Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gast, ik wordt gedwongen door de overheid 125cc te rijden omdat ik mezelf anders doodrijd...
Ik was meer verbaast over je reactie in combinatie met wat je je "droom-motoren" noemt
(even afgezien van die rc)
Ik was meer verbaast over je reactie in combinatie met wat je je "droom-motoren" noemt
(even afgezien van die rc)
Uit een GSX-R600? Net als een Harley 883... standaard helemaal niks, compleet afhankelijk van wat voor aftermarket pijp je erop hangtJe bedoelt dat dat ook geen karaktermotoren zijn??
Komt iig een mooi geluidje uit
Maar ik vind het design van deze harley ook niet mooi.. daar waar die accu's/motor zitten is het één gesloten blok..
Nouja ieder zijn smaak. Alleen een beetje jammer dat als 90% van de mensen straks een elektrische motor prefereert, de brandstofzooi er dan ook gauw helemaal uit gaat of heel duur wordt...
Het is nog maar honderd jaar geleden dat je van drogist, naar drogist moest rijden om telkens 2 litertjes benzine te kunnen kopen. Actieradius is dus afhankelijk van je perceptie.Op ten duur zal de elektrische fiets er wel komen, maar ben voorlopig maar niet bang, want zolang actieradius om te huilen blijft zoals het nu is, duurt het nog wel even.
Het is nog maar honderd jaar geleden dat je van drogist, naar drogist moest rijden om telkens 2 litertjes benzine te kunnen kopen. Actieradius is dus afhankelijk van je perceptie.
Over het gesloten accublok.
Accu's hebben natuurlijk een veel mooiere gesloten vorm dan een brandstofmotor. Ik vind dat Harlei dat best netjes heeft vormgegeven met dat vakwerkframe. Het is natuurlijk ook een kwestie van wennen. Als je een cbr600f uit 1990 bekijkt is dat ook een grote klomp gesloten plastic.
Je bedoelt dat dat ook geen karaktermotoren zijn??
Komt iig een mooi geluidje uit
Maar ik vind het design van deze harley ook niet mooi.. daar waar die accu's/motor zitten is het één gesloten blok..
Nouja ieder zijn smaak. Alleen een beetje jammer dat als 90% van de mensen straks een elektrische motor prefereert, de brandstofzooi er dan ook gauw helemaal uit gaat of heel duur wordt...
Hoe sneller dat gebeurt, hoe sneller de prijs van de fossiele brandstoffen (van olie afgeleide ...) naar beneden gaat - kwestie van vraag/aanbod....
Alleen een beetje jammer dat als 90% van de mensen straks een elektrische motor prefereert, de brandstofzooi er dan ook gauw helemaal uit gaat of heel duur wordt...
Ontwerp ziet er goed uit, maar laat ze eerst maar eens de techniek verbeteren wat betreft actieradius en laadtijd
Volgens motor.nl heeft dit apparaat een actieradius van 80 KM, dat is toch niet meer van deze tijd
Laat ze eerst maar zorgen dat zo'n apparaat 200 KM kan rijden en kan herladen in 15 / 20 minuten
Ja, dat is dus 44KM per dag, wat wil zeggen dat je één dag heen en terug kan en de volgende dag net niet.In 2011 was de maximale gemiddelde woon-werkafstand 22 km.
Lijkt me dus een prima fietsje voor woon-werk ! (zeker in de grote steden)
op mijn vorige werkplaats waren er twee met een elektrisch scootertje, en eentje met een plug-in hybride ... alle drie mochten ze steeds laden op 't werk ... so what's the problem als je dan dagelijks moet laden?Ja, dat is dus 44KM per dag, wat wil zeggen dat je één dag heen en terug kan en de volgende dag net niet.
Dat vind ik dus onpraktisch en zal in de praktijk inhouden dat je motor elke avond aan de stroom ligt.
Wil niet weten wat je energierekening doet als je 5 dagen in de week je motor aan het net hebt hangen
Tuurlijk, benzine is ook niet gratis, maar beperkt zich dan tot 1x in de week "tanken" ipv elke avond.
Mijn persoonlijke mening is gewoon dat je minimaal 200 KM moet kunnen rijden zonder te "tanken" en dat het "tanken" dan niet meer mag kosten dan 15 minuten.
Dus voor mij onpraktisch/onbruikbaar, om nog maar te zwijgen over recreatief gebruik, waar de afstanden makkelijk al 400 KM op een dag worden.
Ja, dat is dus 44KM per dag, wat wil zeggen dat je één dag heen en terug kan en de volgende dag net niet.
Dat vind ik dus onpraktisch en zal in de praktijk inhouden dat je motor elke avond aan de stroom ligt.
Wil niet weten wat je energierekening doet als je 5 dagen in de week je motor aan het net hebt hangen
Tuurlijk, benzine is ook niet gratis, maar beperkt zich dan tot 1x in de week "tanken" ipv elke avond.
Ok, leuk voor woon-werk, eenschNou, vermoeiend hoor elke avond even de stekker er in en elke morgen er weer uit
Kost je totaal over de week denk ik minder tijd dan het hele tank-ritueel.
En goed beschouwd kost elektriciteit nagenoeg geen drol, zeker als je het vergelijkt met benzine.
ik vind het allemaal een beetje gezochte argumenten.
M.i. is een electrische motor ideaal voor ww, zeker in de grotere steden (geen uitstoot)
Maar ik ben het met je eens, er mee op vakantie gaan naar het buitenland zit er voorlopig nog niet echt in met een electrische motor.
In België wel!!!Ok, leuk voor woon-werk, eensch
Maar dan moet je voor recreatief gebruik dus al een 2de motor ernaast hebben en dat is voor de meeste al geen optie
Ja, dat is dus 44KM per dag, wat wil zeggen dat je één dag heen en terug kan en de volgende dag net niet.
Dat vind ik dus onpraktisch en zal in de praktijk inhouden dat je motor elke avond aan de stroom ligt.
Wil niet weten wat je energierekening doet als je 5 dagen in de week je motor aan het net hebt hangen
Tuurlijk, benzine is ook niet gratis, maar beperkt zich dan tot 1x in de week "tanken" ipv elke avond.
Mijn persoonlijke mening is gewoon dat je minimaal 200 KM moet kunnen rijden zonder te "tanken" en dat het "tanken" dan niet meer mag kosten dan 15 minuten.
Dus voor mij onpraktisch/onbruikbaar, om nog maar te zwijgen over recreatief gebruik, waar de afstanden makkelijk al 400 KM op een dag worden.
Ook geen bougies en filters meer, Alles bij elkaar scheelt gauw 100 euro aan onderdelen per jaar. Als je onderhoud uren er bij rekent kom je nog gunstiger uit.Elke dag laden is minder (leuk) dan om de week tanken. Maar, dat ding rijdt dan voor minder dan 2 á 3 cent per km, tegenover 8-9 cent per km op benzine. Op basis van ww 40 km heen 40 km terug scheelt dat een kleine € 5,=. Op basis van 200 dagen per jaar is dat € 1000,=.
Olie verversen en kleppen stellen is niet nodig.
Stroomkosten zijn ca. € 2,= per dag.
Maar ik ben niet om voor een elektrische motor omdat de actieradius zeker in de winter te klein is.
En men vergeet dat als er veeeeel minder brandstof wordt getankt, dit aan geld gecompenseerd moet worden. Dussssss gaat de prijs van gas en stroom omhoog waarmee je je eventuele financiële voordeel weer kwijt ben.
Ik geloof er dus geen reet van dat er een financieel voordeel te halen valt. Dit is puur voor het schoner rijden. Schoner rijden vind ik niet erg, daar gaan we toch naartoe. Maar ben wel benieuwd hoe ze dit alles in het vat gieten...