Erg storend ratelend geluid Triumph Thunderbird Commander

Ik denk dat het iets simpels is zoals een loszittend boutje in je voorspatbord.
Voor de monteur moeilijk te vinden stilstaand op de hefbrug.
 
Op de Internationale Triumph forums kom je vrij veel tegen over geluid bij de thunderbird, je kan dat proberen te vergelijken met wat jij ervaart, het is lastig te zeggen wat "normale" geluiden zijn, en of wat jij hoort daarbij valt. Dat zou een goede dealer moeten kunnen zeggen.
Als je een scherm erop hebt kan dat ook als een klank kast werken, je kunt het dan een keer zonder proberen.
Op Engelstalige forums kom je inderdaad wel een en ander tegen over minimale tot erg storende geluidsproblemen.
Sommigen praten over piston slap. Namelijk teveel speling tussen de zuiger en de zuigerwanden waardoor de zuiger tegen de cilinderwand slaat wat tot erg storend geratel kan leiden. Er blijken ook Thunderbirds 1700 geproduceerd te zijn met te kleine cilinderkoppakkingen van de 1600 versie waardoor de zuiger hij hogere belasting de randen van de pakking raakt met het nodige lawaai tot gevolg.
Van onbelangrijke loszittende onderdeeltjes tot constructiefouten .
Keuze genoeg blijkbaar.
 
Heb op mijn motor recent ook een heel irritant geluid gehad. Kon het heel moeilijk vinden. Bleek uiteindelijk dat de verstelschroef van de koplamp los gekomen was en daardoor het chrome randje van de koplamp erg hinderlijk zat te klapperen.

Ook heb ik zo'n verstevigings stang op mn stuur zitten. Geen idee wat de officiele term is. Zo'n stangetje dat aan beide kanten op het stuur vast zit. Hier zat de inbus aan 1 kant niet goed vast, wat ook erg irritant resoneerde bij bepaalde toerentallen.

Wellicht kun je er niks mee, maar wie weet.
 
Waarschijnlijk zal,het probleem toch opgelost raken.
 
Laatst bewerkt:
Tot mijn tevredenheid blijkt de Triumph dealer Wevelgem nu toch bereid te zijn om een voor beide partijen bevredigende oplossing uit te werken. Dit ondanks het feit dat de normale garantieperiode reeds verlopen is.
 
Ondanks de verlopen garantieperiode blikt de dealer nu toch bereid om een bevredigende oplossing uit te werken.
 
Dat is mooi. Is het nu ook duidelijk wat het probleem is ?
 
Waarschijnlijk was het dan toch piston slap. De zuigers en de cilinderwanden werden vervangen en het geratel blijkt nu volledig verdwenen. Tot mijn tevredenheid heeft de Triumph dealer een groot deel van de kosten voor zijn rekening genomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan