elektrisch aangedreven motorfiets

terugleveren is geen probleem met een AC motor, het doceren dan weer wel.
je kan er een prima motorrem mee maken, als je een 100kW motor gebruik kan je ook ongeveer 100kW opwekken.
maar dan rem je dus ook af met 100kW ;)
Bedoel je misschien: risico om de (speciale) accu's op te blazen?
 
Ik zat gisteren toevallig weer eens naar dat OCC spul op Discovery Channel te kijken en zélfs dáár maken ze al electrische fietsen....

[edit]Dit "ding" van Siemens USA ging het dus over .... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je misschien: risico om de (speciale) accu's op te blazen?
Niet alleen, maar ook dat als je rustig wilt remmen voor bijvoorbeeld een stoplicht dat je dan ineens met 100 kW aan het ankeren bent.

Wel fijn als je dat kunt doseren.
 
Leuk project. :)
Blijf het zeker volgen.


Ik zat gisteren toevallig weer eens naar dat OCC spul op Discovery Channel te kijken en zélfs dáár maken ze al electrische fietsen....
Heb het ook gezien.
Alleen de uitspraak dat een electro fiets 100% groen is ben ik het niet mee eens.
Ten eerste zal de stroom ergens vandaan moeten komen (in de USA veel steenkool centrale's).
Daarnaast is de productie ook never nooit 100% groen.

Zelfde met een Prius.
quo verbruik is ie misschien groen.
Maar als je kijk naar productie, onderhoud en naderhand sloop is het gewoon een zwaar vervuilende auto _O-.
Daarnaast moet je hem al in gemengt verkeer gebruiken voor het "groenen rijden" omdat ie bij snelweg gebruik (bijna) alleen de brandstof motor gebruik die eigenlijk te licht is.

Kortom ik vind electro em hybride voertuigen een leuke vervanging voor de fosielle brandstoffen maar groen :N
 
Laatst bewerkt:
Ik zat gisteren toevallig weer eens naar dat OCC spul op Discovery Channel te kijken en zélfs dáár maken ze al electrische fietsen....

[edit]Dit "ding" van Siemens USA ging het dus over .... [/edit]
..... Frame approx. 75 lbs; total weight about 700 lbs ......
frame 34kg(!) en totaal 318kg; bedoelen ze apparaatgewicht of maximaal toelaatbaar weggewicht inclusief berijder en bagage? Ik ben benieuwd hoe die gewichten in "brommer-" klasse uitvallen met slechts 4kW en ik mis het gewicht van de accu's in het verhaal.Ook: geen klimvermogen erbij opgegeven.

60miles/100km actieradius is wel erg mager, om vervolgens verscheidene uren te moeten tanken.

@fighternorrie: echt "groen" kan hooguit op plantaardige brandstof, met alle daartegen reeds geuite bezwaren. Zonnecellen komen enigszins in de buurt maar leveren nog te laag rendement en voor Nederland moeten er nog extra "regencellen" bij worden uitgevonden; zulk spul is trouwens chemisch/metallurgisch ook geen snoepgoed, vooral gallium-arsenide schijnt de toekomst te hebben.
 
Laatst bewerkt:
...
Die C5 was meer een gadget. En Clive Sinclair niet uitlachen svp. :')

De club van deze dingen (ja er bestaat een club van) had eens een interview met Sinclair kunnen regelen, maar er werd specifiek bij verteld dat er niet gevraagd mocht worden naar die C5 :').

Laatst had ik een boek van de bibliotheek gevist: "Technische mislukkingen" (2 delen), fantastisch boek, 3x raden wat daar in stond :+.
 
De club van deze dingen (ja er bestaat een club van) had eens een interview met Sinclair kunnen regelen, maar er werd specifiek bij verteld dat er niet gevraagd mocht worden naar die C5 :').

Laatst had ik een boek van de bibliotheek gevist: "Technische mislukkingen" (2 delen), fantastisch boek, 3x raden wat daar in stond :+.
En waar ging het andere deel over? Ural? Chinese motorfietsen?
 
Ik denk dat "oostmotors" alleen gebrek hebben aan de juiste metalen/legeringen; gindse ingenieurs waren en zijn heus niet dommer dan de anderen.
Ik heb vanochtend nog gesleuteld aan een Chinees product. Daar is volgens mij niet eens een ingenieur aan te pas gekomen.

Er worden oplossingen gekozen op basis van de op dat moment beschikbare onderdelen, ipv op basis van de beste oplossing.
|(
 
Niet alleen, maar ook dat als je rustig wilt remmen voor bijvoorbeeld een stoplicht dat je dan ineens met 100 kW aan het ankeren bent.

Wel fijn als je dat kunt doseren.

idd ik heb al een keer een rondje gemaakt met stilstaande achterwielen (auto dus :+ )
dat alleen door de motorrem van 200kW ;)
 
idd ik heb al een keer een rondje gemaakt met stilstaande achterwielen (auto dus :+ )
dat alleen door de motorrem van 200kW ;)


Was je aan het achteruitrijden dan? Achterwielen die ineens stilstaan lijden normaliter niet tot overstuur tenzij je dat soort "grappen" uithaalt in een bocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk project. :)
Blijf het zeker volgen.Heb het ook gezien.
Alleen de uitspraak dat een electro fiets 100% groen is ben ik het niet mee eens.
Ten eerste zal de stroom ergens vandaan moeten komen (in de USA veel steenkool centrale's).
Daarnaast is de productie ook never nooit 100% groen.
..

Een e-motor is meschien niet helemaal groen, maar hij is wel proper. Geen vervelende uitlaatgassen (an sich is een verbrandingsmotor een vuil ding). De echte vervuiling bij het maken van de electriciteit is tenminste geconcentreerd op een plek en kun je dus aan de bron aanpakken (of groene elektriek maken).

Een minstens even groot voordeel van e-motoren is de extreem beperkte hoeveelheid bewegende onderdelen in de aandrijving = minder slijtage = minder onderhoudskost.
 
Was je aan het achteruitrijden dan? Achterwielen die ineens stilstaan lijden normaliter niet tot overstuur tenzij je dat soort "grappen" uithaalt in een bocht ;)
Geblokkeerde achterwielen geeft absoluut WEL overstuur! Ook als je in een rechte lijn rijdt.
 
...
En waar ging het andere deel over? Ural? Chinese motorfietsen?

Nee, er stonden helaas geen motoren in. Wel allerlei andere dingen: Automaat waar vers gebakken patat uit kwam, 1e versie van het M16 geweer, persluchtnetwerk ipv electriciteit, geurbioscoop, 'foutjes' in voedingsmiddelen, vliegdekschip van ijs.
Vooral wat allemaal de oorzaak was is leuk om eens te lezen, echt vermakelijk. De C5 staat zelfs op de cover van deel 2 zie ik net _O-.
 
ben nu veel bezig met hybride aandrijving .....van prius tot killer (bmw x6 hybrid pc hooftstraat trekker) :+

vol elektrisch hep zn nadelen :P
 
Ik heb vanochtend nog gesleuteld aan een Chinees product. Daar is volgens mij niet eens een ingenieur aan te pas gekomen.

Er worden oplossingen gekozen op basis van de op dat moment beschikbare onderdelen, ipv op basis van de beste oplossing.
|(

chiang jiang misschien?
 
Opzouten oma!

Zoow, vakantie (ter nauwer nood) overleefd. Beste wensen nog mannen!
Kreeg gister een sms dat er een pakketje met een hoop kabels en alvast twee accu's op me liggen te wachten. Dus het complete regel en controlesysteem is binnen *O*

Morgen maar eens kijken. Was toch wel de bedoeling om binnenkort week de eerste test km's te gaan maken...... Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal wat achterliggende info geven:
Mijn taak zou zijn om de motorfiets te monteren maar gaandeweg komen k erachter dat er niemand echt over nagedacht heeft, ze storten een berg onderdelen hier op school maar er is niemand die er over nagedacht heeft of het allemaal wel kan. Dit komt nu min of meer bij mijn en mn klasgenoten te liggen. Het idee is ruk, maar ik wil het toch tot een zo goed mogelijk einde brengen, puur voor mijn eigen gevoel.

PTH *O* .... ik ben ook al tijdje bezig met motorprojectje via fontys.... engineering.. klasgenootje van mij.. Simon, gaat jullie als het goed is ondersteunen enzo direct he..
 
PTH *O* .... ik ben ook al tijdje bezig met motorprojectje via fontys.... engineering.. klasgenootje van mij.. Simon, gaat jullie als het goed is ondersteunen enzo direct he..


Daar heb ik iets over gehoord idd.
We gaan idd samenwerken met de engineers. Zij gaan bijv. al onze aanpassingen aan het frame in solid zetten.
As donderdag gaan we kijken naar het electrisch circuit.
 
leesvoer:

Electric Vehicle Conversions
Electric Car Motors Made In The USA - DC EV Motors for Electric Car Kits - Best Electric Car Conversion Motors For Sale - New & Used

ElectricMotorcycleForum.com - Index ElectricMotorcycleForum.com - Index

Electric Vehicle Conversion Home Page Evhelp.com

Nico's 1998 Peugeot Partner Nico's 1998 Peugeot Partner

www.electricmotion.org http://www.electricmotion.org/>

Philip Baus' 1979 Honda CX 500 Philip Baus' 1979 Honda CX 500

De cx 500 is ook mijn basis, reeds wat speelgoed besteld en binnenkort maar eens
wat gaan ombouwen en passen, dan testen.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
leesvoer:

Electric Vehicle Conversions
Electric Car Motors Made In The USA - DC EV Motors for Electric Car Kits - Best Electric Car Conversion Motors For Sale - New & Used

ElectricMotorcycleForum.com - Index ElectricMotorcycleForum.com - Index

Electric Vehicle Conversion Home Page Evhelp.com

Nico's 1998 Peugeot Partner Nico's 1998 Peugeot Partner

www.electricmotion.org http://www.electricmotion.org/>

Philip Baus' 1979 Honda CX 500 Philip Baus' 1979 Honda CX 500

De cx 500 is ook mijn basis, reeds wat speelgoed besteld en binnenkort maar eens
wat gaan ombouwen en passen, dan testen.

Grtzzz Simon. 8-)

en we zijn een week verder.... leeft dit topic nog ?

Ik heb inmiddels een "heftruck" gestript, het "kabelboompje" staat op de foto...

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan