Gewoon Dennis
MF Veteraan - ZAC #346 -
Zitten goeie foto’s tussen! Las dat het de 1e keer motoren was? Mag ‘ie wel vaker doen haha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, eerste keer. zoals je misschien op zn facebook pagina hebt gezien, heeft die alwel veel foto`s gemaakt van de scootersprint (hobby waar ik nogal lang in ben blijven hangen ). maar verder heeft hij nog weinig ervaring met foto`s maken van objecten met een hoge snelheid. Hij zal vast wel eens vaker langs komen, ik heb mn eerste circuit training ook net geboekt namelijkZitten goeie foto’s tussen! Las dat het de 1e keer motoren was? Mag ‘ie wel vaker doen haha
handigste is dat je hem zelf even contact via facebook messenger.Awesome! Heeft hij de foto's van de groene kawa met nr 128 in groot formaat?
Staat 2x op de FB pagina
Mijn pa heeft afgelopen maandag een aantal foto`s gemaakt op het circuit tijdens de ZAC races.
voor de liefhebbers:
klik hier
wie van hier gaan er allemaal naar Croix of is er al geweest?
wat kan je daar verwachten en heeft iemand nog nuttige tips?
zijn er pitboxen? stroomvoorziening? douche/toilet?
of is het een hardcore frans circuit?
zo vannacht uiteindelijk om 02.00 lag ik in mijn mandje vanuit Croix terug naar Groningen spullen lossen en huurbus wegbrengen. toch wel mixed feelings over gehouden aan deze "racedag". Kan er iig over meepraten nu en de boel is nog heel. Voor mij iig geen Croix meer, niet mijn soort circuit.
Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5
Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.
Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5
Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.
Belangrijker, de Franse sportbond deed moeilijk... waarom zou dat op Dijon anders zijn?
Wil er best heen maar wel om de juiste voorwaarden.
Enige waar ik nu mijn vraagtekens bij zet is dat dit ook eerder gemeld had kunnen worden maar dat word natuurlijk niet gedaan om mensen niet af te schrikken.
qua rollende start hadden ze een voorbeeld kunnen nemen aan MSL cup groep 3, daar rijd een voorrijder met hesje voorop en houd een dermate snelheid aan dat iedereen bij kan blijven. rollende start met de 1e wedstrijdrijder op en op deze wijze ook nog eens op stellen was geen succes....ik moest de pitlane nog uit en de voorste waren al door de 1e bocht na het rechte stuk.
Dat ligt aan de mensen voor je en dat het maar een rondje van een minuutje is. Bob reed echt niet hard het eerste stuk bij de 600 klasse.
Ik heb donderdag nog mailcontact gehad met MSL, tot wanneer ik me zou kunnen inschrijven voor race 3 en 4.
Ik kreeg als antwoord dat het ook geen probleem was om op zaterdag te arriveren en daar ter plekke in te schrijven, aangezien er nog plaatsen vrij waren.
Er werd geen woord geschreven over het feit dat er op dat moment nog geen toestemming was van de Franse motorbond om daadwerkelijk races te mogen rijden.
Het had RSZ gesierd mij daar op te wijzen.
Bij mij komt het nu over, dat het RSZ vooral om hun eigen belang ging, ipv het belang van hun klanten.
Ik heb er daardoor toch een beetje een nare smaak aan overgehouden.
Uiteindelijk heeft iedereen betaald voor een racedag, maar een circuitdag gekregen, want "de race" was gewoon een circuitsessie, waarbij alleen de volgorde van het oprijden van het circuit vooraf geregeld was.
Eenmaal de pitsstraat uit werd er direct vol gas gegeven en tegen de tijd dat de eerste coureur, voor de eerste keer de startlijn overging (dus de start van de race), moesten de laatste coureurs nog de laatste bocht voor het rechte eind nemen....
Laat ik voorop stellen dat ik nog niet veel ervaring heb met RSZ.
Ik heb pas dit jaar mijn licentie gehaald en dit pas mijn 2e race was, waarbij de licentiecursus en de 1e race gewoon goed geregeld waren.
Dus ik ga ervan uit dat dit een incident was.
In Assen zal ik normaal gesproken weer aan de start staan
jij reed dan ook redelijk ver vooraan Roy dan heb je zowiezo minder last van harmonica effect . wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er een neutraal iemand voorop moet komen te rijden zowiezo.
Nou ja dat sowieso. Want 5 sessies vrijrijden is goedkoper als racen. Tenminste op Assen, weet de prijzen van Croix zo niet.
Dat klopt, maar op Mettet met Peter ervoor was dit effect er ook.
Was alleen handiger geweest als ze de voorrijder hadden gezegd max 80kmh en uitkomend laatste bocht gas erop. Dit omdat de laatste bocht 40kmh was en er toch niemand harder door gaat.