Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Als je dan bedenkt dat de MotoGP en WSBK standaard wedstrijden van rond de 40 - 50 minuten rijden 😅. Wat dat betreft zijn er ook een stel amateurs.... Oh wacht, dat zijn we ook 😋.
In normaal weer is dat al vrij sportief maar zij rijden regelmatig wedstrijden in tropische condities in bv. Maleisië en Thailand. Ik moet er niet aan denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14
In normaal weer is dat al vrij sportief maar zij rijden regelmatig wedstrijden in tropische condities in bv. Maleisië en Thailand. Ik moet er niet aan denken.
Voor ons normale stervelingen is het wat meer zaak niet elke ronde een nieuw PR proberen re rijden. Iets meer marge pakken.
Word leuk! Al hoop ik dat ze het idd vrij laten of je wel of niet een pitstop maakt.

Ook leuk omdat je dus met je eigen groep rijd. De normale endurance is leuk maar met 1:50 is het opletten op mensen die 2:15 rijden.
 
Ik moet er niet aan denken.
Dat idd...
In ons Hollandsche weer ben ik op een goeie/lekkere dag na een 20min sessie al redelijk af zeg maar (iets met conditie standje prut).
Heb een tijd in Singapore gewoond & gewerkt en had daar nou niet echt de wens om op een motor te stappen in dat klimaat.. Jemig...
Buiten lopen in een t-shirt en korte broek en het zweet druipt al de schoenen in.
 
Tropen is ook veel regen, maar ze hebben wel een paar mooie circuits dus ik snap Sender wel. Je zult inderdaad wat meer zweten, maar als je goed drinkt tussen de sessies (wat je in elk land zou moeten doen) en je pak hopelijk op tijd droog krijgt met een pakventilator, is het gewoon supergaaf om daar te rijden op het circuit. En de sessies duren daar ook gewoon 20-30 minuten op een circuitdag. Het is nou ook weer niet overdreven veel zwaarder daar. Ik vond een hete dag op Assen of in Spanje niet veel lichter dan op Sepang.
 
Is ook voor te trainen. Ik heb kickboxers zien trainen in speciale sauna/zweetpakken.
Dit is bedoeld om vocht/gewicht te verliezen maar hiermee kun je ook tropische omstandigheden nabootsen.

En waar iedereen op warme dagen in NL op het strand of terras zit, loop ik graag een klein rondje hard.
En ja, dat is zwaar :+
 
Zo te zien aan de inschrijvingen voor 22 mei zijn er genoeg racers in de Prosport 1000. Waar blijven ze toch voor 16 april. Een start van het seizoen met volle velden zou toch mooi zijn!!!
 
Te lage buitentemperatuur ?

Ik begin net met dit spelletje en vindt dit soort dingen altijd wel interessant.

Je motor is er wel erg aan toe zeg :o
 
Te lage buitentemperatuur ?

Ik begin net met dit spelletje en vindt dit soort dingen altijd wel interessant.

Je motor is er wel erg aan toe zeg :o
Ja was best koud die dag. Dus je banden bieden niet de optimale grip, daar komt nog eens bij dat zoals je kon zien ik erg ver buiten mijn normale rijden zit (veel en vaak op rare plekken van het gas/inhalen) waardoor je soms net ff verkeerd uitkomt.
Had niet gehoeven, maar dat is meestal met elke crash zo :P
 
Hebben we er al zin in?

Wat ik wel jammer vind is dat ze weer de “zac exclusief” groep hebben gedaan. No offence naar de light rijders maar ik verwacht tijden van 2:10 tot 1:50 terwijl ze beter gewoon 3 groepen hadden kunnen maken.

Hoe dan ook, ik heb er zin in!
 
Hebben ze vorig jaar nog gevraagd, wat de voorkeur had en iedereen zei volgens mij liever door elkaar met niet-licentiehouders.
Logisch ook want of je nu met of zonder licentiehouders rijd als je elkaar normaal op de baan niet tegen komt dan weet je ook niet hoe de andere licentiehouders rijden.
 
Ik heb die dag vrij rijden gepland. Dagje samen rijden met iemand zonder licentie. Kreeg vanuit RSZ wel de vraag of ik toch niet in de licentie houders wilde, zodat ze weer een vrijrijden iemand konden toevoegen. Dus er was wel meer vraag naar vrij rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan