Ervaringen met centrale paddock stand ?!

ZXRH88

MF veteraan
10 jul 2015
11.195
6.787
Hoogeveen
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar 2 centrale motor stands, motorlifts, center stand.. hoe je het maar noemt.

Ik ken ze van Bursig, Constands en Abba. Ze zijn inmiddels enkele jaren op de markt dus ik had verwacht makkelijk gebruikers ervaringen te vinden, niet dus..
Dus ik even zoeken op het motor-forum, zie wel reacties van mensen die er 1 hebben maar dan verder niets onderbouwen of heel andere eisen stellen.

Nu is mijn vraag : wie heeft er ervaring met 1 of meerdere van deze merken, of kent er nog anderen ? Gaat bij mij om een zx10r en z900 die ik gewon in de winter weg wil kunnen zetten met de wielen van de grond en strak tegen de muur. onderhoud etc is dus niet van toepassing.

Nog even voor het idee : Plaatje

Nogmaals, het gaat mij om ervaringen.. gedachtes heb ik zelf ook wel :P
 
Ik heb vele honderden klanten voorzien van ABBA-stands. Eventueel kan ik wel wat klanten vinden die hun ervaringen willen delen?

Op You-Tube staan vele gebruikerservaringen van de ABBA-stands. Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren vele awards gewonnen.

Echter, voor wat jij wilt zou ik gewoon goedkope paddockstands kopen. Daar zijn dit soort stands gewoon te goed/te duur voor.
 
Op marktplaats zit ook iemand die maakt ze op maat voor je motor. Man woont in Tolkamer en de prijs die hij er bij geeft is 70euro.... dat is vele malen goed koper dan een abba bijv.
Die heb ik zelf en aan gepast voor mijn Suzuki srad. Werkt prima lekker stabiel en makkelijk met een schokbreker wissel end. En hij hangt uit de veren. 👍
 
Dankje maar ik bedoel echt de variant op wieletjes die je omhoog kunt pompen etc.

:$ ik had niet gekeken welke versie je exact bedoelde. Ik heb het nl over een zelfde principe als @Woutert laat zien....

Degene met de wieltjes heb ik geen ervaring mee.:N

Maar als ik het prijsverschil zie tussen degene die jij post (plaatje :+) en een abba versie, heb ik ook zo mijn vraagtekens over de kwaliteit.....
 
de variant op wielen neemt wel lomp veel ruimte in,
ik heb de gewone Abba stand ,en voor 2 assteunen ,stukje 15mm buis door de vooras en hij staat helemaal van de grond en stabiel.
 
:$ ik had niet gekeken welke versie je exact bedoelde. Ik heb het nl over een zelfde principe als @Woutert laat zien....

Degene met de wieltjes heb ik geen ervaring mee.:N

Maar als ik het prijsverschil zie tussen degene die jij post (plaatje :+) en een abba versie, heb ik ook zo mijn vraagtekens over de kwaliteit.....
Hahha Die had ik dus ook gevonden.

Ik wil er qua kwaliteit een concessie op doen aangezien ik ze puur zal gebruiken om de fietsen in de winter mee weg te zetten en sporadisch voor wassen/poetsen.
Onderhoud aan de motoren doe ik niet zelf dus ik ga niet sleutelen zodra die op de center stand staat.
Vandaar dat de constands ook een goede optie is voor 250

de variant op wielen neemt wel lomp veel ruimte in,
ik heb de gewone Abba stand ,en voor 2 assteunen ,stukje 15mm buis door de vooras en hij staat helemaal van de grond en stabiel.

Ik snap je maar ik heb al voldoende voor en achter bokjes ;)
Zie dus geen toevoeging in de superbike stand.. toch bedankt voor het mee denken en je reactie !
 
Hahha Die had ik dus ook gevonden.

Ik wil er qua kwaliteit een concessie op doen aangezien ik ze puur zal gebruiken om de fietsen in de winter mee weg te zetten en sporadisch voor wassen/poetsen.
Onderhoud aan de motoren doe ik niet zelf dus ik ga niet sleutelen zodra die op de center stand staat.
Vandaar dat de constands ook een goede optie is voor 250



Ik snap je maar ik heb al voldoende voor en achter bokjes ;)
Zie dus geen toevoeging in de superbike stand.. toch bedankt voor het mee denken en je reactie !

Als je er zelf niet aan sleutelt en ze alleen wilt gebruiken om ze weg te zetten, waarom gebruik je dan niet gewoon 2 paddockstands (voor en achter) :?

Dan bespaar je 200 a 150 euro en neemt ook minder ruimte in.
 
Ik ga het proberen simpel uit te leggen ;

- motoren staan bijna klem qua ruimte in de lengte, hierdoor kan alleen de voor of achter bok er onder en dus niet beide tegelijk. In de "breedte" heb ik ruimte genoeg waardoor dus een center stand in beeld is gekomen. Hierdoor zou ik de motoren met beide wielen van de grond kunnen krijgen en zelfs nog richting de muur kunnen zetten, wat mij dus weer vrije ruimte oplevert om wat te knutselen in de wintertijd.

- mijn vriendin krijgt haar z900 niet op de bok zonder dat iemand erbij is, met deze zou dat wel lukken

- we gaan allebei met gekleurde wielen rijden en wil ze makkelijk kunnen schoon maken

- ik wil gewoon zo n ding :)

-
 
Ik ga het proberen simpel uit te leggen ;

- motoren staan bijna klem qua ruimte in de lengte, hierdoor kan alleen de voor of achter bok er onder en dus niet beide tegelijk. In de "breedte" heb ik ruimte genoeg waardoor dus een center stand in beeld is gekomen. Hierdoor zou ik de motoren met beide wielen van de grond kunnen krijgen en zelfs nog richting de muur kunnen zetten, wat mij dus weer vrije ruimte oplevert om wat te knutselen in de wintertijd.

- mijn vriendin krijgt haar z900 niet op de bok zonder dat iemand erbij is, met deze zou dat wel lukken

- we gaan allebei met gekleurde wielen rijden en wil ze makkelijk kunnen schoon maken

- ik wil gewoon zo n ding :)

-

Hahahah. Duidelijk. :t
Succes met de zoektocht!
 
Ik ga het proberen simpel uit te leggen ;

- motoren staan bijna klem qua ruimte in de lengte, hierdoor kan alleen de voor of achter bok er onder en dus niet beide tegelijk. In de "breedte" heb ik ruimte genoeg waardoor dus een center stand in beeld is gekomen. Hierdoor zou ik de motoren met beide wielen van de grond kunnen krijgen en zelfs nog richting de muur kunnen zetten, wat mij dus weer vrije ruimte oplevert om wat te knutselen in de wintertijd.

- mijn vriendin krijgt haar z900 niet op de bok zonder dat iemand erbij is, met deze zou dat wel lukken

- we gaan allebei met gekleurde wielen rijden en wil ze makkelijk kunnen schoon maken

- ik wil gewoon zo n ding :)

-
Zeg dat dan gewoon.;)
 
Oke Jan, ik zal vanavond de Kadaster papieren op zoeken en er foto s van sturen evenals de afmetingen van beide motoren en hoe de garage ingericht is.
Moet ik buiten de vaste dingen ( bj, km stand , burgerlijke stand, geslacht ) nog dingen in vullen ? Zoals mn avond eten bijvoorbeeld ? Of wat de buurvrouw vandaag voor was heeft ?

Of ik laat het hierbij :P
 
Oke Jan, ik zal vanavond de Kadaster papieren op zoeken en er foto s van sturen evenals de afmetingen van beide motoren en hoe de garage ingericht is.
Moet ik buiten de vaste dingen ( bj, km stand , burgerlijke stand, geslacht ) nog dingen in vullen ? Zoals mn avond eten bijvoorbeeld ? Of wat de buurvrouw vandaag voor was heeft ?

Of ik laat het hierbij :P

T is goed zo :} wel graag een piccie van wat je straks gekocht hebt ,puur nieuwsgierigheid :Y
 
Ik zag net een filmpje op facebook en toen dacht ik; dat wil jij!

motor-lift.png


Helaas krijg ik het filmpje niet gepost hier, maar het werkt daadwerkelijk super snel.

Off topic; deze koplampen zijn mooier dan de standaard :9
 
Nu wil ik het filmpje ook zien !! Heb je geen linkje of weet je de pagina nog ?

Die koplampjes lijken zo al wel wat op de vaianten die ik ook op ebay heb gezien, uit het land van de rijzende zon
 
Ik heb hem gevonden ! Pit stop kawasaki heet ie bij mij.
Zie alleen dat ze wel een achter bok gebruiken en dat het ding aangesloten is op perslucht oid. In de basis is het wel hetgeen ik zoek, alleen dan natuurlijk handmatig bediend


En op een ander tempo😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan