Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Ik ben ook om , zaterdagmiddag maar een test en dan gelijk door naar Assen...

Hoewel zie net op tv wachttijden van 2 uur bij de testlocaties! Wat een klotezooi 😡
Moet voor tv natuurlijk wel spannend zijn. Zojuist in Tiel direct aan de beurt. 0 min wachttijd ;).
 
Ik ben ook om , zaterdagmiddag maar een test en dan gelijk door naar Assen...

Hoewel zie net op tv wachttijden van 2 uur bij de testlocaties! Wat een klotezooi 😡
2 spuiten in je kont en je bent klaar _O-:+

1625252145810.png
 
Nou mail van Frank:

Beste ZAC racers,

Gistermiddag ontvingen wij van het TT Circuit Assen bericht over de nieuwe ‘versoepelingen’:

Op basis van een bewijs van vaccinatie of een negatieve test kunnen we op Assen binnen de hekken weer terug naar ‘normaal’.

Het circuit zal dit beleid vanaf 8 juli 2021 gaan handhaven met de CoronaCheck App van de Nederlandse overheid.

Deze App geeft jou groen licht om binnen te komen en is te activeren met:
  • Een vaccinatiebewijs (volledige vaccinatie), of
  • Een negatief testbewijs van Testen voor Toegang, of
  • Een herstelbewijs
Dit geldt voor organisatie, deelnemers, publiek, sponsoren, geaccrediteerde media en andere bezoekers en duurt voorlopig tot eind augustus.

VOOR IEDEREEN HETZELFDE

Wie op reis naar het buitenland, naar de bioscoop, restaurant of een evenement wil, heeft vooraf de keuze om aan de voorwaarden van de organisatie te voldoen.

Deze keuze is er (met de komst van bovenstaande protocollen) NIET voor onze lopende events, en dat vinden wij niet okay!

Feit blijft dat we daar bij het TT Circuit NIETS aan kunnen veranderen.

Recentelijk bij de TT, binnenkort bij het IDC en alle andere nog komende auto- & motorsport events op Assen, wordt ditzelfde deurbeleid ook toegepast.

Er wordt dus op geen enkel moment onderscheidt gemaakt tussen kleine / grote events met / zonder publiek, dus alles voor iedereen gelijk.

TESTEN VOOR TOEGANG

Ben je nog niet volledig gevaccineerd?

Dan kan je tot 40 uur voorafgaande aan het event een (gratis) Coronatest doen bij de GGD.

Deze uitslag kan je dan uploaden in de CoronaCheck App of je neemt een geprinte versie mee naar het circuit.

ANNULEREN

Wij begrijpen beslist, dat er deelnemers zijn die dit allemaal NIET willen (of kunnen verzorgen).

Daarvoor laat RSZ Motorsport de optie om de ticket van 11 juli 2021 te annuleren en dat kan tot en met zondag 4 juli 2021.

Dat geeft ons ook nog een paar dagen tijd om deelnemers van de reservelijst te benaderen die WEL heel graag willen rijden.

Besluit je volgende week alsnog je ticket aan een andere rijder (in bezit van een racelicentie) te verkopen?

Stuur ons daarvan altijd een bericht voorzien van zijn/haar naam en Emailadres.

EEN MOOI EVENT

Hoe lastig dit ook allemaal is: RSZ Motorsport zal op 11 juli toch de 3 ZAC sprintraces gaan organiseren.

We hebben ons telkens aangepast en daardoor hebben we vrijwel niets gemist van onze prachtige circuitsport.

Ik ga er vanuit dat we deze hobbel ook wel glad strijken en we er samen een prachtige racedag van maken!

Meer info over het event volgt aanstaande woensdag 7 juli ook via de Email 😉

Met sportieve groet,
Frank Kerseboom
organisator

Bijzonder, ik heb deze mail niet gehad.
 
Ik hoorde laatst dat we verplicht een helm op moeten!?
Gekkenhuis, dat beslis ik zelf wel. Ik ga mooi nooit meer naar Assen.
Stel als RSZ in het technisch reglement iets opneemt dat we ook opmerkelijk vinden hebben we er vast ook een mening over maar zullen we er waarschijnlijk wel aan voldoen om lekker te kunnen racen.

Zo zie ik het nu ook. Vooropgesteld: ik vind het ook echt een heel een rare regeling en sta er ook niet achter. Maar het is niet zo dat je je bijvoorbeeld moet laten vaccineren om mee te mogen doen. Het is even een gedoe maar dan kunnen we weer lekker een dagje knallen!

Snap dat voor sommigen het een principe kwestie is, en dat mag ook. RSZ regelt het wel netjes!
 
laat ik voorop stellen ieder is vrij in zijn keuze, de hoop was gewoon lekker ongecompliceerd knallen met eindelijk weer bezoek erbij. moet eerlijk zeggen dat ja ik ga racen maar het leidt nu links en rechts tot verdeeldheid, mensen worden nu gedwongen om keuzes te maken dus nog steeds beleven we deze sport niet met z'n allen dat is klote maar helaas is dit beleid buiten de organisaties om opgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nog steeds in dubio wat te doen..
Ja ik ook. Kan er gewoon boos om worden. Als ik er aan meewerk, baal ik van mezelf. Als ik er niet ben de 11de omdat ik inderdaad te eigenwijs ben, baal ik ook van mezelf. Hoe dan ook die ........... in Den Haag lijken te winnen. En geloof me, er is niemand die er wakker van ligt als wij niet gaan racen. Behalve jijzelf (of ikzelf) en misschien een racevriendje..
 
Ja ik ook. Kan er gewoon boos om worden. Als ik er aan meewerk, baal ik van mezelf. Als ik er niet ben de 11de omdat ik inderdaad te eigenwijs ben, baal ik ook van mezelf. Hoe dan ook die ........... in Den Haag lijken te winnen. En geloof me, er is niemand die er wakker van ligt als wij niet gaan racen. Behalve jijzelf (of ikzelf) en misschien een racevriendje..
Precies dit
 
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo.

Ja, ik vind het belachelijk dat we tot nu toe "gewoon" mochten racen, zonder eerst te moeten testen en nu alles redelijk vrij gegeven is, moeten we ineens een bewijs laten zien....

Maar wat is het probleem om je te laten testen, wanneer je niet gevaccineerd bent?
 
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo.

Ja, ik vind het belachelijk dat we tot nu toe "gewoon" mochten racen, zonder eerst te moeten testen en nu alles redelijk vrij gegeven is, moeten we ineens een bewijs laten zien....

Maar wat is het probleem om je te laten testen, wanneer je niet gevaccineerd bent?
Het is bijzonder pijnlijk en omslachtig
 
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo.

[...]

Maar wat is het probleem om je te laten testen, wanneer je niet gevaccineerd bent?
:^

Ik snap de redenering wel... Eerst was het strikt, met namenlijst, afstand houden ten alle tijden op 't paddock etc.
Want, je wist niet of je besmettelijk was/bent.

Nu ben je vooraf getest (en ja, dan weet je nog niet alles, andere discussie voor een ander topic)
 
Nu zal ik er weinig last van hebben, 11'e kon ik sowieso niet en ergens aan het eind van de maand krijg ik deel 2 van de 5G upgrade. Maar ik kan me voorstellen dat eea voor sommigen nu wat te snel gaat. Het was beter geweest wanneer de organisatie voor de aankomende 2 maanden (?) de keuze had kunnen maken tussen zoals het was of de nieuwe situatie.
 
Ik heb maar een test afspraak gemaakt voor 10 juli… vind het alsnog lastig, maar kan het mezelf wel uitleggen voor nu.
Dus als er nog mensen zijn die geen ticket hebben voor Sport/Supersport 600, houdt de zaterdag ochtend in de gaten, misschien test ik wel positief en moet ik m’n dag alsnog verkopen 🤣😜
 
Ja daar zat ik dus ook aan te denken, ben je lekker mee met dat kort ervoor testen.

Ik heb dan ook zaterdagmorgen geboekt dan kan je nog door verkopen hopelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan