Erg storend ratelend geluid Triumph Thunderbird Commander

Nicodeem

Rookie
Lid geworden
9 sep 2024
Berichten
19
Waarderingsscore
3
Ik heb vorig jaar een tweedehands Thunderbird Commander aangeschaft die bij nader inzien toch een erg storendcratelend geluid blijkt te produceren.
 
Laatst bewerkt:
Bij hoeveel toeren gebeurt dit? Zit je niet gewoon op een te laag toerental voor de snelheid?
 
Er zit spijtig genoeg geen toerenteller op de in België geleverde modellen . Raar genoeg in Engeland wel.
Heeft niks met te laag toerental te maken volgens mij, want in bijna alle versnellingen en bij alle snelheden doet het probleem zich voor.
 
Wat de sleutelhanger betreft. Ik steek de contactsleutel er los op zonder hanger om de chroom rond het contactslot niet te beschadigen.
 
Er zit spijtig genoeg geen toerenteller op de in België geleverde modellen . Raar genoeg in Engeland wel.
Heeft niks met te laag toerental te maken volgens mij, want in bijna alle versnellingen en bij alle snelheden doet het probleem zich voor.
is het misschien jouw kunstgebit die begint te klapperen vanaf een bepaalde snelheid/toerental ??? :+ :+ :+

Alle gekheid op een stokje, waar komt dat ratelden geluid vandaan? komt het uit de versnellingsbak of de motorblok zelf?
Is het wellicht de ketting die te slap staat?
 
Laatst bewerkt:
Een kennis van mij die veel aan motoren werkt heeft met mijn motor gereden. Volgens hem komt het geluid niet rechtstreeks uit het blok.
 
Mogelijk een los zittend onderdeel.
Maar tot nu toe nog niks gevonden .
Reeds Rubbers tussen de voorste chromeplaat geduwd en zonder scherm gereden.
 
Niet tijdens is het problem er niet .
Alleen op een testbank kan men misschien proberen om het probleem te vinden.
 
Sorry, tijdens het rijden is het probleem er niet.
 
uitlaat nog netjes vast? Alle kapjes nog netjes in de rubbers of is er ergens eentje tussenuit gevallen? Rubbers nog tussen tank en frame? Alles bij de koplamp nog steeds netjes vast? Geen connectors in de koplamp die trillen?
 
Shit , ik schrijf fouten.😝
Als ik niet rijd is het probleem er dus niet
De motor op een testbank plaatsen zou misschien eens interessant zijn.
 
Op de expresweg aan 120 of meer hoor ik het geluid zelfs nog .Dus ik denk dat het niet zomaar een kleine connector is.
 
Op de expresweg aan 120 of meer hoor ik het geluid zelfs nog .Dus ik denk dat het niet zomaar een kleine connector is.
Dan moet je eens weten wat voor herrie een klein kutconnectortje kan maken aan de binnenkant van een holle ruimte.
 
Ben terug naar de dealer geweest tijd na de garantieperiode

Doen of hij neus bloed is blijkbaar de gewoonte bij sommige dealers tijdens de garantieperiode .
je hebt niets laten weten tijdens de garantieperiode, maar bent wel aan het kakken op de dealer dat zijn neus bloed tijdens de garantie ???

in bijna alle versnellingen en bij alle snelheden doet het probleem zich voor.
Sorry, tijdens het rijden is het probleem er niet.
Op de expresweg aan 120 of meer hoor ik het geluid zelfs nog .
dus hij doet het bij alle snelheden en in alle versnellingen maar niet tijdens het rijden ????
tenzij op de expressweg aan 120 of meer ??????? want dan doet hij het ZELFS NOG. dus bij lagere snelheden ook ?????
Shit , ik schrijf fouten.😝
ik denk het ook. en ik snap die dealer wel, want met zo'n verhaal zou ik ook zeggen dat alles in orde is want het raakt kant nog wal. niemand geraakt daar aan uit.
Als ik niet rijd is het probleem er dus niet
logisch, dat is zo met bijna alle problemen : gebruik je het apparaat niet kan je geen last hebben van de problemen die er mogelijks in zouden zitten
De motor op een testbank plaatsen zou misschien eens interessant zijn.
is altijd interessant, maar of het jou gaat helpen met je "probleem" ???
Een kennis van mij die veel aan motoren werkt heeft met mijn motor gereden. Volgens hem komt het geluid niet rechtstreeks uit het blok.
nou, dan weet je het toch al ? maar de garantie is voorbij dus op eigen kosten open (laten) smijten

mijn 2 centen
 
Tijdens de garantieperiode ben ik wel bij de dealer langs geweest , maar daar vonden ze niet direct een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid ,als ik niet rijd maar bij stilstand het gas open trek is het probleem er dus niet.
 
Tijdens de garantieperiode ben ik wel bij de dealer geweest.Hun mecanicien heeft de motor nagekeken maar beweerde dat alles in orde was. Een kennis van mij die al veertig jaar als hobby aan motoren sleutelt heeft een testrit gedaan en heeft mij verzekerd dat het abnormale lawaai er zeker is.Bij de dealer met een kluitje in het riet gestuurd dus.
waarom schrijf je dan eerst wat anders ?
 
Kijk is of je doppenset nog comleet is
 
Het dingetje voor de radiator heb ik al aangepakt.
Wat het eerst iets anders schrijven betreft .Ik heb dikke vingers en tzijn kleine letters en Ik heb een zeer vervelende telefoon met woordvoorspelling die mijn tekst steeds verandert als ik niet goed oplet. Als ik niet constant controleer heb ik van de banaan. En ik krijg het niet uitgezet.,😖
 
Voorspatbord schijnt een kwaaltje te zijn. Dat zou je ook even kunnen checken. Net als het dingetje voor de radiator.

Als je engels een beetje degelijk is zou ik dit eens doorlezen:
Heb het eens nagelezen. Ik ben blijkbaar niet de enige Triumph eigenaar met vervelende bij geluiden. Bij sommigen lijkt het miniem. Bij mij lijkt het met momenten of er een mitrailleur actief is.
 
Op de Internationale Triumph forums kom je vrij veel tegen over geluid bij de thunderbird, je kan dat proberen te vergelijken met wat jij ervaart, het is lastig te zeggen wat "normale" geluiden zijn, en of wat jij hoort daarbij valt. Dat zou een goede dealer moeten kunnen zeggen.
Als je een scherm erop hebt kan dat ook als een klank kast werken, je kunt het dan een keer zonder proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan