Navigatie apps

HanMosh

Rookie
8 sep 2023
1
0
Goedendag, net nieuw hier, net mijn motorrijbewijs gehaald en net een motor aangeschaft. Nu lekker touren: ik ben op zoek naar goede raad over navigatie apps voor motor. Meeste versies kunnen in de gratis versie niet veel. Ben op zoek naar app waar ik routes in kan downloaden, die mijn routes kan opslaan etc en niet al te duur. Wat is een app met goede prijs/mogelijkheden verhouding? Alvast bedankt voir rx's.
 
Ik zou gaan voor tomtom go ride deze is momenteel gratis. Dan kan je gewoon zelf vrij snel een interessante route rijden als je gewoon een punt aanklikt of bestemming ingeeft.
 
Ik zou gaan voor tomtom go ride deze is momenteel gratis. Dan kan je gewoon zelf vrij snel een interessante route rijden als je gewoon een punt aanklikt of bestemming ingeeft.
Ik gebruik de TomTom go navigatie (betalend)
is de go Ride app beter/even goed?
 
ik heb zelf tomtom go navigatie, gebruik ik in de auto en op de motor, geweldig
De go ride app heb ik een paar geprobeerd maar ben snel weer terug gegaan naar tomtom go op mijn android.
Wat ik allemaal niet fijn vond weet ik niet meer, maar het was niet mijn ding.
Als je in tomtom go een route hebt gemaakt dan kun je makkelijk de route type aanpassen naar spannend en dan krijg je een hele mooi route
 
Tomtom go ride moet je continu 4G aan hebben helaas wat data slurpt.

Tomtom go moet je een kaart downloaden en kun je dus offline gebuiken.
Lekker makkelijk alleen een km lock.
Daar is wel iets over te vinden op internet om uit te zetten.

Ben verder zelf ook nog zoekende naar een die de go versie overtreft.
 
Dat offline gedeelte van TomTom GO is belangrijker dan je denkt. In Duitsland zijn er genoeg gebieden waarbij er je geen mobiele data voor handen is. Andere apps kunnen dan lastig gaan doen. Dit jaar ga ik naar Schotland. Ook daar schijnt het bereik niet altijd even goed te zijn.

Zoek je een app die GPX bestanden accepteert en deze betrouwbaar gebruiken kan? Een app die met een figuurlijke koevoet of sloophamer niet van de wijs te brengen is? Altijd werkt onder eigenlijke alle omstandigheden?
Ik ben zelf nog geen betere tegengekomen dan TomTom GO.
Het lust weinig data. Ook de offline kaarten zal een steentje bijdragen aan de stabiliteit. Het is niet voor niets dan sommige andere apps ook offline kaarten aanbiedt. Het zijn vaak de apps die zichzelf aanprijzen als DE navigatie app voor bijv motorrijders.

Het mist wat functionaliteit. Zoals het tonen van bijvoorbeeld je van te voren bedachte lunchlocatie en offroad navigatie.
 
Laatst bewerkt:
Tomtom go ride moet je continu 4G aan hebben helaas wat data slurpt.

Tomtom go moet je een kaart downloaden en kun je dus offline gebuiken.
Lekker makkelijk alleen een km lock.
Daar is wel iets over te vinden op internet om uit te zetten.

Ben verder zelf ook nog zoekende naar een die de go versie overtreft.
TomTom Go kost 20 euro per jaar en doet aan gezinsdeling. Ik vind dat goedkoop voor wat ervoor krijgt. Daar betaal ik graag voor. Ik heb ook MyRoute App navigatie. Ook betaald, maar heb nu weer een bug waardoor het niet wekt op android.
 
Ik vind Kurviger goed. Ik gebruik de goedkope versie (€ 15,00 per jaar) icm mijn oude Garmin Zumo 390LM. Bevalt prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan