeds, verhuisd inmiddels en staat nu in mijn eigen schuur). Vervolgens hebben we de diefstal van mijn motor meegemaakt uit de gezamenlijke beveiligde parkeergarage (camera systeem, sensoren en speciale toegang sleutel) van het appartement destijds met de nodige gezeik van de verzekering. Dit allemaal binnen 8 jaar.
Dit lijkt dan iets van "interne wetenschap" te komen...dat binnen 2 dagen de boel weggehaald wordt...Tevens dan niet zo'n fijn buurtje om te wonen!
Mijn motor staat buiten onder een hoes, aan de ketting met muurbeugel en mijn vrij dure ATB staat in de schuur. Laat ik het afkloppen, maar tot nu toe nog zonder problemen. Dan heb ik ook een oude en niet zo'n dure motor, dan maakt natuurlijk ook het verschil. Een vrij nieuwe GS 1250 zou ook ik niet onder een hoes buiten laten staan.
 
"interne wetenschap"
Was niet zo moeilijk, je moest vanuit het portiek buitenom naar de boxen lopen. Men zag dat je met iets naar binnen ging en met lege handen terugkwam. Een van die appartementen had een open kippengaas afrastering boven de deur die niet bedekt mocht worden van de VVE. Je kon er gewoon met een zaklamp in de box kijken met een trap of als je op iemand zijn schouders stond. Na de inbraak heb ik echt wel een plaat vanuit de binnenkant geschroefd tegen hun wensen in en de deur van extra sloten voorzien.

Tevens dan niet zo'n fijn buurtje om te wonen!
Ach, we waren jong en moesten wat. Vond het wel een fijne buurt, alleen de instelling/ houding van bepaalde mensen liet te wensen over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan