Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is een beetje van beide denk ik; grote ambitie gecombineerd met koude banden.Want als je respect hebt voor anderen op de baan zijn je banden niet koud? En crashen al die jongens niet? Apart verhaal Heidi... Hoewel ik je luchtigheid van je bericht wel waardeer vind ik dat bovengenoemde echt onzin.
Al die mannen met koude banden de baan opsturen was simpelweg de reden van de vele crashes. In mijn ogen veroorzaakt de organisatie hierin een gevaarlijke situatie en dat hadden ze kunnen voorkomen.
Ben benieuwd hoe het de volgende keer zal verlopen. Zal vast beter dan gisteren zijn
Ik snap niet waarom de organisatie van RSZ er voor verantwoordelijk is of de rijders op tijd zijn of niet?, heb bij iemand van de organisatie aan gegeven dat je het oproepen bij parc ferme pas moet gaan doen bij minimaal zwart wit geblokt...antwoord: dan gaan lui te laat komen vanaf de paddock...waarop ik aangaf dat dit eigen verantwoordelijkheid is, o
Dit heeft niks met profi of strak geregeld te maken maar met gewoon gezond verstand. Een tijdstip is een tijdstip, door ondoordachte keuzes zoals vooraf opstellen wat voor werkelijk niemand bevordelijk is, creeren ze zelf problemen.Feit is en zal iedereen onderschrijven, IDC is gewoon veel meer profi en strak geregeld. RSZ gaat het soms wat meer houtje-touwtje. Is positief en soms negatief.
Deze redenering slaat natuurlijk nergens op. Niemand wil bewust crashen, en omdat jij zelf niet competitief bent ingesteld en niet betere resultaten wil behalen betekent niet dat anderen net zo'n mentaliteit hebben.Het probleem is een beetje het niet respectvol met elkaar kunnen/willen omgaan op het circuit. Men denkt kennelijk dat de ZAC/IDC de MotoGP is.Er tonnen geld en bergen eer te verdienen valt? Nou , niemand zal je op straat herkennen als je kampioen geworden bent. Rijk worden zal je ook niet ervan eerder armer. De Bekers komen van Alie expres dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
Als iedereen elkaar een beetje de ruimte gunt dan komt alles goed daarnaast verpest elke crash de sfeer en kost bergen met botten en geld.
Volgens mij zijn vrijwel alle vrije trainingen en kwalificatie sessies goed verlopen, (misschien behalve de SS600 zoals ik hier gelezen heb) en ging het bij elke wedstrijd mis. Volgens mij valt er dan toch wel een verband te herkennen zou ik zo denken........Al die mannen met koude banden de baan opsturen was simpelweg de reden van de vele crashes. In mijn ogen veroorzaakt de organisatie hierin een gevaarlijke situatie en dat hadden ze kunnen voorkomen.
Ik bedoel het anders, volgens mij mógen het er in een race altijd 45 zijn. Als dat niet zo is dan was het gewoon niet uitverkocht? Maar misschien vergis ik me, zal eens in oude tijdlijsten kijken later.het zijn er zeker niet altijd 45 Roy, nogmaals concept is zeker leuk maar als je met 21 minuten per race rekent van 8 rondes haal je het programmaschema nooit dat is dus incl warm up opstellen en start
Maar er bestaat altijd de kans op een inschattingsfout en dat heeft gevolgen. En idd zoals @SanderA zegt zit er verschil in ambitie. Dat is dan ook meestal het verschil tussen vooraan of achteraan in het veld. Het blijft racen.Het probleem is een beetje het niet respectvol met elkaar kunnen/willen omgaan op het circuit. Men denkt kennelijk dat de ZAC/IDC de MotoGP is.Er tonnen geld en bergen eer te verdienen valt? Nou , niemand zal je op straat herkennen als je kampioen geworden bent. Rijk worden zal je ook niet ervan eerder armer. De Bekers komen van Alie expres dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
Als iedereen elkaar een beetje de ruimte gunt dan komt alles goed daarnaast verpest elke crash de sfeer en kost bergen met botten en geld.
Eens!Ik snap niet waarom de organisatie van RSZ er voor verantwoordelijk is of de rijders op tijd zijn of niet?
Daar ben ik het zeker mee eens, maar daar doelde ik niet op. Meer in het algemeen.Dit heeft niks met profi of strak geregeld te maken maar met gewoon gezond verstand. Een tijdstip is een tijdstip, door ondoordachte keuzes zoals vooraf opstellen wat voor werkelijk niemand bevordelijk is, creeren ze zelf problemen.
Ik had een beetje de theorie dat het de eerste mooie dag van het seizoen was en sommige wellicht iets te gretig?Volgens mij zijn vrijwel alle vrije trainingen en kwalificatie sessies goed verlopen, (misschien behalve de SS600 zoals ik hier gelezen heb) en ging het bij elke wedstrijd mis. Volgens mij valt er dan toch wel een verband te herkennen zou ik zo denken........
Nooouuuuu daar ben ik het dus niet mee eens. Ik reed gister mee als eerste race van dit jaar in de ProSport 1000, overgestapt naar RSZ vanuit de idc, maar sorry wat een gigantisch drama vanuit organisatorisch oogpunt.
Allereerst het voor opstellen voor Race 1, via de speaker omgeroepen om naar Parc fermé te komen, eenmaal daar staan er een mannetje of 25-30 te wachten terwijl er nog meer motoren bij in stromen, duurde vrij lang, dus maar de motor uit. Na 5-10 minuten begon ik wat te gebaren in de trant van "gaan we nog rijden of niet" en kwam er iemand van de organisatie naar me toe "ja er lag nog iemand in het grind", oke, waarom roep je dan om dat wij ons moeten gaan opstellen?
Als eindresultaat bijna een kwartier gewacht in parc fermé, waardoor vrijwel iedereen met koude banden de baan op gaat. Formatie ronde, race start, en de een na de ander kletst van de baan af. Strubben, ruskenhoek rechts het grind in , haarbocht, het was echt drama. Als gevolg hiervan besluit de wedstrijdleiding Code 60 af te roepen, dus 2 rondes door sukkelen. Banden wéér afgekoeld, herstart, groene vlag, en ja hoor, weer 2-3 man er af binnen anderhalve ronde waardoor er maar besloten wordt om de sessie af te vlaggen. Ongekend.
Race 2 idem, over de speaker wordt omgeroepen dat er geen race 3 zal zijn ivm alle oponthoud, en of de rijders zich willen opstellen in parc fermé, vervolgens wordt er HIERNA nog omgeroepen dat de race zal nu 10 rondes gaan duren. In parc fermé had dus niemand genoeg brandstof voor 10 laps aangezien dit niet vooraf was gecommuniceerd. Ook hier was het wederom van alles dat geregeld moest worden in parc fermé, dus we stonden weer doodleuk 10 minuten te wachten met afgekoelde banden als gevolg. Formatie ronde, race start, en wederom stuk of 3 crashes binnen 3 rondes. Iemand maakte voor mij een klapper bij stekkenwal uit met een tollende motor midden over de baan, dus weer code 60, en na 2 rondjes maar rood en einde.
Ik snap niet waarom de RSZ organisatie het opstellen in parc fermé heeft bedacht. Waar is dit goed voor? Waarom wordt er niet gewoon een IDC systeem gehanteerd? Om xx:xx gaat de pitstraat op groen, heb je 1 minuut de tijd om de baan op te rijden en als je dat mist is het je eigen verantwoordelijkheid en start je vanuit einde pitstraat.
Met de gedachte van meer rijtijd en het eea aan opschudding binnen het IDC paddock (zoals dat track support) had ik besloten om over te stappen naar RSZ, maar na gister schrijf ik mij niet weer in.
Eventueel AHW op paddock stallen bij iemand? Kunnen ze we ook niets bij het hotel afjatten?Iemand nog tips voor goed hotelletje in Zandvoort/Rondom Zandvoort waar je ook de auto en aanhangers goed kwijt kan.
Dat klopt, maar toch, is wel zo netjes om even duidelijkheid te geven in zo'n situatie..Gewoon naar de live timing kijken, kan je perfect zien of je aan de beurt bent/of de groep voor je bijna klaar is.
Ja en nee. Vind dat we op “ons niveau” ook wel zelf moeten weten wanneer je moet rijden.Dat klopt, maar toch, is wel zo netjes om even duidelijkheid te geven in zo'n situatie..
Mee eens!Ja en nee. Vind dat we op “ons niveau” ook wel zelf moeten weten wanneer je moet rijden.
Maar dan zou je idd wel een algemene oproep kunnen doen om mensen er nog eens op te wijzen dat ze het tijdschema moeten vergeten en puur moeten kijken naar welke klasse er voor ze rijd.
Zeker!Jeetje wat een gedoe allemaal. Als je toch gewoon in je eentje naar zo'n ZAC wedstrijd gaat moet je verdacht goed opletten wat er allemaal gebeurt. Een hulpje bij je hebben die dat allemaal lekker in de gaten houdt scheel dan wel
dan kijk je niet goed want ook hier werd in de 1000 klasse 2 van de 3 wedstrijden vervroegd afgekapt en wedstrijd 1 reed iedereen op eieren omdat het toen miezerde. maar goed zijn weer verschillende meningen etc en dat mag ook. Ik heb mijn conclusie getrokken als er niets wijzigd in de opzet van een wedstrijddag met 3 races.Toch nog even gekeken… denk toch dat het niet aan de hoeveelheid rijders ligt. Vorige hebben we niet dergelijke problemen gehad.
Niet beste voorbeeld met maar 5L maar ook andere klassen met 45 man of een paar meer hebben de race uitgereden.
nee minder vol, weekend dagen mag je volgens mij meer rijders toe laten? gebruikelijk is max 40 dacht ikAh oke, ik had er ff lukraak 1 gepakt.
Maar zelfs dan, het was niet zo’n chaos als gisteren.
Op andere dagen zitten de groepen vermoed ik toch ook zo vol?
Okee! Dat is iets nieuws voor me dan!nee minder vol, weekend dagen mag je volgens mij meer rijders toe laten? gebruikelijk is max 40 dacht ik