Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Was niet zozeer bewust, ik was vergeten wat bij te tanken maar omdat het lampje niet ging branden ging er ik vanuit dat er genoeg in zat. Toen ik de baan op reed ging het lampje aan en wist ik dat ik maar brandstof had voor 2-3 rondjesDat is een zuur begin ja
Hopelijk niet al te veel last van het lichamelijke en valt de motor ook nog een beetje mee?
Wel een prettig dat het niet aan de vorm ligt
Dat terzijde, persoonlijk zou ik altijd genoeg peut voor de hele sessie mee proberen te nemen. Ik neem niet meer mee, maar minder betwijfel ik of ik merk of ik nu 8.5L of 4.5L bij me heb.
Àls er dan iets aan de hand is (rood en nog een herstart) heb je iig genoeg om je banden weer warm te rijden en nog weer even aan te zetten.
Een R6 heeft natuurlijk meer vermogen dan een S100RR.Lekker bezig hoor!
Ik heb zelf vrijdag weer eens vrij gereden op Assen. Dat was voor het eerst in ongeveer 1,5 jaar dat ik weer eens vrij kon rijden en dat ik weer eens op mijn R6 reed. (waarin ik nog wel les heb gegeven op een s100RR). Kostte me de halve dag om weer de juiste versnellingen en rempunten te vinden (en te wennen aan het ontbreken van QS. En blipper). Daarna was de snelheid nog steeds euh…beperkt.
Ik kan me ook niet herinneren dat het zo vermoeiend was. Ik moest er zaterdag echt een volle dag van bijkomen. Heeft natuurlijk niks met leeftijd te maken .
Maar eens kijken of we nog ergens een dagje kunnen doen voor wat extra oefening.
Aaaaah, ja dan stopt het wel een keer ja. Oeps!Was niet zozeer bewust, ik was vergeten wat bij te tanken maar omdat het lampje niet ging branden ging er ik vanuit dat er genoeg in zat. Toen ik de baan op reed ging het lampje aan en wist ik dat ik maar brandstof had voor 2-3 rondjes
Crash zag er naar uit vanaf de tribune, waar zat je nou uiteindelijk aan vast, zn uitlaat?? Vanaf de tribune dacht ik dat je tussen het achterwiel zat, maar dat lijkt op de foto’s niet zo te zijn.Voor mij begon het seizoen met een domper.
Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.
Bekijk bijlage 1996215
Bekijk bijlage 1996217
Bekijk bijlage 1996216
Bekijk bijlage 1996218
Aah balen Sander, ik had je nog even gesproken toen je je motor aan het vastzetten was bij technical center.Voor mij begon het seizoen met een domper.
Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.
Bekijk bijlage 1996215
Bekijk bijlage 1996217
Bekijk bijlage 1996216
Bekijk bijlage 1996218
@M14, je had bezoek achter jeTsjonge, dat is wel even een zuur einde van de dag Sender. Wel indrukwekkend die foto's.
Voor mij stond deze dag in het teken van vorm vinden. Ook de tips van anderen toepassen om iets vloeiender te gaan rijden. Dat lukte aardig denk ik. Vrij consistente rondes van 1:57 gereden. Had wat last van trillen bij het remmen. Heb de remschijven bobins nog wel losgemaakt maar dat hielp niet echt. Had achteraf mijn voorwiel even opnieuw volgens de Dave Moss methode moeten vastmaken maar goed. Voor nu gezorgd dat ik gewoon wat rustiger reed.
Race 1 Haarbocht ging echt verschrikkelijk en ik kon daar niet van herstellen in die paar rondjes die we hadden.
Race 2 dus 5 plekken lager starten maar nu wel goeie Haarbocht. Uiteindelijk 16e geworden. Zeker niet ontevreden.
Ik zat inderdaad wel vast tussen zijn achterwiel. De foto's zijn redelijk laat gemaakt, ik werd een heel stuk mee gesleurd. Het bandenspoor zit op mn pak bij m'n borst. Was echt even angstig momentje inderdaad.Crash zag er naar uit vanaf de tribune, waar zat je nou uiteindelijk aan vast, zn uitlaat?? Vanaf de tribune dacht ik dat je tussen het achterwiel zat, maar dat lijkt op de foto’s niet zo te zijn
Voor mij begon het seizoen met een domper.
Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.
Bekijk bijlage 1996215
Bekijk bijlage 1996217
Bekijk bijlage 1996216
Bekijk bijlage 1996218
@M14, je had bezoek achter je
Tsjonge, dat is wel even een zuur einde van de dag Sender. Wel indrukwekkend die foto's.
Voor mij stond deze dag in het teken van vorm vinden. Ook de tips van anderen toepassen om iets vloeiender te gaan rijden. Dat lukte aardig denk ik. Vrij consistente rondes van 1:57 gereden. Had wat last van trillen bij het remmen. Heb de remschijven bobins nog wel losgemaakt maar dat hielp niet echt. Had achteraf mijn voorwiel even opnieuw volgens de Dave Moss methode moeten vastmaken maar goed. Voor nu gezorgd dat ik gewoon wat rustiger reed.
Race 1 Haarbocht ging echt verschrikkelijk en ik kon daar niet van herstellen in die paar rondjes die we hadden.
Race 2 dus 5 plekken lager starten maar nu wel goeie Haarbocht. Uiteindelijk 16e geworden. Zeker niet ontevreden.
Dat is het nadeel van de mensen die slechter starten, niet de jouweAh, er is toch nog wat bewijs van m'n prima start in race 1 ... nadeel is dat je dan een soort van rijdende chicane wordt voor alles achter je rijdt . Uiteindelijk heb ik nog heel veel plaatsen weggegeven door een foutje in de ramshoek en later bij het aanremmen van de haarbocht.
Dat is het nadeel van de mensen die slechter starten, niet de jouwe
Gaaf man. Ik had er zelf ook erg veel zin in, maar gezien het gebrek aan inschrijfmogelijkheden, zou het qua racen maar een karig seizoen worden. Sowieso vind ik het erg jammer dat op Dijon niet (meer) geracet kan worden, dat is tenminste nog een beetje variatie op Assen waar je ook gewoon lekker kunt kogelen. Waarom rijdt RSZ eigenlijk geen wedstrijden op Oschersleben, Hockenheim, Zolder, etc. is daar te weinig animo voor in de praktijk anno 2024?Het raceseizoen is weer begonnen!
En voor #222 is de kop er af voor seizoen 2024.
De scherpte in het racen ontbrak nog, de eerste vrije training waren de eerste meters op de motor sinds oktober vorig jaar, maar al met al ging het zeker niet slecht.
Race 1 was goed voor een 5e plek, race 2 leverde een 3e plek op.
In de eindstand van de dag was dit voldoende voor de 3e plek, dus de eerste trofee mag weer mee naar huis!
Lekker zelf rijden zou ik zeggen. Vorige races waren er al 8 man onder 1:50 gekwalificeerd, het zou leuk zijn als die groep nog groter wordt! Ik ben dr trouwens ook gewoon weer bij.Gaaf man. Ik had er zelf ook erg veel zin in, maar gezien het gebrek aan inschrijfmogelijkheden, zou het qua racen maar een karig seizoen worden. Sowieso vind ik het erg jammer dat op Dijon niet (meer) geracet kan worden, dat is tenminste nog een beetje variatie op Assen waar je ook gewoon lekker kunt kogelen. Waarom rijdt RSZ eigenlijk geen wedstrijden op Oschersleben, Hockenheim, Zolder, etc. is daar te weinig animo voor in de praktijk anno 2024?
Zelf heb/had ik aanstaande maandag 6 mei, mijn eerste race weer op het programma staan...en wellicht ook de laatste, want alles is dit jaar zo bizar snel vol, dat je bijna een lening zou moeten afsluiten om de kosten een beetje uit te kunnen smeren over het jaar.
Conditioneel is het inderdaad ook altijd weer even schakelen om in de racemodus te komen en ik heb vrijdag-zaterdag-zondag al drie dagen op Assen staan met Valentinos. Ik overweeg dan ook de maandag te verkopen en het (her)starten met racen maar naar volgend jaar op te schuiven. Iemand van hier interesse? Het gaat om de Euro Cup ProSport 1000 (onder de 1:52 dacht ik) bij RSZ (ZAC). Nog meer mensen van hier aanwezig dit weekend?
Al kan ik natuurlijk ook tussendoor sessies skippen of bijvoorbeeld één of meer van die weekenddagen verkopen en maandag racen
Iemand die de dag nog nodig heeft omdat hij meer in het kampioenschap rijdt, mag me altijd contacten. Ik zou niet willen dat de eindstand anders had geweest als ik niet wat punten had weggesnoept (er van uitgaande dat ik weer 2x een 13e plaats zou behalen, zoals de laatste keer dat ik in de ZAC meedeed).