Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

@Roy "R"acing

FOTO4023.jpg


Foto`s van mn pa staan weer online, voor de geinteresseerden.
 
was een mooi weekend met zaterdag de 501 en zondag nog 3 sprintraces doen als inmiddels bijna bejaarde🤣, zou wel mooi zijn als nu volgend jaar eindelijk de 1000 klasse gescheiden gaat worden want een fatsoenlijk rondje lees tijd neerzetten is er nu niet echt bij komt ook nog eens bij (maar dat vind ik) 50 rijders in de baan is echt druk. neem aan dat de verschillen in de 600 ook best groot zijn?
 
Veel valpartijen gisteren idd, werd ook best agressief gereden in de beginfase bij ec1000 vond ik, plastic vloog in het rond , maar das misschien omdat ik 3 jaar niet geraced heb 🤣
Hopelijk gaat het ok met die jongen die in de ramshoek lag in race 2 , zag er niet best uit...
Rae 3 heb ik laten schieten met dank aan de bijwerkingen van pfizer , oververmoeid en hoofdpijn 😡
Code 60 blijft voor veel mensen toch moeilijk ,ongeveer 60km moet je toch wel kunnen doen, nu reden er weer lui dik over 80 tegen de 100 om zo bij hun voorliggers te kunnen aanhaken , onsportief ....
denk dat dit agressieve rijden ook te maken heeft met de grote van het veld? dat geeft veel spannende momenten zeker in de 1e ronde. zelf ben ik race 1 eraf gegaan vanwege de omstandigheden moest race 2 dus starten vanaf P44 uiteindelijk gefinished op P17 lag al P16 maar die ronde werd de rode vlag halverwege gezwaaid. dus kan best zijn dat ik 1 van de agressievelinge was, excuus daarvoor in mijn optiek ging het wel allemaal fair
 
was een mooi weekend met zaterdag de 501 en zondag nog 3 sprintraces doen als inmiddels bijna bejaarde🤣, zou wel mooi zijn als nu volgend jaar eindelijk de 1000 klasse gescheiden gaat worden want een fatsoenlijk rondje lees tijd neerzetten is er nu niet echt bij komt ook nog eens bij (maar dat vind ik) 50 rijders in de baan is echt druk. neem aan dat de verschillen in de 600 ook best groot zijn?

Ik vond het wel meevallen. Ja veel verkeer maar dat is logisch als je vooraan zit. Zit je meer in het midden zul je wss wat eerder een vrije ronde hebben?
Viel mij iig niet echt als héél vervelend op.
 
@Gewoon Dennis : muahaha, buitenom Rams :t.............je voelt je dan wel op je gemak en degene die ingehaald werd denkt "WTFFFFFFF" _O-
Die op 11.20 is bijna gevaarlijk, zoveel snelheidsverschil zit er tussen (achterblijver neem ik aan)
 
@Gewoon Dennis : muahaha, buitenom Rams :t.............je voelt je dan wel op je gemak en degene die ingehaald werd denkt "WTFFFFFFF" _O-
Die op 11.20 is bijna gevaarlijk, zoveel snelheidsverschil zit er tussen (achterblijver neem ik aan)
Die achterblijver werd tussen de Ruskenhoek en de Bult door wel 7 man ingehaald, hij zal zich wel de tandjes geschrokken zijn :+
 
In de Prosport1000 3 hele leuke races gehad! Alleen race1 niet gefilmd, maar de onderstaande foto geeft wel aan hoe het onderweg was denk ik.

Filmpje van race2 komt vanavond. Race 3 ook vd week wel😅
Wij zijn elkaar vaak tegen gekomen zondag, hier zit ik achter jou. Na 2x een idc race gereden te hebben en zaterdag de 501 was het tijd om eens zac te doen. Mega leuke dag gehad en leuk om voor een top 10 te vechten ipv top 20 bij de idc

Training ging super pr 0.1 seconde aanscherpt p9

Race 1: waardeloze start veel plekjes kunnen terug pakken de eerste 2 ronden. Toen ging het druppelen 1 deel van de baan nat 1 deel droog iedereen op slicks. Het groepje waarin ik zat liep in op de koplopers tot iemand viel en ik opeens p5 lag. Na een code 60 van enkele ronden mochten we weer starten. Echter wou ik niet teveel risico nemen en weer vallen. Hoop plekken ingeleverd p12 geëindigd.


Race 2: betere start wat plekjes gewonnen lag positie 9 haalde p8 in maar toen een rode vlag wegens een val partij. P9 top 10 in de snelste zac klasse erg tevreden mee

Race 3: ik wou graag proberen de goede start plek gebruiken om bij de kopgroep te blijven. Helaas werd mijn ergste nachtmerrie werkelijkheid en liet ik de motor afslaan bij de start. Gelukkig kon het veld me ontwijken en moest ik ergens aansluiten achteraan. Ik lag bij de start ergens op p 35. De 7 rondes daarna was het tijd voor de cursus inhalen voor beginners en geëindigd op p15
 
Heb me wel een beetje geërgerd aan de KTM 390, ondanks dat ik het gaaf vond om te zien toch elke keer schrikken, ze prikken hem overal tussendoor en op de rechte stukken vlieg je er langs. Het verschil in vermogen en bochtensnelheid is gewoon te groot.
Prik er eens een rondje achter zou ik zeggen. Als jij (wat je zelf aangeeft) zo veel snelheid laat liggen in de bochten lijkt het me ideaal om eens achter zo'n jongen te rijden en kijken waar je het dan precies laat liggen.
Heb even gekeken in de resultaten en Victor Steeman reed een 53.0, volgens mij kan je van zo'n WK rijder genoeg opsteken *D
 
Prik er eens een rondje achter zou ik zeggen. Als jij (wat je zelf aangeeft) zo veel snelheid laat liggen in de bochten lijkt het me ideaal om eens achter zo'n jongen te rijden en kijken waar je het dan precies laat liggen.
Heb even gekeken in de resultaten en Victor Steeman reed een 53.0, volgens mij kan je van zo'n WK rijder genoeg opsteken *D
Klopt helemaal. Maar we zijn bij RSZ waar we onze eigen competitie rijden. Dan wil je op een (ik spreek even voor mijzelf) fatsoenlijke manier zoveel mogelijk mensen uit je eigen klasse voor blijven of passeren. Daar moeten die heren helemaal niet tussen rijden, die zitten op een heel ander niveau.
Ik ben overigens een paar keer achter zo’n mannetje van dat buitenlandse team dat er was blijven rijden. Einde veenslang er even achter blijven. Dan zijn ze verdwenen en voor ramshoek ben je er weer bij. Lastig om ze daar bij te blijven om er wat van te leren. Maar nogmaals, we reden een RSZ wedstrijd. Dan ga je niet telkens achter iemand blijven rijden.
 
Klopt helemaal. Maar we zijn bij RSZ waar we onze eigen competitie rijden. Dan wil je op een (ik spreek even voor mijzelf) fatsoenlijke manier zoveel mogelijk mensen uit je eigen klasse voor blijven of passeren. Daar moeten die heren helemaal niet tussen rijden, die zitten op een heel ander niveau.
Ik ben overigens een paar keer achter zo’n mannetje van dat buitenlandse team dat er was blijven rijden. Einde veenslang er even achter blijven. Dan zijn ze verdwenen en voor ramshoek ben je er weer bij. Lastig om ze daar bij te blijven om er wat van te leren. Maar nogmaals, we reden een RSZ wedstrijd. Dan ga je niet telkens achter iemand blijven rijden.
Exact dit. Kan me moeilijk door het hele veld in laten halen op het rechte stuk door achter zon ktm te blijven
 
Mijn perspectief van race 2!


M`n racepace was super! Ik kon er alleen ff niet zo blij mee zijn op het moment zelf toen ik die kerel zo voor jaffa op de baan zag leggen. Ik zal je eerlijk bekennen, ik dacht dat hij het niet gered had... Achteraf bleek ik het gelukkig mis te hebben.
Alle rondjes onder de 1:50 en uiteindelijk top5!
21 AL3-287643124312.jpg

#77 voor me had nadat ik hem ingehaald had blijkbaar motorpech, en aangezien ik normaal altijd met #77 reed en de Marshalls zo druk aan het gebaren waren naar ( dacht ik ) mij, na de Haarbocht toch maar ff omgekeken om te zien of ik rook oid zag. Dit kostte me 1 plekkie... maar uiteindelijk dus ook weer niet i.v.m. de rode vlag.

Race 3

Ik wist dus dat er 2 man achter me stonden die sneller waren dan me, en had er al een beetje op gerekend dat ze me voorbij zou raken.
De start was matig, en 1 man kwam me meteen al voorbij. Daarna voelde ik m`n achterbandje slechter worden( zie circuitbanden topic )

Al met al een top dag met 3 super leuke races!
 
Terug
Bovenaan Onderaan