Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

In '95 toen haast een nieuwe FZR600R zwart/oranje gekocht daar (Berkenwoude straat).
Pa lief was toen ook mee, en heeft mij soort van bespeeld, en uiteindelijk met een nieuwe Soes 500 Slingshot de deur uit gereden.
Turquoise blauw, volle kuip, en top koffer op laten zetten.

Maand later, fiets plat😒
Ach ja, je bent jong en wild😇



De FZR600R, blijft mij nu nog steeds een plaatje om te zien.
 
In 1988 bij safe Rotterdam een nieuwe virago 920 gekocht, Canadees import, Inc Jo's schurgers kuip en 3 deluge givi kofferset
 
In '95 toen haast een nieuwe FZR600R zwart/oranje gekocht daar (Berkenwoude straat).
Pa lief was toen ook mee, en heeft mij soort van bespeeld, en uiteindelijk met een nieuwe Soes 500 Slingshot de deur uit gereden.
Turquoise blauw, volle kuip, en top koffer op laten zetten.

Maand later, fiets plat😒
Ach ja, je bent jong en wild😇

De FZR600R, blijft mij nu nog steeds een plaatje om te zien.
Turquoise...................... :r:r:r (erger kan niet)
Niet eens de motor zelf, maar deze kleur................Brrrrrrrrrrrrrr

Dan is een FZR in willekeurig elke andere kleur altijd beter.:t
(zelfs vrienden-rose is dan nog mooier)
 
In '95 toen haast een nieuwe FZR600R zwart/oranje gekocht daar (Berkenwoude straat).
Pa lief was toen ook mee, en heeft mij soort van bespeeld, en uiteindelijk met een nieuwe Soes 500 Slingshot de deur uit gereden.
Turquoise blauw, volle kuip, en top koffer op laten zetten.

Maand later, fiets plat😒
Ach ja, je bent jong en wild😇



De FZR600R, blijft mij nu nog steeds een plaatje om te zien.
Ik heb die pas gekocht, zo ontzettend mooi onderhouden fiets, de 1000 heb ik ook in deze kleurstelling

20191011_183340.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kwam er ook altyd in rotterdam,iedere zaterdag slap ouwehoeren op t bankje daarzo. Ook diverse motoren links en rechts bij de harley zaak. Altyd netjes geholpen. Gelukkig dat ik er niets gekocht of had staan toen de poort dicht bleef en safe gesloten bleef. Was nog een heel gedoe toen dacht ik om je bike terug te krijgen en geld.
 
Ik heb die pas gekocht, zo ontzettend mooi onderhouden fiets, de 1000 heb ik ook in deze kleurstelling

Bekijk bijlage 1443244


🥰

Blijven echt schatjes..
Maar zeer tevrede met hun 'kindjes/ afstammelingen' de DonderPoes*O*
Al diverse van gehad (en nee, niet omdat ze stuk gingen B|die echt stuk stuk was, maar omdat het gras aan de overkant groener bleek te zijnB|
 
Kwam er ook altyd in rotterdam,iedere zaterdag slap ouwehoeren op t bankje daarzo. Ook diverse motoren links en rechts bij de harley zaak. Altyd netjes geholpen. Gelukkig dat ik er niets gekocht of had staan toen de poort dicht bleef en safe gesloten bleef. Was nog een heel gedoe toen dacht ik om je bike terug te krijgen en geld.

Klopt, gingen toen geruchten rond dat sommige de glazen pui er uit wilde rammelen en zelf hun eigendom gingen terug 'vorderen'.
Heeft toen ook nog iets van extra beveiling gehad daar..
Is een roddel uiteraad..
 
Kwamen wel eens in Rotterdam, was altijd leuk motortjes kijken daar, hadden lekker veel staan.

Daar wat meer aan het begin van de straat stonden in een loodsje diverse motoren uit de grijze import. Mijn broer heeft daar destijds nog een Magna V30 gekocht, best leuke machine was dat.

Toen die harleys daar rechts kwamen ben ik er niet veel meer geweest.
 
Herinner me nog een anecdote nav het topic over lawaaiierige uitlaten.
De vriendin van mijn zwager had net haar rijbewijs en een Suzuki Savage met een echt open uitlaat.
Wel een leuk geluid.
Wij samen naar de jaarmarkt in Rotterdam.
Komen de snelweg af en worden, door de politie, naar een parkeerplaats geleid voor een geluidscontrole.
Het ging om haar motor, dus ik zet mijn motor een eind verderop.
Praat zo eens met die agent en hij legde mij uit hoe de meting ging.
Dus ik vroeg, waarom zij wel en ik niet ?
"Ja, jij hebt een Harley, die mogen meer geluid maken."


Bekijk bijlage 1442847

Wat heeft die Virago met het verhaal te maken?
 
Kwamen wel eens in Rotterdam, was altijd leuk motortjes kijken daar, hadden lekker veel staan.

Daar wat meer aan het begin van de straat stonden in een loodsje diverse motoren uit de grijze import. Mijn broer heeft daar destijds nog een Magna V30 gekocht, best leuke machine was dat.

Toen die harleys daar rechts kwamen ben ik er niet veel meer geweest.
Loodsje?die was nog groter dan Safe zelf. :Y
 
Ja
Dat weet ik niet helemaal meer precies, er stonden er inderdaad aardig wat.
Ja dat was in de toptijd van de USA import motoren,volgens mij reden die Amerikanen nooit want er stonden vaak belachelijk
weinig miles op voor hun leeftijd.
 
jajaja.... toch weet ik niet of ze altijd heel die loods gebruikten hoor, in mijn beleving was er een heel deel af gezet met zwarte gordijnen oid.
Heel de loods was gehuurd door Safe,maar of ze heel de loods gebruikten weet ik niet meer,koste wel een slordige 180000,- guldentjes
aan huur per jaar,daar moesten ze heel wat motorfietsjes voor slijten,ze hebben het ook niet lang gehad.
 
Volgens mij was er een safe motorzaak in Hengelo. Later overgegaan naar Enschede Piet van Dijk heeft volgens mij de zaak verkocht aan safe . heeft maar een paar jaar bestaan daar. Maar piet van dijk was de motor zaak in Twente.
 
Ik weet niet of zelfde bedrijf/ keten?
Was hier ook in Veenendaal een motorzaak Safe.
Daar ging ook ineens de stekker uit.......................
 
volgens mij was er de overname van EMG en toen is het snel minder geworden .
de European Motorcycle Group , kan er alleen niks op google over vinden ..
 
Volgens mij was er een safe motorzaak in Hengelo. Later overgegaan naar Enschede Piet van Dijk heeft volgens mij de zaak verkocht aan safe . heeft maar een paar jaar bestaan daar. Maar piet van dijk was de motor zaak in Twente.

Er was eens een Safe Hengelo, verhuisd vanuit Ommen. Daarnaast bestond er idd. Piet van Dijk in Enschede.
De Safe groep bedacht in al hun grootheidswaanzin dat het overnemen van Piet van Dijk hun positie zou verbeteren en Hengelo werd bij Enschede gevoegd. Helaas was deze overname één van de nagels aan hun doodskist.
Vanuit Enschede zijn ze nog even verhuisd naar Almelo tot de bubbel gebarsten was.
Het had idd meerdere namen door de jaren heen, Holland motors (ofzo) EMG en nog een paar.
 
Er was eens een Safe Hengelo, verhuisd vanuit Ommen. Daarnaast bestond er idd. Piet van Dijk in Enschede.
De Safe groep bedacht in al hun grootheidswaanzin dat het overnemen van Piet van Dijk hun positie zou verbeteren en Hengelo werd bij Enschede gevoegd. Helaas was deze overname één van de nagels aan hun doodskist.
Vanuit Enschede zijn ze nog even verhuisd naar Almelo tot de bubbel gebarsten was.
Het had idd meerdere namen door de jaren heen, Holland motors (ofzo) EMG en nog een paar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan