Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Van harte gefeliciteerd @Roy "R"acing met het 600SSP kampioenschap en @schwantz340 in de Sport 600.

Bij mij ging het gisteren dramatisch, op een natte baan met slicks rijden is geen succes maar vervolgens met regenbanden op een volledig natte baan ging al helemaal niet. Hierdoor zelfs mijn 2e plek in de Sport 600 af moeten staan.
Dank je!

Ja, die 2e race was er voor mij niets te winnen dus na 1 ronde eraf gegaan. Ik snap dat jij door "moest". In race 3 zag ik bij het opstellen op de startgrid je vizier al beslaan dus zag de bui al hangen voor je.
Overigens naast pinlock, kan je ook nog een trekbandje om je kinstuk doen en dan je vizier dicht doen zodat je een tochtstand forceert.
 
Dank je!

Ja, die 2e race was er voor mij niets te winnen dus na 1 ronde eraf gegaan. Ik snap dat jij door "moest". In race 3 zag ik bij het opstellen op de startgrid je vizier al beslaan dus zag de bui al hangen voor je.
Overigens naast pinlock, kan je ook nog een trekbandje om je kinstuk doen en dan je vizier dicht doen zodat je een tochtstand forceert.
Klopt ik had idd de gehele race last van condens. Deze winter even een pinlock vizier scoren.
De helm heeft ook schuif waarmee het vizier een klein beetje open blijft staan maar dit mocht niet helpen.
 
Ja, race 2 op Slicks was geen succes. helaas verkeerd gegokt met het weer.
Race 3 ging opzich wel lekker bij mij. lag op P4, helaas toen wel door warmte in de helm, zelfs met pinlock last van dat het vizier besloeg, en liep dus ook te kloten om het vizier een beetje open te doen op de rechte stukken.
Helaas bleef het terug komen en viel ik terug naar P9 hierdoor. Zonde, maar ik hoefde inprincipe de 3 races alleen maar uit te rijden, dus even geen risico's nemen om de rest nog bij te blijven.
Verder wel zeer vermaakt deze dag. en volgensmij de 1e 3 races (op de XL na) dat we zonder code 60 of rood hebben kunnen rijden.
 
Zoals ik al tegen @Wouter222 zei, er is niemand die zolang het nog droog is met regenbanden de baan op gaat. Achteraf had ik intermediates moeten steken, omdat eenmaal bij de start was het al nat genoeg en later in de race helemaal. Maar ook intermediates rij je aan snot op een droge baan en toen het eenmaal echt begon te regenen was het te laat om nog te wisselen.

Kon wel nog een (pro)sport 1000 rijden helpen, ik liep over het paddock en hij wilde net naar de vooropstelling en vroeg me hoe de baan was. Hij stond op slicks, maar echt nat. Maar hij kon van fiets wisselen, dat is wel lekker!
 
Ik had het al vleesboek gepost, hiet dan ook maar...

Nog ff over gisteren....

Wat een aparte dag😅

Fp1: Even lekker warm rijden, zou je denken... helaas na 1 ronde al een ronde vlag, omdat er iemand een stoppie probeerde te maken in nat gras richting de Haarbocht met een gangetje van 200km/h... niet ideaal.
1:52. nogwat en P1.

Qualificatie: Dan hier maar warmrijden. Nog steeds met dezelfde ouwe banden onderweg en genoeg benzine om de hele sessie te kunnen rijden.
Een paar × 1:48.8 gereden en toen had ik in ene vrij baan.
1 rondje alles aan elkaar kunnen knopen en 1:47.09 gereden!
Pole Position voor race1!

De buienradar voorspelde regen en met nog 5 minuten te gaan voor het begin van de race toch de regenbanden gepakt, het leek de goeie/ veilige keuze...

Race1: in de opwarmronde leek de baan zo goed als droog, maar toch wat spetters op de kuipruit en het vizier.
De start was niet goed en ik verloor 3 plekken, beetje knokken en daarna nog heel ff op kop gereden. Alleen de voorspelde regen kwam maar niet.
Gevolg hiervan was dat ik men achterbandje volledig verrot gereden heb, overal stond het traction control lampje te knipperen als een gek en m'n achterband schreeuwde om genade...
Uiteindelijk P12 gefinishd.

Ik kon er niet echt boos om zijn, ik heb alle banden combinaties wel gezien onderweg, en als de regen wel doorgezet had dan was ik de held, alleen nu dus ff niet😁 gelukkig was Kars Frijters er om me te voorzien van een nieuwe band.

Ook Niels Laan en Stephan de Been superbedankt voor de hulp en met name Stephan, die zijn race op gaf en band ter beschikking wilde stellen zodat ik race 2 en 3 met een verse band zou kunnen starten! Bloed, zweet en tranen!😘bedankt allebei!

Race 2 was kort, weer een belabberde start maar in de eerst 2 bochten had ik er alweer 3 te pakken, tot ik de Strubben uit in ene Michiel Knoef over het asfalt zie schuiven!!! Ik kon net tussen hem en zn motor doorglippen en pakte daarna nog 2 man. Het leek een onschuldige crash op lage snelheid, maar de schade bleek groot, gebroken schouderblad. Beterschap Michiel!
Een rode vlag was het gevolg en race 2 is verder gecancelled.

Race3:
Dit betekende wel dat ik weer op P12 moest starten.

De start was nu wat beter en pakt 1 of 2 man. In de Strubben nog 1 en doordat er voor me nog wat mensen uitgevallen waren reed ik op P8.
Ronde na ronde pikte ik de plekjes tot ik bij Marius vd Eijnden aangekomen was die op P3 reed. Met nog 4 rondes te gaan ging Jordi vd Westen onderuit en was het in ene een gevecht voor P2!
Richting de Ruskenhoek kroop ik in de slipstream van Marius zn R1 en rem hem uit! Op dat moment komt code 60 tevoorschijn! Voor de zekerheid maar achter Marius aan gaan rijden... een ronde later was code 60 voorbij en pakte ik Marius direct weer terug. P1 was ondertussen al 25 seconden verderop dus dat had geen zin meer. 2 rondjes verdedigen en dan ben ik er dacht ik. Alleen hadden Jeroen Bensink en Marius andere plannen! In de laatste ronde uitkomend Haarbocht ( die ik een beetje verklote ) werd ik door hun beide ingehaald en ik kon weer in de aanval.
Dankzij de power van de BMW en door een beetje spierballen te tonen pakte ik én de Ducati én de Yamaha op de remmen voor de Ruskenhoek! Inhaal actie van het jaar wat mij betreft!!
De rest van de ronde maximaal verdedigend gereden en nét P2 kunnen pakken met 0.105seconde op P3!

En toen zag ik het pitbord: 170, KAMPIOEN 2022, WAT EEN ONTLADING!!!

Ik wil even de volgende mensen heel erg bedanken voor de hulp, op of naast de baan:
Pap en Mam voor het sleutelen en oppassen!
Chantal Plomp-Hermann voor je geduld 😘
Niels Laan de remklauwborgmeister😅
Stephan de Been voor het opgeven van zn Race zodat ik in ieder geval met vers rubber kon starten
Kars Frijters voor de achterband

En RSZ Motorsport voor een supermooi seizoen racen! Volgend jaar weer en dan met NR1 op de kuip?
 
Denk die @wooney toch nog ff mij mijn kampioenschap door de neus te boren ;) _O- (Rekenfoutje)

KAMPIOEN!!!!! *O* Met de best support ever, je oma van 94 die komt kijken! Ja, dan krijg ik (zoals dat op zijn Duits heet) een beetje pipi in die Augen.

Bekijk bijlage 1812118Bekijk bijlage 1812119

Heren en dames, was weer een mooi seizoen. Nu even de rommel klaar zetten voor 2023 en vooral beslissen wat ik ga doen. RSZ belooft een mooi jaar qua banen te worden echter trekt de Benelux Trophy me ook.
(Voor de afvalligen die niet naar de huldiging zijn gegaan, RSZ is in overleg met Zolder voor een geluidsdag, Hockenheim (aanrader m.i.), Oschersleben (aanrader van horen zeggen) en de Red Bull ring Oostenrijk!
en bedankt hè Roy. Ben ik zo secuur dat ik iets vreemds zie en het op tijd corrigeer, krijg ik dit :)
 
Mooie verhalen hier boven. Proficiat aan alle kampioenen 😊.

Voor mij was het de eerste keer dat ik met 600sport/supersport mee reed en dat heb ik geweten 😋. Het tempo ligt echt een stuk hoger dan dat ik gewend ben en reed daarbij ook nog een stuk langzamer dan ik moet kunnen 😅.

In race 1 heb ik de een-na-laatste plaats zowat weggegeven omdat ik, door een blauwe vlag ruimte maakte en degene achter mij daar dankbaar gebruik van maakte 😂.

In race 2 de 11e plaats van de 21 gepakt en toch nog wat rijders achter me weten te houden (naast de 1 ronde punten pakkers ;) ).

In race 3 18e van de 23.

Ondanks dat ik, na de vt en q, er een beetje tegenop zag heb ik uiteindelijk lekker gereden.

Volgend jaar hoop ik opnieuw een paar seconden te vinden 😊.
 
Zo, eerste boeking 2023 gedaan. Ga eens kijken hoe 2 The Experience de zaken voor elkaar heeft op Almeria :)
Donderdag heen, vrij-zat-zon rijden en maandag naar huis.
Lekker vooruitzicht :t
Ik zweef boven de boek knop, maar wil deze maand even afwachten hoe het corona circus zich ontwikkelt. Ik ga dan wel iets meer naar het westen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan