MyRouteApp, navigatie app voor motor

Ja, maar ik werk dus eigenlijk precies andersom. Vanaf websites, Alpen Tourer, Michelin kaarten etc. haal ik de wegen en passen die ik wil rijden. Die zet ik dus eerst uit. Als dat staat ga ik kijken via welke wegen ik die wil gaan verbinden.

Omdat wij altijd maar met zijn tweeën reizen en in mei, boeken we geen hotels ofzo van te voren. Dat is op de bonnefooi.

Een route is ook niet per definitie een dag. De ene dag doen we 500 km, als het allemaal lekker vlotjes gaat. Een andere dag (regen/ trage start) doen we er 350. Maar het middelt altijd ongeveer naar 425.



Daar zal ik dan eens naar kijken, die optie had ik nog niet gevonden. Dank je.





Klopt, dat is ook wat ik doe, volgens mij. Zet mijn MapSource (.gdb) route via Basecamp om naar een track (.gpx).
In Basecamp Import / export en klaar. Die importeer in dan in mijn TomTom

Ik gebruik dusdanig veel routepunten dat ik zelden of nooit een afwijking heb. (Ik vegelijk altijd het aantal kms in MapSource/ BaseCamp/ TomTom. Komt altijd 99,9% overeen.


Maar komende winter ga ik eens serieus stoeien met MRA.


Ik las dat de nieuwe versie MRA je zelf POI's kan aanleggen, en dan van daaruit de route maken.
Zo werk ik ook altijd.

Ik maak dan een complete route, die ik pas op het laatst opsplits in dagdelen.
 
Sorry voor de kick omhoog van dit topic..

Ik zie een aanbieding voor MRA Gold, 180 euro ipv 300 euro.

Is een Gold abbo altijd zo duur geweest ?
Ik weet dat ik behoorlijk minder betaald heb destijds.

Ik vind het een goed programma maar denk dat er maar weinig gebruikers tot aanschaf zullen overgaan met deze prijzen.
 
Nee. Gold Lifetime was destijds 99 Euro en met korting zelfs maar 69 euro. Dat heb ik er dan ook voor betaald.

Ik vind 180 Euro ook best wel veel geld en heb ook mijn twijfels of het wel 180 euro waard is. Gold voor een jaar is iets van 30 euro. Dat betekent dat je met de aanbieding dus direct voor 6 jaar betaald. Over 6 jaar kan er al weer veel veranderd zijn en kan MyRoute zijn waarde misschien niet meer hebben.
 
Afgelopen zomer lifetime gekocht voor €69. Dat vond ik zelf op het randje. Ik snap wel dat lifetime er af gegooid hadden, en nu zo duur gemaakt, je kan slecht leven op mensen alleen die 69 euro uitgeven voor iets zolang de service actief is..
 
Op advies van toch maar even gekeken naar mra
Kreeg gelijk al weer jeuk. Wil je de map verslepen krijg je gelijk gratis waypoints erbij :?

En dan dat lifetime gold 300,-- 180,-- "abo" (moet je het wel langer dan 5 jaar gebruiken) 8)7
Enige dat echt een toegevoegde is, is streetview, maar daar heb je geen flikker aan in het sauerland of de eiffel of waar dan ook in Duitsland

Laat maar. Gratis alternatieven genoeg.
Mapsource/Basecamp +OSM doet 't altijd - ook als er geen internet is :W
 
Laatst bewerkt:
hoezo map verslepen en dan meer waypoints.ik zeg je moet wel even wennen,gaat niet in 1 dag,gewoon even dat gratis mra gebruiken....
tja en waar haal jij die 180 euro vandaan?
volgens mij 99 euro lifetime,ik gebruik al 2 jar de gold member,en ben zeer tevreden zoals ik al zei.......geef het een kans,alles wat nieuw is is in het begin heel erg wennen....
 
hmmm das inderdaad wel heel erg duur..........

ik las eerst dit verhaal
ik hoor je bijna zeggen; ‘waarom zou ik hiervoor betalen, er zijn ook gratis programma’s’. Ja, dat is waar en niet waar. Koop je een Garmin, dan kun je Basecamp gratis gebruiken, maar de kosten van de software zijn meegenomen in de prijs van de hardware. Basecamp wordt (bijna) niet verder meer ontwikkeld. Logisch, want ze bieden het aan als extra op hun hardware. Al het werk dat ze eraan hebben gaat ten koste van hun winstmarge. Hetzelfde geldt voor MyDrive van TomTom. Heb je daar voldoende aan dan begrijpen wij dat, MyRoute-app is echter gemaakt voor de liefhebber die meer wil dan wat Basecamp en MyDrive aanbieden.

MyRoute-app Gold kost €24,50 per jaar met terugkerende betaling, €49,- eenmalig voor één jaar of €99,- voor Lifetime toegang.




en daarna zag ik bij aanschafen mra als ik dat voor bv iemand anders wilde kopen die 180 staan...pfffffff ben ik blij dat ik destijds inderdaad meteen lifetime heb gepakt,maar je kan toch eerst de gratis versie uitproberen,lijkt mij,dat niemand dat lifetime meer koopt zo,en mss kan je beter per maand.....
 
Ik zou maand/seisoen betaling ideal vinden. Hopelijk gaan ze die optie ook toepassen. Zonde om voor iets te betalen als je er maanden geen gebruik van maakt.
 
maanden geen gebruik van maakt,in de winter maak ik mijn routes voor mijn motorvakanties in de zomer heerlijk.,,,,,,,
ik heb meteen een lifetime abonnement genomen dus ik maak me nergens druk om..*D
 
Zelfde hier, heerlijk toch- in de winter je routes maken voor het komende jaar!!
vooral de zomervakanties kan ik weken zoek zijn met speuren naar leuke plekken enzo.

verder begrijp ik die weerzin over het betalen voor MRA niet.
je bedrijft toch een hobby, dan mag het toch best wel wat kosten?
als je een goed product wil, dan betaal je er toch voor? die paar tientjes geven mij heel veel routeplan genot.

als je het gratis wilt doen- prima. neem dan een basic MRA of leef je uit in Basecamp.
 
@bartho ja het is nu misschien wel heel duur maar je krijgt er echt heel erg veel voor en ook echt hele goede service hebben ze en de jongens zitten niet stil,alles wordt en blijft doorontwikkeld....ik was meteen in het begin gelukkig zo slim en heb lifetime dus geen zorgen meer.....en je vroeg of er iemand was die de navigatie had van hun IKKe.......................
Werkt prima op mijn samsung s7 edge die zijn namelijk waterdicht ,maar nu komt de maar,ik ben altijd een tomtom gewend en ja dan is het gewoon echt even wennen en heb de nieuwste tt aangeschaft en ook hieraan moet ik no steeds wennen,want de oudere tomtom riders werkten veel anders maar alles komt goed..

De voordelen van de navigatie van mra is dat al je route er al op staan die je gemaakt hebt met mra en je dus meteen kunt gebruiken ,ik moet echt even nadenken is al weer even geleden dus stel je vraag dan heb ik er misschien antwoord op...
 
Ik ben gestart aan 25€ per jaar en vind dit een eerlijke prijs. Maar nu heb ik die optie niet meer. Enkel 300 € lifetime. Dat vind ik te veel. Hier haak ik dus af. Maar basecamp voldoet voor mij perfect.
 
@bartho Ja ik gebruik die app wel. Er zijn voor en nadelen aan. Voordeel is de heldere interface en de bruikbaarheid is goed vermits de route niet plots verandert hoeft te worden. Op mijn Garmin zet ik herbereken uit en rij terug naar de route als ik er vanaf ben geweken bijv. door wegwerkzaamheden of een markt in een dorp. Dat kan met de app niet. Heb je in dat stuk net een Waypoint staan, dan moet je dat eerst verwijderen: handschoen uit, punt verwijderen, handschoen weer aan. Anders blijft hij terugnavigeren naar dat punt. Er zijn geen zachte punten zoals bij Garmin. Niet handig als je voorrijder bent van een groep en een sliert van motoren achter je aan hebt.
 
Ja zo denk ik er ook over. Herberekend moet uitschakelbaar zijn. Dus ik blijf ik garmin (396) gebruiken. Ik maak nu gebruik van MRA om tracks die ik thuis maak op MRA via de smartphone naar de zumo draadloos te zenden. Dit werkt goed. Alleen, en dat is niet evident, moet je over internet beschikken.
 
Ja ,oude man, ik wil mijn abonnement voortzetten van 25 € per jaar dat vind ik in jouw link niet terug. Ik had mij geëngageerd drie jaar terug aan een abonnement van 25 € voor MRA enkel op de pc. Het navigatie gedeelte op de smartphone interesseert mij nu niet omwille van hoger genoemd probleem.
Ik doe wel verder met garmin.
 
Klopt 25 euro lukt niet meer de prijs is verhoogd naar € 30,- per jaar of € 79,95 voor 3 jaar.

Zie MyRoute-app Gold – MyRoute-app: De #1 alles-in-een routetool

De herintroductie van de lifetime versie van € 300,- is inderdaad niet voordelig maar begin december gaf men hier een erg hoge korting op.
Natuurlijk was dit nog niet zo voordelig als de oude lifetime deal maar toen was het product ook nog niet zo compleet en goed als het nu is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan