Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

En het verschil in rijtijd is echt heel groot. Ik was er om 07:00 en om 17:00 moest ik pas racen. In de tussentijd heb ik 14 rondjes gereden incl. in en outlaps... #duurtlang

Ik zie het wat meer als een dagje uit. Nadeel is dat bier zuipen geen goed idee is 😂
Vorige week Hengelo.
Zaterdag
8:55 Q1
12:55 Q2
17:00 Race 1
Zondag
12:00 Race 2

Nu is dat voor mij een evenement met veel aanloop dus de tijd alsnog gevuld.
 
Ik zie het wat meer als een dagje uit. Nadeel is dat bier zuipen geen goed idee is 😂
Vorige week Hengelo.
Zaterdag
8:55 Q1
12:55 Q2
17:00 Race 1
Zondag
12:00 Race 2

Nu is dat voor mij een evenement met veel aanloop dus de tijd alsnog gevuld.
Het was wel leuk hoor, daar niet van. Je rijd gewoon wat meer met rsz, thats all😄
 
En het verschil in rijtijd is echt heel groot. Ik was er om 07:00 en om 17:00 moest ik pas racen. In de tussentijd heb ik 14 rondjes gereden incl. in en outlaps... #duurtlang
Verschil aan rijtijd vandaag was ook interessant bij de RsZ in tegenstelling tot IDC. 2 races voor de prijs van 3.🙋🏿‍♂️

Word die roy nou voorgetrokken zodat die ook een keer kampioen wordt nu er geen vaste toppers meer zijn?🎅🏿
Als toeschouwer was dit een matige dag, ik heb er nie van genoten.

Hopelijk worden zandvoort en croix en stukje spannende🙋🏿‍♂️
 
Verschil aan rijtijd vandaag was ook interessant bij de RsZ in tegenstelling tot IDC. 2 races voor de prijs van 3.🙋🏿‍♂️

Word die roy nou voorgetrokken zodat die ook een keer kampioen wordt nu er geen vaste toppers meer zijn?🎅🏿
Als toeschouwer was dit een matige dag, ik heb er nie van genoten.

Hopelijk worden zandvoort en croix en stukje spannende🙋🏿‍♂️
niet alleen het verschil in rondetijden was interessant, helaas was het vandaag gewoon drama...te volle startvelden, teveel oponthoud waardoor de banden afkoelen, veel crashes waardoor veel vlaggen en niet 1 race volledig uit kunnen rijden in de ProSport1000. van de 3 races werden er 2 verreden door al het oponthoud hierbij vraag ik me ook gelijk af of het programma überhaupt wel haalbaar was om alles af te werken tussen 11.00 en 17.30? het rijschema is te strak op deze manier, mooi dat de Light en de 600 klasse een 10 ronden race konden rijden op het laatst bij ons werd dat pas meegedeeld bij opstellen in het parc ferme ondanks de goede bedoeling erg jammer. De "triple header" vond ik vandaag drama en weg gegooid geld helaas.
 
Veel crashes vandaag. Weet iemand hoe het is afgelopen met de rijder die crashte in ossebroeken tijdens de quali van de s/ss 600?
Zag er naar uit.
 
Verschil aan rijtijd vandaag was ook interessant bij de RsZ in tegenstelling tot IDC. 2 races voor de prijs van 3.🙋🏿‍♂️

Word die roy nou voorgetrokken zodat die ook een keer kampioen wordt nu er geen vaste toppers meer zijn?🎅🏿
Als toeschouwer was dit een matige dag, ik heb er nie van genoten.

Hopelijk worden zandvoort en croix en stukje spannende🙋🏿‍♂️
Was de prijs anders dan een normale dag? Durf het niet te zeggen eigenlijk.
Maar ja ipv 5x een sessie uiteindelijk in de (super)sport 600 maar 3x.
Hoe bedoel je voorgetrokken? Die mis ik even?

Veel crashes vandaag. Weet iemand hoe het is afgelopen met de rijder die crashte in ossebroeken tijdens de quali van de s/ss 600?
Zag er naar uit.
Frank zei bij de prijsuitreiking dat er 3 man voor extra controle maar het ziekenhuis zijn gegaan maar klinkt als geen echt zware verwondingen.
 
Misschien was het optimistisch om op deze dag (11:00 - 17:30) 3 races te rijden. Maar aan de andere kant: het is wel een manier om als organisatie wat anders te brengen dan een zoveelste standaard Assen dag.

En verder kan de organisatie er weinig aan doen als er zoveel gaan liggen en er erge verwondingen aan over houden. De twee opties die je hebt om hier op te anticiperen zijn:
#1 veel meer tijd tussen de sessies. Dat resulteert in minder rijtijd.
#2 zorgen dat er meer ambulances staan, zodat je door kunt wanneer er 1 weg is. Ik heb geen idee of dat überhaupt te regelen is, maar daarmee wordt het duurder voor ons.
 
Misschien was het optimistisch om op deze dag (11:00 - 17:30) 3 races te rijden. Maar aan de andere kant: het is wel een manier om als organisatie wat anders te brengen dan een zoveelste standaard Assen dag.

En verder kan de organisatie er weinig aan doen als er zoveel gaan liggen en er erge verwondingen aan over houden. De twee opties die je hebt om hier op te anticiperen zijn:
#1 veel meer tijd tussen de sessies. Dat resulteert in minder rijtijd.
#2 zorgen dat er meer ambulances staan, zodat je door kunt wanneer er 1 weg is. Ik heb geen idee of dat überhaupt te regelen is, maar daarmee wordt het duurder voor ons.
het is zeker wat anders en dat is ook te prijzen. vandaar dat ik ook mee reed, maar dit doe ik in deze constructie met teveel rijders op de baan niet weer.
 
Het was idd een slagveld gisteren, mn maatje Steef onderuit. Daarom was er vertraging in de eerste prosport1000 race. Highsider uitkomend duikersloot... 4x over de kop, motor naar de getver, hijzelf is ok. Kars onderin de quali en in race 2, gebroken enkel en pols. Jeroen Franken onderuit in race 1 in de ruskenhoek. Michiel Knoef onderuit in race 1 in de gt.
En dat waren de crashes die ik zag of van dichtbij meemaakte. Er waren er dus blijkbaar nog veeeeel meer😑

Ikzelf wel lekker gereden met een nieuw pr 1:46.4nogwat. P5 en P4 met alleen maar idc rijders voor me👍

Op naar Zandvoort!
 
Het was idd een onmogelijk haalbare planning als je het mij vraagt.

Anderzijds...als je zoiets NIET uitprobeert is het ook niet goed blijkbaar? Wat mij betreft prima geprobeerd maar het heeft niet goed uitgepakt dus doe maar niet nog een keer.
2 races van 10 ronden is gewoon prima, dus waarom veranderen?

Ik herinner me nog van 10 jaar geleden dat ze over gingen naar 3 races van 6 ronden, dat werd dan wel gehaald maar dat vond iedereen weer te kort.

Dus ja, wanneer is de Nederlander nou eigenlijk tevreden? ;)

Succes met herstel aan alle crashers!
 
2 races van 10 ronden is gewoon prima, dus waarom veranderen?

Ik denk dat met deze hoeveelheid en ernst van de crashes een dag met 2 races ook was uitgelopen of ingekort.

Ik ben er in ieder geval niet op tegen om het volgend jaar opnieuw te proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Naar omstandigheden gaat het goed. Sleutelbeen gebroken en wat breuken in m’n bekken, verder veel kneuzingen en behoorlijk beurs… op zich wel goed vanaf gekomen begreep ik gezien de klapper.
Poeh, succes met het herstel.
 
Het was idd een onmogelijk haalbare planning als je het mij vraagt.

Anderzijds...als je zoiets NIET uitprobeert is het ook niet goed blijkbaar? Wat mij betreft prima geprobeerd maar het heeft niet goed uitgepakt dus doe maar niet nog een keer.
2 races van 10 ronden is gewoon prima, dus waarom veranderen?

Ik herinner me nog van 10 jaar geleden dat ze over gingen naar 3 races van 6 ronden, dat werd dan wel gehaald maar dat vond iedereen weer te kort.

Dus ja, wanneer is de Nederlander nou eigenlijk tevreden? ;)

Succes met herstel aan alle crashers!
Vorig jaar is dit ook gedaan, met wisselvalig weer, en toen ging het wel goed.
 
En verder kan de organisatie er weinig aan doen als er zoveel gaan liggen en er erge verwondingen aan over houden. De twee opties die je hebt om hier op te anticiperen zijn:
Nooouuuuu daar ben ik het dus niet mee eens. Ik reed gister mee als eerste race van dit jaar in de ProSport 1000, overgestapt naar RSZ vanuit de idc, maar sorry wat een gigantisch drama vanuit organisatorisch oogpunt.

Allereerst het voor opstellen voor Race 1, via de speaker omgeroepen om naar Parc fermé te komen, eenmaal daar staan er een mannetje of 25-30 te wachten terwijl er nog meer motoren bij in stromen, duurde vrij lang, dus maar de motor uit. Na 5-10 minuten begon ik wat te gebaren in de trant van "gaan we nog rijden of niet" en kwam er iemand van de organisatie naar me toe "ja er lag nog iemand in het grind", oke, waarom roep je dan om dat wij ons moeten gaan opstellen?

Als eindresultaat bijna een kwartier gewacht in parc fermé, waardoor vrijwel iedereen met koude banden de baan op gaat. Formatie ronde, race start, en de een na de ander kletst van de baan af. Strubben, ruskenhoek rechts het grind in , haarbocht, het was echt drama. Als gevolg hiervan besluit de wedstrijdleiding Code 60 af te roepen, dus 2 rondes door sukkelen. Banden wéér afgekoeld, herstart, groene vlag, en ja hoor, weer 2-3 man er af binnen anderhalve ronde waardoor er maar besloten wordt om de sessie af te vlaggen. Ongekend.

Race 2 idem, over de speaker wordt omgeroepen dat er geen race 3 zal zijn ivm alle oponthoud, en of de rijders zich willen opstellen in parc fermé, vervolgens wordt er HIERNA nog omgeroepen dat de race zal nu 10 rondes gaan duren. In parc fermé had dus niemand genoeg brandstof voor 10 laps aangezien dit niet vooraf was gecommuniceerd. Ook hier was het wederom van alles dat geregeld moest worden in parc fermé, dus we stonden weer doodleuk 10 minuten te wachten met afgekoelde banden als gevolg. Formatie ronde, race start, en wederom stuk of 3 crashes binnen 3 rondes. Iemand maakte voor mij een klapper bij stekkenwal uit met een tollende motor midden over de baan, dus weer code 60, en na 2 rondjes maar rood en einde.

Ik snap niet waarom de RSZ organisatie het opstellen in parc fermé heeft bedacht. Waar is dit goed voor? Waarom wordt er niet gewoon een IDC systeem gehanteerd? Om xx:xx gaat de pitstraat op groen, heb je 1 minuut de tijd om de baan op te rijden en als je dat mist is het je eigen verantwoordelijkheid en start je vanuit einde pitstraat.

Met de gedachte van meer rijtijd en het eea aan opschudding binnen het IDC paddock (zoals dat track support) had ik besloten om over te stappen naar RSZ, maar na gister schrijf ik mij niet weer in.
 
het is zeker wat anders en dat is ook te prijzen. vandaar dat ik ook mee reed, maar dit doe ik in deze constructie met teveel rijders op de baan niet weer.
Wat is teveel? Het zijn er altijd 45. Al reed er idd gisteren in een paar groepen een paar man meer rond. Ik denk dat die paar extra rijders niet het verschil maken, er waren gewoon echt opvallend veel crashes.
Het was idd een onmogelijk haalbare planning als je het mij vraagt.

Anderzijds...als je zoiets NIET uitprobeert is het ook niet goed blijkbaar? Wat mij betreft prima geprobeerd maar het heeft niet goed uitgepakt dus doe maar niet nog een keer.
2 races van 10 ronden is gewoon prima, dus waarom veranderen?

Ik herinner me nog van 10 jaar geleden dat ze over gingen naar 3 races van 6 ronden, dat werd dan wel gehaald maar dat vond iedereen weer te kort.

Dus ja, wanneer is de Nederlander nou eigenlijk tevreden? ;)

Succes met herstel aan alle crashers!
Maar het waren niet 2x 10 rondes.
Bij de SP-SSP 600:
VT ging prima
Q na 1 ronde rood, einde Q starten op basis van VT.
R1 8 rondes, maar met 1 ronde code60
R2 10 rondes, na 6 rondes rood.
R3 was er dus niet

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook voor het concept maar deze dag liep gewoon ruk door de vele valpartijen. Niets aan te doen, balen en door.
 
Laatst bewerkt:
Nooouuuuu daar ben ik het dus niet mee eens. Ik reed gister mee als eerste race van dit jaar in de ProSport 1000, overgestapt naar RSZ vanuit de idc, maar sorry wat een gigantisch drama vanuit organisatorisch oogpunt.

Allereerst het voor opstellen voor Race 1, via de speaker omgeroepen om naar Parc fermé te komen, eenmaal daar staan er een mannetje of 25-30 te wachten terwijl er nog meer motoren bij in stromen, duurde vrij lang, dus maar de motor uit. Na 5-10 minuten begon ik wat te gebaren in de trant van "gaan we nog rijden of niet" en kwam er iemand van de organisatie naar me toe "ja er lag nog iemand in het grind", oke, waarom roep je dan om dat wij ons moeten gaan opstellen?

Als eindresultaat bijna een kwartier gewacht in parc fermé, waardoor vrijwel iedereen met koude banden de baan op gaat. Formatie ronde, race start, en de een na de ander kletst van de baan af. Strubben, ruskenhoek rechts het grind in , haarbocht, het was echt drama. Als gevolg hiervan besluit de wedstrijdleiding Code 60 af te roepen, dus 2 rondes door sukkelen. Banden wéér afgekoeld, herstart, groene vlag, en ja hoor, weer 2-3 man er af binnen anderhalve ronde waardoor er maar besloten wordt om de sessie af te vlaggen. Ongekend.

Race 2 idem, over de speaker wordt omgeroepen dat er geen race 3 zal zijn ivm alle oponthoud, en of de rijders zich willen opstellen in parc fermé, vervolgens wordt er HIERNA nog omgeroepen dat de race zal nu 10 rondes gaan duren. In parc fermé had dus niemand genoeg brandstof voor 10 laps aangezien dit niet vooraf was gecommuniceerd. Ook hier was het wederom van alles dat geregeld moest worden in parc fermé, dus we stonden weer doodleuk 10 minuten te wachten met afgekoelde banden als gevolg. Formatie ronde, race start, en wederom stuk of 3 crashes binnen 3 rondes. Iemand maakte voor mij een klapper bij stekkenwal uit met een tollende motor midden over de baan, dus weer code 60, en na 2 rondjes maar rood en einde.

Ik snap niet waarom de RSZ organisatie het opstellen in parc fermé heeft bedacht. Waar is dit goed voor? Waarom wordt er niet gewoon een IDC systeem gehanteerd? Om xx:xx gaat de pitstraat op groen, heb je 1 minuut de tijd om de baan op te rijden en als je dat mist is het je eigen verantwoordelijkheid en start je vanuit einde pitstraat.

Met de gedachte van meer rijtijd en het eea aan opschudding binnen het IDC paddock (zoals dat track support) had ik besloten om over te stappen naar RSZ, maar na gister schrijf ik mij niet weer in.
Dat is idd knap kut allemaal.
Maar zou vooral je bevindingen naar RSZ mailen puur ter info. Niet aan alles zal wat gedaan worden maar wellicht ziet Frank dingen waar hij idd wat mee kan verbeteren voor een volgende keer.
Feit is en zal iedereen onderschrijven, IDC is gewoon veel meer profi en strak geregeld. RSZ gaat het soms wat meer houtje-touwtje. Is positief en soms negatief.
 
Nooouuuuu daar ben ik het dus niet mee eens. Ik reed gister mee als eerste race van dit jaar in de ProSport 1000, overgestapt naar RSZ vanuit de idc, maar sorry wat een gigantisch drama vanuit organisatorisch oogpunt.

Allereerst het voor opstellen voor Race 1, via de speaker omgeroepen om naar Parc fermé te komen, eenmaal daar staan er een mannetje of 25-30 te wachten terwijl er nog meer motoren bij in stromen, duurde vrij lang, dus maar de motor uit. Na 5-10 minuten begon ik wat te gebaren in de trant van "gaan we nog rijden of niet" en kwam er iemand van de organisatie naar me toe "ja er lag nog iemand in het grind", oke, waarom roep je dan om dat wij ons moeten gaan opstellen?

Als eindresultaat bijna een kwartier gewacht in parc fermé, waardoor vrijwel iedereen met koude banden de baan op gaat. Formatie ronde, race start, en de een na de ander kletst van de baan af. Strubben, ruskenhoek rechts het grind in , haarbocht, het was echt drama. Als gevolg hiervan besluit de wedstrijdleiding Code 60 af te roepen, dus 2 rondes door sukkelen. Banden wéér afgekoeld, herstart, groene vlag, en ja hoor, weer 2-3 man er af binnen anderhalve ronde waardoor er maar besloten wordt om de sessie af te vlaggen. Ongekend.

Race 2 idem, over de speaker wordt omgeroepen dat er geen race 3 zal zijn ivm alle oponthoud, en of de rijders zich willen opstellen in parc fermé, vervolgens wordt er HIERNA nog omgeroepen dat de race zal nu 10 rondes gaan duren. In parc fermé had dus niemand genoeg brandstof voor 10 laps aangezien dit niet vooraf was gecommuniceerd. Ook hier was het wederom van alles dat geregeld moest worden in parc fermé, dus we stonden weer doodleuk 10 minuten te wachten met afgekoelde banden als gevolg. Formatie ronde, race start, en wederom stuk of 3 crashes binnen 3 rondes. Iemand maakte voor mij een klapper bij stekkenwal uit met een tollende motor midden over de baan, dus weer code 60, en na 2 rondjes maar rood en einde.

Ik snap niet waarom de RSZ organisatie het opstellen in parc fermé heeft bedacht. Waar is dit goed voor? Waarom wordt er niet gewoon een IDC systeem gehanteerd? Om xx:xx gaat de pitstraat op groen, heb je 1 minuut de tijd om de baan op te rijden en als je dat mist is het je eigen verantwoordelijkheid en start je vanuit einde pitstraat.

Met de gedachte van meer rijtijd en het eea aan opschudding binnen het IDC paddock (zoals dat track support) had ik besloten om over te stappen naar RSZ, maar na gister schrijf ik mij niet weer in.
ik heb gister net zo als jij ervaren, heb bij iemand van de organisatie aan gegeven dat je het oproepen bij parc ferme pas moet gaan doen bij minimaal zwart wit geblokt...antwoord: dan gaan lui te laat komen vanaf de paddock...waarop ik aangaf dat dit eigen verantwoordelijkheid is, ook in het IDC staat niet iedereen in een pitbox en komen lui ook gewoon op tijd. op deze wijze met zoveel man formeren in ferme daarna warm up lap en daarna nog opstellen bij de start duurt te lang
 
Wat is teveel? Het zijn er altijd 45. Al reed er idd gisteren in een paar groepen een paar man meer rond. Ik denk dat die paar extra rijders niet het verschil maken, er waren gewoon echt opvallend veel crashes.

Maar het waren niet 2x 10 rondes.
Bij de SP-SSP 600:
VT ging prima
Q na 1 ronde rood, einde Q starten op basis van VT.
R1 8 rondes, maar met 1 ronde code60
R2 10 rondes, na 6 rondes rood.
R3 was er dus niet

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook voor het concept maar deze dag liep gewoon ruk door de vele valpartijen. Niets aan te doen, balen en door.
het zijn er zeker niet altijd 45 Roy😉, nogmaals concept is zeker leuk maar als je met 21 minuten per race rekent van 8 rondes haal je het programmaschema nooit dat is dus incl warm up opstellen en start
 
Het probleem is een beetje het niet respectvol met elkaar kunnen/willen omgaan op het circuit. Men denkt kennelijk dat de ZAC/IDC de MotoGP is.Er tonnen geld en bergen eer te verdienen valt? _O- Nou , niemand zal je op straat herkennen als je kampioen geworden bent. Rijk worden zal je ook niet ervan eerder armer. De Bekers komen van Alie expres dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.

Als iedereen elkaar een beetje de ruimte gunt dan komt alles goed daarnaast verpest elke crash de sfeer en kost bergen met botten en geld.

Checking In How Are You GIF
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan